Spring naar bijdragen

Stabilisatorstang achter eraf laten????


Recommended Posts

Reed vandaag lekker rond met de ramen open, totdat ik een rammelend geluid onder de auto vandaan hoorde komen. Thuis gekomen effe onder de auto gekeken en tot mijn grote verbazing zag ik dat de stabilisatorstangbeugel op de achteras er finaal afgescheurd was. GEWOON DE HELE STEUN IN TWEE!!!!!:wub:

Hele steun van de as afgescheurd.

Na de stang te hebben gedemonteerd en de schade is effe goed te hebben bekeken :unsure:, blijkt dat deze steun volgens mij al een tijdje heeft liggen wrikken en raggen aan de breuk te zien.

Kan je zonder deze stang blijven rijden en ongestraft het terrein in zonder dat je achteras er scheef onder gaat staan?

Je hebt volgens mij wel meer flex op de as. Das dan wel weer gunstig.

Rij er volgens mij al een tijdje mee in het rond en merkte er eigenlijk weinig van dat hij niet meer vast zat.

Iemand ervaring met het rijden zonder stabilisatorstang op de achteras?

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerste wat ik eronder uitsloopte

voor merk je wel zonder met remmen als je een rotonde oprijd en remt en bocht neemt.

Let er wel op dat door dat je meer flex hebt de banden eerder de achterste hoeken van je wielkasten achter raken. Bij inveren gaat je as naar achteren.

Hoekjes weg slijpen lost een hoop op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jullie raad opgevolgd en de restanten eronder vandaan geslepen.

Inderdaad Hans, je hebt helemaal gelijk met de spatbordhoeken. Maar daar hoef ik niets meer aan te doen, omdat de hele boel al naar binnen zit gevouwen door de banden. Voor netjes zou het wel een keer moeten gebeuren, maar het zit zo netjes naar binnen gevouwen dat ik het maar laat zitten denk ik.

Nu blijkt dus wel dat het sinds het laatste terreinritje de boel is afgeknapt.

Bedankt voor de tips en de info jongens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ding houdt de as zijdelings op z'n plaats. Weghalen zorgt dus voor grotere belasting van de bushings in de bladveren.

Bij een auto met schroefveren merk je pas goed hoeveel zo'n stang doet...

Voor de flex in het terrein zijn het echter ondingen. De terreincapaciteiten gaan met sprongen vooruit na het weghalen van het spul.

Overigens is de trackbar bij grijs-kenteken voertuigen verplicht. Een alerte APK-keurmeester kan ion dat geval dus afkeuren op de afwezigheid van de trackbar.

Ik heb 'm er ook onderuit, en nog nooit opmerkingen over gehad, maar toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ding houdt de as zijdelings op z'n plaats. Weghalen zorgt dus voor grotere belasting van de bushings in de bladveren.

Maar als hij eronder zit gaat de as toch ook zijdelings bewegen.

Als ik hem op de brug zet en de auto komt uit zijn vering gaan de bladveren er ook helemaal scheef onder staan, omdat die handige stang de hele boel scheef trekt bij het uitveren.En dan krijgen de bussen er ook van langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...