Spring naar bijdragen

Controle olieniveau differentieel


JohsH
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

In juli a.s. ga ik met een zware caravan richting Zuid Frankrijk, door de Alpen. Uiteraart wil ik de diverse oliepijlen nakijken om geen zaken kapot te rijden.

Op het diff zitten zowel voor als achter rubberen afdicht-proppen halverwege het deksel.

Kan ik deze dopjes verwijderen om het olieniveau te controleren, en zo nodig bijvullen totdat de olie aan de rand zit? Of gaat het niet zo simpel?

Het is nog niet nodig om de olie in zijn geheel te verversen, gezien de onderhoudsintervallen in de manual.

Graag reactie cq advies.

Betreft: Cherokee CRD 2.8 2003.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen duidelijke lekkage ziet bij de differentiëlen zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet nodig zijn. De vloeistof kan normaal gesproken nergens heen...

Maar als jij je geroepen voelt om het niveau van die stinkende smurrie te meten hou ik je niet tegen. :wacko:

Ik zou 'm een klein beetje in tegenovergestelde hoek zetten (of opkrikken) zodat het er zeker niet uitloopt. Die lucht wil je niet in je garage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Voor is alles zo droog als..... Maar het achterdiff is wel wat nat aan de ingaande as. In de garage heb ik er een vlek onder, dus er zal wel iets uit zijn.

Ik doe wel een knijper op mijn neus. Als ik het rubber er uithaal, kun je dat er dan wel weer netjes inkrijgen?

Groet Johs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee of dat voor jouw as de juiste olie is.

Jeep wil nog al eens verschillende olie erin gooien, daarnaast is eea ook afhankelijk van of je wel of geen LS in je dif hebt zitten.

Bij mijn WJ van 2005 gooit de dealer er in ieder geval 75w140 in, of dat voor jouw cherokee anders is durf ik niet te zeggen.

Anders gewoon een dealer bellen, de werkplaats kan je zo oplepelen welke olieen er volgens fabriek in horen te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewone differentieel olie zal toch wel OK zijn?

Hypoid-olie 80W90

Pas voor mijn Cherokee diff olie gehaald (bleek achteraf onnodig) en dat was niet standaard, evenmin als de prijs. Ik weet helaas niet precies welke olie het was, en de garage waar de resten staan is de komende twee weken op slot :-(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, thanks.

Ik ga die olie wel bij de dealer kopen, of ik nu bij de automat haal of de dealer maakt dan ook niet veel meer uit.

Ik moet er ook nog JEEP-letters kopen voor op mijn motorkap. Daar is het kunst-chroom van gaan bladderen (dat zie je meer bij andere Jeeps). En een luchtfiltertje.

Groet Johs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zo vlak voor de reis de oliepeilen gecontroleerd.

Alleen het voordiff had wat olie nodig. Daar zit wel een keienvanger in de weg.... Maar die liet zich slim en makkelijk wegkantelen met 3 bouten.

Bij mijn vorige auto (een Landrover) zou daar niet over nagedacht zijn.... Die Yanks dus wel, dus dat ging makkelijk.

Nu eens kijken of de Cherokee een goede caravantrekker is.

Regards Johs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vlak voor de reis de oliepeilen gecontroleerd.

Alleen het voordiff had wat olie nodig. Daar zit wel een keienvanger in de weg.... Maar die liet zich slim en makkelijk wegkantelen met 3 bouten.

Bij mijn vorige auto (een Landrover) zou daar niet over nagedacht zijn.... Die Yanks dus wel, dus dat ging makkelijk.

Nu eens kijken of de Cherokee een goede caravantrekker is.

Regards Johs

Die 2.8 diesel wil wel.. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...