Spring naar bijdragen

LPG inbouwstation regio Utrecht?


Recommended Posts

Ik ben van plan om LPG in te laten bouwen.

Ik heb een WJ uit 2002 met een V8 4.7L

Heeft iemand positieve ervaring(en) met een inbouwstation(s) in de regio Utrecht.

Aan wat voor prijs moet ik denken?

En misschien nog tips waar ik op moet letten qua inbouw.

- Flashlube of niet

- Onderbouw of op de plaats vh reservewiel

-

-

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van plan om LPG in te laten bouwen.

Ik heb een WJ uit 2002 met een V8 4.7L

Heeft iemand positieve ervaring(en) met een inbouwstation(s) in de regio Utrecht.

Aan wat voor prijs moet ik denken?

En misschien nog tips waar ik op moet letten qua inbouw.

- Flashlube of niet

- Onderbouw of op de plaats vh reservewiel

-

-

-

Niet omgeving Utrecht, wel Arnhem (Duiven), 45 min van Utrecht. Meedere Jeepers al geweest. Goede ervaringen, goede service. €2695 incl flashlube. Op plaats van het reservewiel, 95 liter tank.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet omgeving Utrecht, wel Arnhem (Duiven), 45 min van Utrecht. Meedere Jeepers al geweest. Goede ervaringen, goede service. €2695 incl flashlube. Op plaats van het reservewiel, 95 liter tank.

Greetz,

Ape

Thanks Ape.

Het is wel iets meer dan waar ik op gerekend had :(

Maar een goede service is heel wat waard. Welk merk bouwen ze in?

Heb jij ervaringen met flashlube, ik lees hier en daar dat het nog wel wat bijstellen vergt.

En als laatste, heb je voor mij de naam/adres vh bedrijf.

Gr, Henri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Ape.

Het is wel iets meer dan waar ik op gerekend had :wacko:

Maar een goede service is heel wat waard. Welk merk bouwen ze in?

Heb jij ervaringen met flashlube, ik lees hier en daar dat het nog wel wat bijstellen vergt.

En als laatste, heb je voor mij de naam/adres vh bedrijf.

Gr, Henri

Het bedrijf is Autogas Duiven ( www.autogasduiven.nl ).

Het merk is Prins LPG G3 VSI met Flashlube.

De flashlube moet inderdaad regelmatig handmatig worden bijgesteld.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bedrijf is Autogas Duiven ( www.autogasduiven.nl ).

Het merk is Prins LPG G3 VSI met Flashlube.

De flashlube moet inderdaad regelmatig handmatig worden bijgesteld.

Greetz,

Ape

Bedankt. Ik lees alleen maar goede berichten over Autogas Duiven, ik heb de offerte al bij ze aangevraagd :wacko:

Nog even een paar vragen:

Waarom heb je voor flashlube gekozen, ik lees op de Prins-site dat zij ook een zelfdesoort systeem hebben.

Hoevaak stel jij de flashlube bij?

Hoeveel km heb jij op lpg gereden?

Gr, Henri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt. Ik lees alleen maar goede berichten over Autogas Duiven, ik heb de offerte al bij ze aangevraagd :wacko:

Nog even een paar vragen:

Waarom heb je voor flashlube gekozen, ik lees op de Prins-site dat zij ook een zelfdesoort systeem hebben.

Hoevaak stel jij de flashlube bij?

Hoeveel km heb jij op lpg gereden?

Gr, Henri

Hee Henri,

Toen ik liet inbouwen, leverde Prins nog geen klepsmeersysteem. Autogas Duiven leverde toen Flash-lube.

Ik kontroleer 1 keer per maand de druppel-snelheid. Een kleine bijstelling is dan soms nodig.

Ik heb nu 32000 km gereden op LPG. Het gemiddeld verbruik over die periode is 1 op 5,42.

