Spring naar bijdragen

Automatisch problemen?


Recommended Posts

Eindelijk na twee weken w8en mijn 1996 Grand Cherokee 5.2 V8 gehaald!!

De pret was echter van korte duur. Na anderhalf uur sturen leek het alsof de automaat niet meer 'pakte'. Bij gas geven maakte de motor wel toeren maar geen beweging in mijn nieuw aangeschafte monster van 1900 kilo. Af en toe 'pakte' de bak wel en ging hij mondjesmaat vooruit. Ook de andere versnellingen 2, R gaven hetzelfde resultaat.

Na de auto een tijdje te hebben laten afkoelen heb ik het wederom geprobeerd. Nu met als resultaat dat ik bij het in de achteruit zetten en slepend geluid hoorde en wederom geen beweging in het apparaat.

Een telefoontje naar de garage/dealer die hem verkocht heeft leverde als resultaat dat dit wel onder de garantie valt maar dat ze geen idee hadden wat het kon zijn. Daar ik ook niet iedere dag te vinden ben onder de motorkap, hier dan ook mijn vraag. Wie kan mij op weg helpen wat het kan zijn?

huh.gif

Geen idee dat het kopen van een Jeep automatisch problemen zou geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit klinkt als dat er niet genoeg olie in de automaat zit.

Ik zou die eerst peilen voordat je verder rijdt want als dit het geval is draai je de automaat zo in de soep.

Ook zou het kunnen dat de auto niet goed in de " versnelling" staat, ik bedoel dan 4H.

Succes met de jeep en ik hoop dat het niets aparts is.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet voor 99,9% zeker dat deze problemen te maken hebben met een te laag oliepeil in je automaatbak.De peilstok voor je automaatbak zit bijna tegen je schutbord aan.Olie peilen doe je als volgt je laat de bak op bedrijfstemperatuur komen (wordt moeilijk bij jou denk ik)door een stuk te rijden.Dan zet je de auto op een vlak stuk weg en ga al je versnellingen af met de handle.Dan zet je de handle in zijn park stand (dit alles bij een draaiende motor)en je gaat de olie peilen.

Maar ik ben bang dat dit te laat komt voor je bak.

Suc6 ED

ps hou ons op de hoogte we zijn benieuwd hoe dit afloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie in de automaat is goed, zowel koud als na een paar minuten draaien. Als er een versnelling gekozen wordt dan lijkt het net of iemand zijn keel schraapt na een avondje met veel whiskey en sigaretten..

De auto wordt zo opgehaald door de dealer omdat ik er niet mee wil rijden vanwege het gevaar de hele zaak in de soep te draaien.

Het trieste aan dit verhaal is dat ik nog werkelijk nog geen meter met het apparaat heb kunnen rijden (boeehhh).

Maar goed, to be continued.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Merle@Jan 6 2005, 13:01

De olie in de automaat is goed, zowel koud als na een paar minuten draaien. Als  er een versnelling gekozen wordt dan lijkt het net of iemand zijn keel schraapt na een avondje met veel whiskey en sigaretten..

De auto wordt zo opgehaald door de dealer omdat ik er niet mee wil rijden vanwege het gevaar de hele zaak in de soep te draaien.

Het trieste aan dit verhaal is dat ik nog werkelijk nog geen meter met het apparaat heb kunnen rijden (boeehhh).

Maar goed, to be continued.

<div align="right">

howdy merle...

het kan ook zijn dat je olie gewoon verbrand is....te oud zeg maar..

dit heb ik al meerdere malen zien gebeuren bij mensen met een automaat..wel bijvullen maar nooit verversen...ook gaat op een gegeven moment je filter dichtzitten en ook dat heeft uiteraard geen gunstig effect...

mischien moet je hem ff verversen en doet 'ie het dan gewoon weer.... smile.gif

veel succes,en vergeet niet dat een automaat een zeer ingwikkeld apparaat is..niet te veel zelf klooien!!breng het liever naar de specialist!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip.

Zoals ik het begreep van de dealer heeft die net de olie vervangen, van het filter weet ik het niet. De olie ziet er, op de peilstok dan, op zich goed uit. Enne ik was inderdaad van plan om er niet zelf aan te knoeien, daarom wordt hij zometeen opgehaald.

Ik zal het vervolg laten weten. sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sad.gif De bak is door de garage gerepareerd, zeiden ze. Nieuw filter gemonteerd, iets in de bak aangepast. Na aflevering echter krek dezelfde problemen met dien verstande dat hij nu helemaal niet meer voor of achteruit wil...

Hij wordt wederom opgehaald door de garage....

Nee hier wordt ik niet vrolijk van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Na veel gezeur en gedoe heb ik vorige week wederom mijn Jeep gekregen. Ja, we praten hier over drie maanden na aankoop!!!

Wat schetst mijn verbazing dat na een nieuwe automaat, koppelomvormer en een handjevol sensors, 30 liter olie, de automaat na 20 km rijden wederom de geest heeft gegeven.

Ik begin zo langzamerhand te geloven dat een Jeep en ondergetekende niet op dezelfde planeet bijeen zullen komen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Oke,

een kleine update. De GC heb ik nu eindelijk. Wat is er gebeurd? De bak is van voor tot achter gereviseerd, nieuwe aandrijfas, the whole works!!

En hij rijdt super moet ik zeggen. Uiteraard beginnen nu ook de standaard Jeep problemen, airco (ja nu het bloedheet is) etc. Maar goed, het is wel een super ervaring om in zo'n apparaat rond te rijden.

Merle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Mar 23 2005, 00:29

Is de visco van de tussenbak al gecontroleerd???? Als die stuk is gaat op een gegeven moment je aandrijflijn zwaar lopen en wordt de automaat veel te heet!

<div align="right">

NEVER ADULL MOMENT MEET EEN JEEP

Ben ook al tijdje met een probleem bezig wat wel simpel zou kunnen zijn .

Zou het met een Jap ook zo zijn i.p.v. een Yank ?? sad.gifph34r.gif

Misschien een goed alternatief. wink.gif

Greetz John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Na anderhalf jaar sleutelen (geen geintje helaas) rijdt mijn GC weer. Wat was er niet aan stuk; de sigaretten aansteker en andere onbenullige dingen.

Verder zo'n beetje alles vervangen aan de motor, nieuwe (gereviseerde) cilinderkoppen, injectoren, bedrading (kilometers), nieuwe computer, bougies, bougiekabels, airco, de nodige sensors, afijn veel.

Nu heb ik nog 1 probleem, het schijnt dat de radiator aan vervanging toe is en de ventilator (visco), volgens de airco specialist. Recent met het warme weer kwam de temperatuur ook boven de 110 graden. Mijn vraag is, moet ik de radiotor en visco vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...