DATZZ5.9 Geplaatst March 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 In de ochtend hebben mijn veren wel eens de neiging om een beetje te kraken bij waarschijnlijk koud over heuveltjes lees stadsheuveltjes te rijden, nu de vraag wat is hier tegen te doen? inspuiten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 (bewerkt) In de ochtend hebben mijn veren wel eens de neiging om een beetje te kraken bij waarschijnlijk koud over heuveltjes lees stadsheuveltjes te rijden, nu de vraag wat is hier tegen te doen? inspuiten? Nee Haaggse vriend. Ik denk dat de beste oplossing is om je veren weg te laten. Dan kraakt hij niet meer:lol: Dit komt wel eens voor bij jeeps met spiraalveren. Inspuiten gaat niet helpen denk ik. Het is het staal van de veren dat piept. March 20, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ralph Geplaatst March 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 Zelfde probleem hier GC (maar ook bij mijn oude Dodge was dit het geval)... Kraken de veren zelf dan ???? Zijn het niet de punten waar de veren op rusten (onder spanning dan ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 Mag ik me even mengen in deze randstedelijke discussie? Veel toegepast bij krakende schroefveren: stukje slang over het uiteinde van de schroefveer schuiven, daar waar deze in de schotel 'wrijft'. Succes, Carl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ralph Geplaatst March 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 Idd, waar de veer op rust dus Goed idee ! Zal ik eens doen als ik niks te doen heb... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst March 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 Nee Haaggse vriend. Ik denk dat de beste oplossing is om je veren weg te laten. Dan kraakt hij niet meer:lol:Dit komt wel eens voor bij jeeps met spiraalveren. Inspuiten gaat niet helpen denk ik. Het is het staal van de veren dat piept. Bij jou in ieder geval geen veren geen auto, ondertussen meer veer dan auto toch vriend?:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2009 Bij jou in ieder geval geen veren geen auto, ondertussen meer veer dan auto toch vriend? Nee valt wel mee hoor. Heb maar 2 spiraalveren t.ov. de 4 spiraalveren die jij onder je auto hebt zitten. Het advies van Carl is zeker de moeite waard om te proberen! Ik had dat bij mijn oude veren ook dat ze kraakten. Nu heb ik de nieuwe veren en het gekraak is weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst March 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Nee valt wel mee hoor. Heb maar 2 spiraalveren t.ov. de 4 spiraalveren die jij onder je auto hebt zitten.Het advies van Carl is zeker de moeite waard om te proberen! Ik had dat bij mijn oude veren ook dat ze kraakten. Nu heb ik de nieuwe veren en het gekraak is weg. Ja Mich, de wijsheid was even ver te zoeken, maar ga het advies van Carl opvolgen, welke slangdikte of gewoon een stuk tuinslang:blink: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Ja Mich, de wijsheid was even ver te zoeken, maar ga het advies van Carl opvolgen, welke slangdikte of gewoon een stuk tuinslang:blink: Dat zal een iets dikker stukkie tuinslang worden. Beter iets te ruim dan dat je loopt te kl&%#$ om het eromheen te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 (bewerkt) De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat aan deze oplosing wel een klein nadeeltje kleeft: in de slang blijft makkelijk water staan, waardoor het onderste deel van de veer wat sneller de neiging heeft te corroderen, hetgeen op termijn kan leiden tot breuk. Dit wetende verzinnen jullie vast iets creatiefs. Succes, Carl March 22, 2009 bewerkt door l'ours alpin typfoutje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat aan deze oplosing wel een klein nadeeltje kleeft: in de slang blijft makkelijk water staan, daardoor het onderste deel van de veer wat sneller de neiging heeft te corroderen, hetgeen op termijn kan leiden tot breuk. Dit wetende verzinnen jullie vast iets creatiefs.Succes, Carl Klopt! Gaatjes erin prikken voor een mooi drainage systeem... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Ramon zeer wijs gesproken:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Hallo piepers. gewoon met een goede spuitbus aan de gang gaan. High Pressure Vet met PTFE in spuitbus van valvoline. Is ook goed tegen roest. Is een dunne olieachtige substantie als je het spuit.(ook een goed kruipvermogen) Na verdamping van het oplosmiddel is het een doorzichtig vet, wat heel erg kleeft en zich niet weg laat spoelen. Ik heb geen aandelen, maar ik gebruik dit spul al jaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 .....een doorzichtig vet, wat heel erg kleeft en zich niet weg laat spoelen..... En daarna nooooit meer in de zandbak spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Maar het piepen is weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brambo44 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 ha forum leden moet je bij het inspuiten de vering ontlasten? ik heb namelijk ook dit gekraak vooral van de voor vering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 Wie zegt dat het de veren zijn die kraken? Ik heb dat zelf nog nooit gezien of gehoord eigenlijk <_< Kraken/kreunen bij koud en vochtig weer en rijdend over bijv. verkeersdrempels zijn volgens mij meestal de rubber bussen in de draagarmen of in ons geval de control-arms. Vergeet vooral ook niet de rubbers van de stabilisator-stangen waar ze verbonden zitten aan het 'chassis'. Moet je voor de gein eens in een willekeurige Alfa (nieuw of oud) gaan rijden met dit weer! Bij mij deden ze het allemaal; de 147, 155, 164 en de 166 Kortom : alle rubber bussen (of wat je ervan kunt zien / bij kunt komen) inspuiten met PTFE. Gebruik geen WD40; dat blijft a) niet zitten en vreet rubber aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brambo44 Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 goedenavond ik heb als eerste witte spuitvet PTFEmet kruipend vermogen gebruikt dit hielp niet toen WD 40 helpt ook niet. wat moet ik nu? moet ik krupolie halen met PTFE ??? en kan dat dan ook olie van de Brezan zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.