Ab Geplaatst May 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 gisteren lang stuk gereden airco blijft aan omdat de temp ok bleef op de snelweg zodra in dorp of file slaat de airco uit omdat....? ;(De electric fan slaat in iedergeval nog niet aan....word er gek van Draadbreukje tussen relais en fan, fan zelf kapot???? Als je de relais eruit haalt en een doorverbinding maakt tussen contact 87 en 30, gaat dan de fan wel aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst May 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Termostaat, nog niet naar gekeken geloof ik. Waar zit ie? Kan ik die zelf testen? Ik heb de fan zelf getest draad op accu..en die doet het.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst May 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Waar kan ik deze vinden HIGH PRESSURE SWITCH en testen of deze misschien kapot is, en anders misschien geeft de termostaat niet de juiste waarden meer aan en is het deze weet iemand waar ik beidde kan vinden? DUAL FUNCTION HIGH PRESSURE SWITCH (4.0 L) DESCRIPTION The Dual Function High Pressure Switch controls both A/C clutch engagement/disengagement, and electric cooling fan operations. The switch is located on the discharge line near the compressor. The switch is screwed onto a fitting that contains a Schrader-type valve, which allows the switch to be serviced without discharging the refrigerant system. The discharge line fitting is equipped with an O-ring to seal the switch connection. OPERATION The dual function switch is connected in series electrically with the low pressure cycling clutch switch between ground and the Powertrain Control Module (PCM). The switch contacts open and close causing the PCM to turn the compressor clutch on and off. This prevents compressor operation when the discharge line pressure approaches high levels, and also reduces electrical surging from compressor clutch engagement. The dual function switch controls the electric cooling fan operation by monitoring refrigerant line pressures. When the discharge line pressure rises above 1900 to 2200 kPa (280 to 320 psi) the fan will turn on. The cooling fan will turn off when the discharge line pressure drops to 1600 kPa (235 psi). The dual function switch controls the A/C clutch operation by disengaging the clutch when the discharge line pressure rises above 3100 to 3375 kPa (450 to 490 psi). The switch contacts will close and allow A/C clutch engagement when the discharge line pressure drops to 1860 to 2275 kPa (270 to 330 psi). The Dual Function High Pressure Switch is a factory- calibrated unit. The switch cannot be adjusted or repaired Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Oe dat weet ik ff nie zo gauw, denk dat de mijne ook stuk is trouwens. Zal ff foto's maken hoe het relais is omzeild met een zekering en schakelaar. Heb er zelf veel profeit van want als ik in het terrein ben zet ik de schakelaar om en hij wordt nie zo warm meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2009 Dual function switch zit achterop de leidingen van de airco compressor. (FSM hoofdstuk "heating en airconditioning" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst June 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 The Dual Function High Pressure Switch was het probleem, moet worden vervangen. Eromheen gelust en toen deed de fan het. Dus word maandag vervangen. hoeseee Maarrrr, nu doet ie sinds een rit naar Gent op en neer een tikkend geluid maken bij het starten...even gas geven een het is weg.. Als ik m start en stationair laat lopen dan blijft ie stationair mee tikken... Enig ideeen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 Een hydraulische klepstoter die wat geluid maakt.... of een klepje aan de leiding van het koolstoffilter. Zit rechts op tussenschot ongeveer waar kachel en aircoleidingen naar binnen gaan. (Heb me ook suf gezocht waar t geluid vandaan kwam) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst June 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 kan ik dat zelf maken? Hoe zit dat klepje eruit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 Klepstoters, niet direct, ja cilinderkop moet eraf dan...... Dat andere klepje hoort te tikken, dat is het openen/sluiten, werkt elektrisch, regelt (volgensmij) het vacuum in het filter. Lekker zo laten dus! Heb er geen foto van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst June 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 Klepstoters, niet direct, ja cilinderkop moet eraf dan...... Wat is dit in het engels en kan ik dit vinden in het FSM? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2009 Purge solenoid, staat waarschijnlijk in hoofdstuk "Emisison" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst June 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2009 (bewerkt) toek toek toek geluid bestaat nog steeds, hoor het nu ook heel vaag bij het afremmen.. Ik heb ook weer een lage oliedruk bij stilstaan stationair valt nu ook wederom weg als ie warm is ondanks dat er 10w40 in zit. Probleem van de airco is opgelost was een sensor van de dual HIGH PRESSURE SWITCH dus wel lekker koel!!! Hebben jullie nodig ideeeen July 16, 2009 bewerkt door Rens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst August 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2009 Even verder bellen zou ik zeggen, misschien dat, behalve je 'vrienden uit Tilburg', iemand anders er nog wel ideeën over heeft. Zag al brabant 4x4 voorbij komen, die zit hier ook op het forum en bij Peter Hertogs (www.americancar.nl) heb ik mijn auto (-'s) in onderhoud en die man is een lopende bron van kennis. Kan het altijd even proberen, zeker omdat je toch wel e.e.a. uitgesloten hebt ondertussen. