charlie Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Hoe kan ik het beste de teller en de kabel testen. Als ik nu rijd komt de meter niet van de nulstand, ik weet dat na de ombouw van de tussenbak het tandwieltje verkeerd zat, ben bang dat ik hiermee de teller aan stukken geholpen heb. Wil dit echter graag zeker weten voor hem te gaan vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 met boor-machine in laagste stand op de kabel of een spijker vierkant slaan zodat ie in de aansluiting past. maar pas op dat 't niet te hard gaat, werkt wel op andere modellen maar weet niet of t bij een teller van een jeep ook gaat. (mischien iemand die er al ervaring in heeft bij een jeep teller ?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 weet je zeker dat je geen kabel breuk hebt of zit ie niet goed in 't huis eerst ff controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel_Jeep Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Doet mij denken aan een paar geleden bij mijn YJ, daar had ik een ander tandwiel geplaatst vanwege andere banden maat. Ook toen deed de teller het niet, maar daar bleek dat ik het tandwiel had moeten draaien op de bevestiging. Het is lastig uitleggen maar wanneer je het tandwiel draait op zijn bevestiging dan verschuift het middelpunt. Pas daarna werd het tandwiel aangedreven. Misschien is dat hier ook het geval ? gr.Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 hij zou het al moeten doen als je het 4-kanteasje draait tussen je vingers.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 hij zou het al moeten doen als je het 4-kanteasje draait tussen je vingers.... Inderdaad moet je dan al wat beweging zien.. Meestal is bij een niet werkende km-teller de kabel gebroken... De mijne vorig jaar vervangen en is nu al weer stuk:no: Ik zou eerst de kabel aan de kant van de bak losmaken, hier kun je namelijk het makkelijkste bij... Als je daar draait en er gebeurd niets kun je hem altijd nog bij de teller losmaken ( hier kom je wat rottig bij ) want dat moet je dan waarschijnlijk toch al om hem te vervangen. Je kunt het binnenkabeltje er ook uittrekken aan de kant van de bak, zie je gauw genoeg of hij gebroken is of niet. Have fun.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Ok, kabel en meter zijn getest. Beide zijn nog ok. Probleem waarmee het eigenlijk begon is alleen ook weer terug <_< Als ik de auto laat rollen, dan komt de teller niet van de nulstand, maar de teller begint te tikken alsof hij terug probeerd te draaien voorbij zijn nulpunt. De 1e keer dat ik naar buiten reed om te testen deed hij het heel even, maar nu doet hij dus weer wat ik net beschreef, enig idee waar dit vandaan kan komen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 het tandwieltje is niet versleten?? als der al iets uit is dan wil die al is weigeren... zag het ook bij mijn tandwieltje... de tandjes waren niet meer recht maar der zat een beetje een holletje in.. maar mijn teller doet het zo af en toe.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 En als je achteruit rijdt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 En als je achteruit rijdt? ik weet dat na de ombouw van de tussenbak het tandwieltje verkeerd zat.... bak omgedraaid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2009 Ook met achteruit rijden tikt hij alleen. vandaag nogmaals het tandwieltje los gehad, maar hij is niet ingesleten, en hij zit volgens de indicator op de goede plek. Is het mogelijk dat ik de teller opnieuw moet calibreren doordat ik er nu een andere bak op heb aangesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst May 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 19, 2009 Ok, dan toch maar weer even terugkomen op dit topic. De kabel bleek inderdaad slecht te zijn. Helaas is na het vervangen van de kabel nog niet het hele probleem opgelost. De km teller komt nog steeds niet van zijn nulstand. - De kabel heb ik los gemaakt aan de km teller kant, ik zie tijdens het rijden dat de binnenkabel draait, aansturing is er dus. - wijzer van de km teller is met de hand te draaien, komt dan ook los van nulpunt maar schiet ook zeer snel weer terug. Met een boormachine krijg ik de km teller wel los van het nulpunt, maar dan valt de wijzer daarna niet meer terug in nulpunt totdat ik de kabel achterop de teller even losmaak. Wat kan dit nog zijn, toch de teller kapot of nog iets anders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.