Spring naar bijdragen

Kilometer teller /kabel testen


Recommended Posts

Hoe kan ik het beste de teller en de kabel testen.

Als ik nu rijd komt de meter niet van de nulstand, ik weet dat na de ombouw van de tussenbak het tandwieltje verkeerd zat, ben bang dat ik hiermee de teller aan stukken geholpen heb. Wil dit echter graag zeker weten voor hem te gaan vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met boor-machine in laagste stand op de kabel of een spijker vierkant slaan zodat ie in de aansluiting past.

maar pas op dat 't niet te hard gaat, werkt wel op andere modellen maar weet niet of t bij een teller van een jeep ook gaat.

(mischien iemand die er al ervaring in heeft bij een jeep teller ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet mij denken aan een paar geleden bij mijn YJ, daar had ik een ander tandwiel geplaatst vanwege andere banden maat.

Ook toen deed de teller het niet, maar daar bleek dat ik het tandwiel had moeten draaien op de bevestiging.

Het is lastig uitleggen maar wanneer je het tandwiel draait op zijn bevestiging dan verschuift het middelpunt. Pas daarna werd het tandwiel aangedreven.

Misschien is dat hier ook het geval ?

gr.Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij zou het al moeten doen als je het 4-kanteasje draait tussen je vingers....

Inderdaad moet je dan al wat beweging zien..

Meestal is bij een niet werkende km-teller de kabel gebroken...

De mijne vorig jaar vervangen en is nu al weer stuk:no:

Ik zou eerst de kabel aan de kant van de bak losmaken, hier kun je namelijk het makkelijkste bij...

Als je daar draait en er gebeurd niets kun je hem altijd nog bij de teller losmaken ( hier kom je wat rottig bij ) want dat moet je dan waarschijnlijk toch al om hem te vervangen.:rolleyes:

Je kunt het binnenkabeltje er ook uittrekken aan de kant van de bak, zie je gauw genoeg of hij gebroken is of niet.

Have fun..:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, kabel en meter zijn getest.

Beide zijn nog ok. Probleem waarmee het eigenlijk begon is alleen ook weer terug <_<

Als ik de auto laat rollen, dan komt de teller niet van de nulstand, maar de teller begint te tikken alsof hij terug probeerd te draaien voorbij zijn nulpunt.

De 1e keer dat ik naar buiten reed om te testen deed hij het heel even, maar nu doet hij dus weer wat ik net beschreef, enig idee waar dit vandaan kan komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook met achteruit rijden tikt hij alleen. vandaag nogmaals het tandwieltje los gehad, maar hij is niet ingesleten, en hij zit volgens de indicator op de goede plek.

Is het mogelijk dat ik de teller opnieuw moet calibreren doordat ik er nu een andere bak op heb aangesloten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ok, dan toch maar weer even terugkomen op dit topic.

De kabel bleek inderdaad slecht te zijn. Helaas is na het vervangen van de kabel nog niet het hele probleem opgelost.

De km teller komt nog steeds niet van zijn nulstand.

- De kabel heb ik los gemaakt aan de km teller kant, ik zie tijdens het rijden dat de binnenkabel draait, aansturing is er dus.

- wijzer van de km teller is met de hand te draaien, komt dan ook los van nulpunt maar schiet ook zeer snel weer terug.

Met een boormachine krijg ik de km teller wel los van het nulpunt, maar dan valt de wijzer daarna niet meer terug in nulpunt totdat ik de kabel achterop de teller even losmaak.

Wat kan dit nog zijn, toch de teller kapot of nog iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...