Black Moose Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Ik heb de koppelingsplaat vervangen, maar om het geheel terug te plaatsen gaat niet zoals ik het had gehoopt. De laatste 5 cm gaat niet. Tijdens het plaatsen van de plaat, zach ik dat er iets ruimte heeft, dus goed opletten dat de plaat in het centrum ligt. Hoe precies is dat, een 0.5mm is dat een probleem of kan kan het wel. Wie heeft nog tips voor mij, Gaat trouwens om een Wrangler TJ 4 liter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jonge235 Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 even de bak of de motor iets verdraaien. als het 5 centimeter is gaat je price-as de koppelingsplaat niet in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaël Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Zelf heb ik eens twee tips gehad toen ik met hetzelfde zat. Ik beschikte ook niet over een centreerpen voor het positioneren van de platen tijdens montage. 1) Een stuk grijs electiciteits-buis met hetelucht week maken en deze in de as van de platen drukken en laten afkoelen, daarna zou het centreren makkelijk gaan. 2) Draai de boutjes van de drukgroep handvast, zodanig dat de plaat net klemt, nu kun je de plaat met je vingers rondom gelijk zetten met de drukring van de drukgroep. Zelf heb ik toen een centreerpen kunnen lenen bij een garage, en heb bovenstaande niet uitgeprobeerd. Hoop dat je er iets mee kunt, ben benieuwd! Lykke til!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Iets verdraaien heb ik al gedaan, zou kunnen dat de bak er iets scheef voor staat. Heb eigelijk geen idèè. Zag wel op een andere site dat men een handig hulp stukje gebruikte om de plaat recht in het huis te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Zelf heb ik eens twee tips gehad toen ik met hetzelfde zat. Ik beschikte ook niet over een centreerpen voor het positioneren van de platen tijdens montage. 1) Een stuk grijs electiciteits-buis met hetelucht week maken en deze in de as van de platen drukken en laten afkoelen, daarna zou het centreren makkelijk gaan. 2) Draai de boutjes van de drukgroep handvast, zodanig dat de plaat net klemt, nu kun je de plaat met je vingers rondom gelijk zetten met de drukring van de drukgroep. Zelf heb ik toen een centreerpen kunnen lenen bij een garage, en heb bovenstaande niet uitgeprobeerd. Hoop dat je er iets mee kunt, ben benieuwd! Lykke til!! Hei du, Zit ook als iets te bedenken van hout, maar misschien gaat het ook met plastic buis. Takk for det Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 De koppelingsplaat moet in ieder geval gecentreerd zitten anders werkt het niet. Maar de spiebanen moeten ook overeen komen. Als de bak tegen het punt zit dat deze niet verder wil kun je ook de yoke draaien zodat je spiebanen in lijn komen. Moet je hem trouwens wel even in een versnelling zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Thanks voor alle reacties. Vandaan in Zweden een motorlift gekocht, En die onder de bak geplaatst. resultaat Schoof de bak gelijk 4 centimeter verder.(moest wel de motor iets om hoog krikken, om ze in één lijn te hebben.) die laatste cm moet over de bus geschoven worden, en kunnen alle bouten er weer in. Plus alles wat los geschroefd is. Helaas de sensor na de kat kadoek. ( niet los gekoppeld tijdens demontage) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 je hebt nog tot 6 juni om het in orde te maken:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 Bij mij is de koppelingsplaat gecentreerd door van buitenaf de plaat tov. het vliegwiel rondom te meten. (link) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 Bij mij is de koppelingsplaat gecentreerd door van buitenaf de plaat tov. het vliegwiel rondom te meten. (link) Klopt, zo heb ik het ook gedaan. Vandaar was er ook een vraag, of 0.5mm afwijk wat uitmaakt. Maar het is goed gegaan. ben nu bezig om alles terug te zetten. (startmotor, sensor voor ontsteking, en nog veel meer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 usd 23,00 clutch pilot bushing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 usd 23,00 clutch pilot bushing En jij verwacht dat zoiets hier in elke stad te koop is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 En het leuke is, de ingaande as is bij elk type versnellingsbak weer anders, dus moet je weten welke diameter je nodig heb........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 En jij verwacht dat zoiets hier in elke stad te koop is? niet?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 (bewerkt) Da's trouwens ook geen centreertool, maar een trekkertje om de pilot bearing te demonteren. Voorbeeld van een centreertool: Zelf bezit ik een aantal afgeslepen priceassen van verschillende merken, maar niet voor Jeep... Ik centreer dus ook op 't oog langs de buitenkant van plaat en drukgroep. April 10, 2009 bewerkt door 87wrangler Typos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2009 Da's trouwens ook geen centreertool, maar een tekkertje om de pilot bearing te demonteren.Voorbeeld van een centreertool: Zelf bezit ik een aantal afgeslepen priceassen van verschillende merken, maar niet voor Jeep... Ik centreer dus ook op 't oog langs de buitenkant van plaat en drukgroep. Dat is idd de goede Rob, had ik ook gezien op de volgende link. http://www.4x4xplor.com/clutch.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2009 en die is wel in iedere plaats in Noorwegen te koop ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst April 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2009 en die is wel in iedere plaats in Noorwegen te koop ?? :no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2009 als je alleen koppelingsplaat vervangt dan kan je nieuwe plaat ook vast zetten met paar druppels seconde lijm je ziet de slijtage grens van oude plaat dus zit dan nagenoeg exact voor toplager waar price as in moet is een idee als je helemaal niets in de buurt hebt van gereedschap en lijm kan je overal kopen toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.