Spring naar bijdragen

Koppelings plaat ( Clutch)


Black Moose
 Share

Recommended Posts

Ik heb de koppelingsplaat vervangen, maar om het geheel terug te plaatsen gaat niet zoals ik het had gehoopt.:P

De laatste 5 cm gaat niet. Tijdens het plaatsen van de plaat, zach ik dat er iets ruimte heeft, dus goed opletten dat de plaat in het centrum ligt.

Hoe precies is dat, een 0.5mm is dat een probleem of kan kan het wel.

Wie heeft nog tips voor mij,

Gaat trouwens om een Wrangler TJ 4 liter.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik eens twee tips gehad toen ik met hetzelfde zat. Ik beschikte ook niet over een centreerpen voor het positioneren van de platen tijdens montage.

1) Een stuk grijs electiciteits-buis met hetelucht week maken en deze in de as van de platen drukken en laten afkoelen, daarna zou het centreren makkelijk gaan.

2) Draai de boutjes van de drukgroep handvast, zodanig dat de plaat net klemt, nu kun je de plaat met je vingers rondom gelijk zetten met de drukring van de drukgroep.

Zelf heb ik toen een centreerpen kunnen lenen bij een garage, en heb bovenstaande niet uitgeprobeerd.

Hoop dat je er iets mee kunt, ben benieuwd!

Lykke til!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik eens twee tips gehad toen ik met hetzelfde zat. Ik beschikte ook niet over een centreerpen voor het positioneren van de platen tijdens montage.

1) Een stuk grijs electiciteits-buis met hetelucht week maken en deze in de as van de platen drukken en laten afkoelen, daarna zou het centreren makkelijk gaan.

2) Draai de boutjes van de drukgroep handvast, zodanig dat de plaat net klemt, nu kun je de plaat met je vingers rondom gelijk zetten met de drukring van de drukgroep.

Zelf heb ik toen een centreerpen kunnen lenen bij een garage, en heb bovenstaande niet uitgeprobeerd.

Hoop dat je er iets mee kunt, ben benieuwd!

Lykke til!!

Hei du,

Zit ook als iets te bedenken van hout, maar misschien gaat het ook met plastic buis.

Takk for det :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De koppelingsplaat moet in ieder geval gecentreerd zitten anders werkt het niet. Maar de spiebanen moeten ook overeen komen. Als de bak tegen het punt zit dat deze niet verder wil kun je ook de yoke draaien zodat je spiebanen in lijn komen.

Moet je hem trouwens wel even in een versnelling zetten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor alle reacties.

Vandaan in Zweden een motorlift gekocht, En die onder de bak geplaatst.

resultaat :wacko::rolleyes:

Schoof de bak gelijk 4 centimeter verder.(moest wel de motor iets om hoog krikken, om ze in één lijn te hebben.)

die laatste cm moet over de bus geschoven worden, en kunnen alle bouten er weer in. Plus alles wat los geschroefd is.

Helaas de sensor na de kat kadoek.:lol: ( niet los gekoppeld tijdens demontage)

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is de koppelingsplaat gecentreerd door van buitenaf de plaat tov. het vliegwiel rondom te meten. (link)

Klopt, zo heb ik het ook gedaan.

Vandaar was er ook een vraag, of 0.5mm afwijk wat uitmaakt.

Maar het is goed gegaan. ben nu bezig om alles terug te zetten.

(startmotor, sensor voor ontsteking, en nog veel meer):wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's trouwens ook geen centreertool, maar een trekkertje om de pilot bearing te demonteren.:yes:

Voorbeeld van een centreertool:

zdmclutchxsmall.jpg

Zelf bezit ik een aantal afgeslepen priceassen van verschillende merken, maar niet voor Jeep...

Ik centreer dus ook op 't oog langs de buitenkant van plaat en drukgroep.

bewerkt door 87wrangler
Typos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's trouwens ook geen centreertool, maar een tekkertje om de pilot bearing te demonteren.:yes:

Voorbeeld van een centreertool:

zdmclutchxsmall.jpg

Zelf bezit ik een aantal afgeslepen priceassen van verschillende merken, maar niet voor Jeep...

Ik centreer dus ook op 't oog langs de buitenkant van plaat en drukgroep.

Dat is idd de goede Rob, had ik ook gezien op de volgende link.

http://www.4x4xplor.com/clutch.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je alleen koppelingsplaat vervangt dan kan je nieuwe plaat ook vast zetten met paar druppels seconde lijm

je ziet de slijtage grens van oude plaat dus zit dan nagenoeg exact voor toplager waar price as in moet

is een idee als je helemaal niets in de buurt hebt van gereedschap

en lijm kan je overal kopen toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...