Spring naar bijdragen

Krakende veren


Recommended Posts

In de ochtend hebben mijn veren wel eens de neiging om een beetje te kraken bij waarschijnlijk koud over heuveltjes lees stadsheuveltjes te rijden, nu de vraag wat is hier tegen te doen? inspuiten?:D

Nee Haaggse vriend. Ik denk dat de beste oplossing is om je veren weg te laten. Dan kraakt hij niet meer:lol:

Dit komt wel eens voor bij jeeps met spiraalveren. Inspuiten gaat niet helpen denk ik. Het is het staal van de veren dat piept.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Haaggse vriend. Ik denk dat de beste oplossing is om je veren weg te laten. Dan kraakt hij niet meer:lol:

Dit komt wel eens voor bij jeeps met spiraalveren. Inspuiten gaat niet helpen denk ik. Het is het staal van de veren dat piept.

Bij jou in ieder geval geen veren geen auto, ondertussen meer veer dan auto toch vriend?:D:lol::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij jou in ieder geval geen veren geen auto, ondertussen meer veer dan auto toch vriend?:wacko::lol::D

Nee valt wel mee hoor. Heb maar 2 spiraalveren t.ov. de 4 spiraalveren die jij onder je auto hebt zitten.

Het advies van Carl is zeker de moeite waard om te proberen! Ik had dat bij mijn oude veren ook dat ze kraakten. Nu heb ik de nieuwe veren en het gekraak is weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee valt wel mee hoor. Heb maar 2 spiraalveren t.ov. de 4 spiraalveren die jij onder je auto hebt zitten.

Het advies van Carl is zeker de moeite waard om te proberen! Ik had dat bij mijn oude veren ook dat ze kraakten. Nu heb ik de nieuwe veren en het gekraak is weg.

Ja Mich, de wijsheid was even ver te zoeken, maar ga het advies van Carl opvolgen, welke slangdikte of gewoon een stuk tuinslang:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat aan deze oplosing wel een klein nadeeltje kleeft: in de slang blijft makkelijk water staan, waardoor het onderste deel van de veer wat sneller de neiging heeft te corroderen, hetgeen op termijn kan leiden tot breuk. Dit wetende verzinnen jullie vast iets creatiefs.

Succes,

Carl

bewerkt door l'ours alpin
typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat aan deze oplosing wel een klein nadeeltje kleeft: in de slang blijft makkelijk water staan, daardoor het onderste deel van de veer wat sneller de neiging heeft te corroderen, hetgeen op termijn kan leiden tot breuk. Dit wetende verzinnen jullie vast iets creatiefs.

Succes,

Carl

Klopt! Gaatjes erin prikken voor een mooi drainage systeem... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo piepers. gewoon met een goede spuitbus aan de gang gaan.

High Pressure Vet met PTFE in spuitbus van valvoline.

Is ook goed tegen roest. Is een dunne olieachtige substantie als je het spuit.(ook een goed kruipvermogen)

Na verdamping van het oplosmiddel is het een doorzichtig vet, wat heel erg kleeft en zich niet weg laat spoelen.

Ik heb geen aandelen, maar ik gebruik dit spul al jaren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Wie zegt dat het de veren zijn die kraken? Ik heb dat zelf nog nooit gezien of gehoord eigenlijk <_<

Kraken/kreunen bij koud en vochtig weer en rijdend over bijv. verkeersdrempels zijn volgens mij meestal de rubber bussen in de draagarmen of in ons geval de control-arms. Vergeet vooral ook niet de rubbers van de stabilisator-stangen waar ze verbonden zitten aan het 'chassis'.

Moet je voor de gein eens in een willekeurige Alfa (nieuw of oud) gaan rijden met dit weer! Bij mij deden ze het allemaal; de 147, 155, 164 en de 166 :P

Kortom : alle rubber bussen (of wat je ervan kunt zien / bij kunt komen) inspuiten met PTFE. Gebruik geen WD40; dat blijft a) niet zitten en :yes: vreet rubber aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...