Kosten sinds de aanschaf:

  • Flashlube olie €59,50
  • Gasfilter na 25000km € 89,05

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Autobedrijf Jos van Dartel in Den Bosch LPG in laten bouwen.

Heb ook voor Prins G3 VSI systeem gekozen.

Prins is volop bezig een smeersysteem te ontwikkelen en zou reeds op de markt moeten zijn.

Helaas is dit nog niet het geval.

Het systeem van Prins gaat elke cilinder apart injecteren.

Flash lube doet dit niet.

Bij de inbouw heb ik reeds het smeersysteem betaald, omdat het in februari al beschikbaar had moeten zijn.

Ik heb een V8-5.2 van 1994. Heb inmiddels zo.n 10000 km. gereden en het bevalt mij zeer goed. Het is iedere keer nog lachen aan de pomp.:wacko:

Inbouw kostte een kleine 3000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van plan om LPG in te laten bouwen.

Ik heb een WJ uit 2002 met een V8 4.7L

Heeft iemand positieve ervaring(en) met een inbouwstation(s) in de regio Utrecht.

Aan wat voor prijs moet ik denken?

En misschien nog tips waar ik op moet letten qua inbouw.

- Flashlube of niet

- Onderbouw of op de plaats vh reservewiel

-

-

-

Ik heb zelf ook een WJ 4,7 uit 2004.

Vorig jaar gas in laten bouwen, en ben inmiddels 50.K km verder.

Flashlube was niet nodig volgens de man.Vorige modellen wel. Maar deze had het niet nodig. (heeft bij vele dodge gas ingebouwd, is de zelfde motor.)

Onderbouw, of reservewiel er uit, is een persoonlijk oordeel.

Zoals in mijn geval heb ik de tank in de ruimte van het reservewiel.

Puur omdat de afstanden hier veel groter zijn. En heb nu een radius van ca 1100 km. reservewiel heb ik thuis liggen.Ik heb wel een reparatie setje bij me. Plus zo,n spuitbus..

Nadeel is dat je wat ruimte inlevert. Maar ja, je hebt een grote kofferruimte.;)

succes met je keuze,

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vialle LPI met Flashlube voor een dikke 3000 met 95 liter tank op de plaats van het reservewiel.

Aparte gas-injectoren met gebruikmaking van de eigen injectie electronica.

Staat interessant al die extra rommel onder je motorkap :D:P

Belangrijker is dat het zo goed loopt dat ik geen verschil merk tussen gas en benzine.

Zit er nu zo'n 15000 km onder en ben er super tevreden mee.

Tot nu toe een gemiddeld verbruik van 1 op 6,25 met een licht rechtervoetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag de offerte binnen van Autogas Duiven. Valt me nog mee, ook maar even voor een Prins gevraagd hier hadden ze geen offerte van gemaakt omdat deze duurder is.

-----------------------------------------------------------------------

Offerte:

Voor uw auto hebben wij een Landi lsi G-3 autogassysteem leverbaar.

Het pakket is voorzien van:

· Automatisch benzine start systeem.

· Multipoint gasinjectie.

· Brandstof keuze schakelaar.

· LPG niveau indicatie d.m.v. led's.

· Benzine niveau reset systeem.

· Flash-Lube motor bescherming systeem.

Tank informatie:

· Type tank: Ring.

· Uitvoering: Verzonken Inbouw.(verhoogd)

· Inhoud: 95 ltr bruto inhoud (80% vulling mogelijk).

Uitleg tank situatie:

Verzonken houdt in dat de LPG tank op de plek van het

reservewiel geplaatst wordt.

Inclusief originele vloerplaat!

Bij het pakket krijgt u:

· 2 jaar volledige garantie op het LPG systeem.

· Inclusief RDW afmelden.

· Inclusief G-3 keuring.

· 5 Euro LPG vulling.

Voordelen van het pakket zijn oa.:

· Onderhoudsarme gas installatie.

· Goede rij eigenschappen, bijna geen vermogensverlies.

