Spring naar bijdragen

Verwijderen AC/HEATER-unit


Recommended Posts

Right, het gehele dashboard is eruit en de AC/HEATER-unit is losgeschroefd maar voordat deze eruit kan moeten de slangen van de kachelradiateur eraf en de de slangen van de aircocondensor...

De slangenklemmen op de slangen van de kachelradiateur zijn los maar ik krijg de slangen met geen mogelijk van de aansluitingen af...ze zitten zo enorm 'vastgeplakt' en ik krijg er echt geen beweging in...je kunt er niet bij met een waterpomptang om ze eraf te wringen dus heeft iemand een tip?

Voor wat betreft de slangen van de aircocondesor: de sluitclips zijn eraf maar ik krijg ook deze niet losgetrokken, wat doe ik fout?

Help me please!

Ik heb alles zonder FSM gedaan en ik voorzie graag iedereen van hulp en advies mbt. reparaties aan dit deel van de auto, moet alleen nog even uitvogelen hoe ik deze loskrijg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er inmiddels achter dat er voor de aircokoppelingen een speciaal werktuig nodig is. Dat regel ik door de oude leidingen tegen het schutbord aan af te zagen en als ik de nieuwe verdamper heb geplaats rijd iki naar de aircoboer en laat ik het restant eraf halen en de nieuwe erop plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij mij afgelope donderdag ook de slang los gehaald i.v.m. uitbouw LPG. Ik kreeg 'm net als jij niet los, en heb uiteindelijk met een stanleymes de slang ingesneden, waarna hij wel los kwam. Dan moet er uiteraard een ander stuk slag op, maar dat is niet anders.

Hopelijk ga ik binnenkort ook de klus met de kachel doen (AC verdamper stuk). Dus wie weet kom ik nog met vragen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij mij afgelope donderdag ook de slang los gehaald i.v.m. uitbouw LPG. Ik kreeg 'm net als jij niet los, en heb uiteindelijk met een stanleymes de slang ingesneden, waarna hij wel los kwam. Dan moet er uiteraard een ander stuk slag op, maar dat is niet anders.

Hopelijk ga ik binnenkort ook de klus met de kachel doen (AC verdamper stuk). Dus wie weet kom ik nog met vragen...

FF afstemmen Michiel; kom ik helpen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er inmiddels achter dat er voor de aircokoppelingen een speciaal werktuig nodig is. Dat regel ik door de oude leidingen tegen het schutbord aan af te zagen en als ik de nieuwe verdamper heb geplaats rijd iki naar de aircoboer en laat ik het restant eraf halen en de nieuwe erop plaatsen.

Yup, spring-lock tooltje...... Midlock 7050

145105.jpg

8,95 euro bij Hekla

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels ligt ook de gehele kachelbak uit elkaar, heatercore en verdamper verwijderd, motor van de aanjager en mijn God, wat een vuilakkerij!!!

Ik heb meteen de bakken aan de binnenkant met 140 graden stoom gereinigd en hal ook nog ff een bus desinfecteermiddels voor de luchtkanalen :whistle:

Behalve dat de verdamper gruwelijk smerig is zie je niks van een lek maar ik vermoed dat dat normaal is...ik heb n nieuwe besteld dus morgen of overmorgen schroef ik de boel terug MAAR...aldus de dealer zat de blenddoor vast. Dat daar iets niet goed mee was wist ik al maar volgens de dealer was de motor en de aansturing goed maar bleef de klep door vervuiling o.i.d. hangen. Nu heb ik alles uit elkaar maar het ziet er prima uit hoor...zie niet in wat en zou moeten blijven hangen...weet nu niet goed wat te doen: geen zin om alles terug te bouwen om er vervolgens achter te komen dat het overnieuw mag....

Nu ik het eenmaal gedaan heb is het de tweede keer veeeeel makkelijker dus als iemand hulp nodig heeft roep maar ff!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF afstemmen Michiel; kom ik helpen..

't is een beetje afhankelijk van de bezetting in een niet nader te noemen loods, maar ik hoop op vrijdag 10 en zaterdag 11 juli. Morgen even overleggen met de chef :yes:

Yup, spring-lock tooltje...... Midlock 7050

145105.jpg

8,95 euro bij Hekla

Goed om te weten! En wat is Hekla, een soort Brezan?

Nu ik het eenmaal gedaan heb is het de tweede keer veeeeel makkelijker dus als iemand hulp nodig heeft roep maar ff!

Tja, ik ben aan de beurt. Maar volgens mij is de afstand niet echt handig...

Ik lees veel op fora dat men na deze actie een filtertje bouwt (het gebrek aan een goede filter is de oorzaak van al die viezigheid). Heb zo 1.2.3. even geen bron bij de hand, maar een zoektoch op Google zal wel uitkomst bieden denk ik.

Ik zal wellicht ter voorbereiding van mijn actie wat vragen formuleren en die afvuren :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welnu, de blenddoor is onbeschadigd en brandschoon evenzo het kachelhuis.

De nylonbus waarmee hij verbonden zit aan de servo is schoon, onbeschadigd en niet uitgeslagen/versleten.

Met andere woorden: er is geen fysieke beperking voor de blenddoor om te bewegen dus vermoed ik toch dat het in de servo zelf dan wel de aansturing daarvan zit...mee eens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, alles zit weer in elkaar en heb ter afsluiting de auto maar meteen gestofzogen :blink:

Stelt eigelijk geen zak voor, wel redelijk wat werk maar niks spannend of moeilijks! Heb het zonder manual gedaan, alleen in alles bij elkaar een werkdag ongeveer. Het duurde wat lang omdat er een alarm in zat dat helaas zo was ingebouwd dat er wat kabels door moesten en later weer terug aan elkaar om het dashboadr eruit te krijgen...het dashboadr hoeft er overigens niet helemaal uit dus voor diegene die lui zijn: er is hoop!

Laat je niet afschrikken: fiks die kachel want het is lang niet zo lastig als iedereen denkt! Met z'n tweeen gaat het op zeker erg snel omdat je zowel in de motorruimte als in het interieur tegelijk aan de slag kunt trouwens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry , te snel gelezen ik dacht dat het om de motor ging.

Ik heb ook nog een complete AC/Heater unit liggen met alle servo's er op.

Wellicht je een servo kan wisselen om het uit te testen.

Kachel-airco%20unit.JPG

Kachel/Aicro Unit compleet met de kachel-radiateur en Airco condensor en alle servos's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Lekker koel zo'n AIRCO alleen doet hij het niet mijn blower stopt er iedere keer mee, dan gaat het weer een tijdje goed en dan ........snik heet in de WJ.

HIj lekt ook op de voetjes van mijn vriendin....zit er dan ergens een slangetje verstopt zodat het water er bv langs de motor de passagiersruimte in loopt?

Wie heeft dit al eens bijde hand gehad

gaat dus om een WJ!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...