· Laag extra verbruik door gas injectie.

· Langere motor levensduur door gas injectie.

· Laag belasting tarief (G-3).

Rij eigenschappen:

Het LPG pakket is op basis van vermogen ontwikkelt.

Hierdoor kunnen wij u goede rij eigenschappen en nette afwerking / installatie garanderen!

Afwerking:

De pakketten worden volgens de voorschriften van het RDW en de fabrikant afgewerkt.

Voor de LPG vuller en schakelaar zijn standaard posities, in overleg kunnen deze worden aangepast.

Dit alles kunnen wij leveren voor : €2495.-

De prijs is compleet rijklaar, inclusief btw én montage!

-----------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook ervaring met Duiven en is zeker aan te bevelen,wordt heel netjes ingebouwd en een prima service.En natuurlijk niet onbelangrijk....De Jeep rijdt er prima mee.Enige "minpuntje" is de Flash-lube.De werking is denk ik onomstreden alleen je stelt je de p........ieeeeeeeep.:thumbsup:

Dussss......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Houd er rekening mee dat het zomaar kan zijn dat je kleppen het gas toch niet verdragen... revisie à €4500,- was bij ons het gevolg, omdat we de GC met Prins G3+Flashlube hebben aangeschaft, maar deze 'bijwerking' niet kenden. Na 60.000 km was het gedaan... Gelukkig een hoop bespaard op de brandstof in het jaar dat we hem hadden, heft elkaar weer een beetje op. :wacko:

Gewaarschuwd mens... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

****************************************************************************************************

<Andrea>Houd er rekening mee dat het zomaar kan zijn dat je kleppen het gas toch niet verdragen... revisie à €4500,- was bij ons het gevolg, omdat we de GC met Prins G3+Flashlube hebben aangeschaft, maar deze 'bijwerking' niet kenden. Na 60.000 km was het gedaan... Gelukkig een hoop bespaard op de brandstof in het jaar dat we hem hadden, heft elkaar weer een beetje op. :worshippy:

Gewaarschuwd mens... :whistle:</quote>

*******************************************************************************************************

__________________

Waaraan merkten jullie dat jullie schade aan de kop c.q. kleppen hadden en na hoeveel totaal kilometers?

Groeten,

Ape

bewerkt door Ape
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hallo,

Ik heb sinds een week een GC WJ 12-1999 met G3 Prins installatie.

Vraagjes: reservewiel is een sta-in de weg in de kofferruimte, als ik een spuitbus mee zou nemen, welke is dan volgens jullie de beste ? is de band daarna gewoon verder te gebruiken, of moet je wisselen ?

De bougies, zijn die anders als je op gas rijdt ? onder de motorkap staat een type vermeldt RC12MCC4, wat is NGK equivalent ? :thumbsup:

gr

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het type RC12MCC4 is van CHAMPION 12 staat voor de HEAT RANGE van de bougie.

NGK is gewoon een ander merk die ook geschikt is.

LET WEL OP!!!

ELK MERK BOUGIE HEEFT ZIJN EIGEN HEAT RANGE

12 bij champion staat gelijk aan 5 bij NGK

Bij NGK hoe lager het nummer hoe heter

Bij champion hoe hoger hoe heter

Bij Jeep GC WJ geen hetere nemen dan 5 NGK of 12 bij champion

Op de andere vragen ???

Gas:no: ........is om op te koken :thumbsup:

Gr Joost

JEEP GRAND CHEROKEE WJ 1999 4.7 V8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gasboer is inderdaad weg. Vanwege de crisis en het daarmee wegvallen van

de verkoop van nieuwe auto's en zakelijke inbouw van LPG, en tevens de gedaalde benzineprijs, is de verkoop van LPG installaties stilgevallen. Vandaar dat het filiaal in Duiven is gesloten en de verkoop is overgenomen door Wijchen. Ook de garantie loopt via Wijchen.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...