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst October 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2009 Even verder bellen zou ik zeggen, misschien dat, behalve je 'vrienden uit Tilburg', iemand anders er nog wel ideeën over heeft. Zag al brabant 4x4 voorbij komen, die zit hier ook op het forum en bij Peter Hertogs (www.americancar.nl) heb ik mijn auto (-'s) in onderhoud en die man is een lopende bron van kennis. Kan het altijd even proberen, zeker omdat je toch wel e.e.a. uitgesloten hebt ondertussen. Succes Beste RW ik heb je tip opgevolgd en ben naar Peter gegaan. Heeft de dop eraf gedraaid bovenop en zag stationair nog olie genoeg voorbij komen...Dit zou een sensor verhaal betekenen....?? Vond het een vreemd verhaal, het enige wat ie wilde proberen is de oliefilter vervangen.... En wat denk je, na ritten zoals Best Eindhoven even 150 hebben gereden zou die normaal stationair wegvallen, nu niet meer. Het blijft laag maar de meter valt niet meer weg.... En het lijkt, ik zeg het lijkt alsof het toek-toek-toek geluid nu ook niet meer op speelt?? Volgende week op en neer naar Frankrijk word de proef op de som nemen.... Wel nog een vaatje radiator vloeistof mee want dat reserve tankje is na 800 km bijna leeg???? Als iemand daar nog een goed tip voor weet? Hij loopt niet vanzelf leeg, alleen als er echt mee gereden is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst November 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2009 Ik vond het maar weer eens tijd voor een update: Na een nieuwe filter bij mn nieuwe maat Peter en goede moed ben ik begonnen aan tochtje van 1700 km op en neer. Na de eerste tol in Frankrijk bij het kaartje trekken kijk ik naar de meters en wat denk je de temp meter klapt tegen het dak aan en die van de oliedruk valt door de bodem... FUCK nog niet eens op de helft op de heenweg... Peter gebeld en een foto doorgestuurd.... Tja dat lijkt op de kopppakking....zegt ie aan de telefoon: - radiator leeg en dit onder de oliedop....(zie foto) Wat nu, dus grote 4 liters gekocht bijgevuld blijven rijden en meteen als je stopt bijvullen....!verwarming aan en ramen open.... Zo gezegd zo gedaan ook op de terugweg met de billen samengetrokken toch weer thuis gekomen., het lijkt allemaal goed te gaan en eenmaal weer thuis aangekomen maandag direct naar Peter... Zooi uitelkaar laten halen en van plan om de koppakking te laten vervallen kosten geschat op 1500 euro... Nou toe maar dan... Maar toen kwam het telefoontje met slecht nieuws! Kop laten afpersen en wat dachtje kop gescheurd.. en wat een nieuwe kost wil je niet weten!!... Nou een tweedehansje dan....ja toe maar dan.... Het wachten is nu op het telefoontje dat de kop gevonden is en opnieuw is afgeperst en het weer in elkaar gezet kan worden.... Ik zag elders op een forum Jeep (Je Eerste Echte Probleem) daar lijkt het onderhand wel op te lijken ja.... Je bent bijna, ik zeg bijna in staat om hem in het bos te zetten met een tot in de tank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst November 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 10, 2009 Dacht dat ik al alles gehad had met een redelijk nieuwe XJ...wat een verhaal, sterkte ! Succes met zoeken naar de kop, ik haal veel van mijn onderdelen bij Hans in Valkenburg, zoek maar eens op marktplaats met Jeep Valkenburg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst November 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 10, 2009 (bewerkt) Is wel een hele dure grap als ik dat zo lees 1500 voor een koppakking ex kop.. Een 2de hands kop lijkt me vrij makkelijk te vinden. Als deze van een blok wordt gedraaid welke al een tijd stil staat, dus koud lijkt mij het afpersen en vlakken overbodig. Wel de kop op de juiste volgorde eraf draaien. Een nieuwe kop uit de states kost de wereld ook niet http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REBUILT-4-0-AMC-CHEROKEE-JEEP-LAREDO-CYLINDER-HEAD_http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REBUILT-4-0-AMC-CHEROKEE-JEEP-LAREDO-CYLINDER-HEAD_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3ef96d65f2QQitemZ270472668658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories alleen de shipping cost kan nog wel wat oplopen Gr Rick November 10, 2009 bewerkt door Rick van Unen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Geplaatst November 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2009 Helemaal klaar, nieuwe koppakking, 2ehands gevlakte kop erop en geperst + kleppen overgezet en 2800 lichter.... (komt door de uren en het twee keer persen + tijd van het overzetten van de kleppen) Rijdt de deur uit ben een 20 km verder en bij het stilstaan en stationair draaien valt de oliedruk weg... Wederom olie eruit (een dikkere versie erin) en nieuwe filter erop gezet, 20 km verder en stationair draaien blijft de naald net boven de nul en raakt het eerste streepje.... Niet om over naar huis te schrijven dus, van de week een proefritje van en naar Utrecht op en neer...200 km dan weer even verder kijken.... Als ie weer wegvalt verliest ergens druk en moet heel de motor uit elkaar zegt ie, om te kijken waar die de druk verliest bij de lagers of tandwielen of weet ik veel !!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2009 Zou je niet eerst even de oliedruk meten, voordat je het blok uit elkaar laat halen. XJ oliedruk meters hebben wel eens kuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
seabird Geplaatst November 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2009 Helemaal klaar, nieuwe koppakking, 2ehands gevlakte kop erop en geperst + kleppen overgezet en 2800 lichter....(komt door de uren en het twee keer persen + tijd van het overzetten van de kleppen) Rijdt de deur uit ben een 20 km verder en bij het stilstaan en stationair draaien valt de oliedruk weg... Wederom olie eruit (een dikkere versie erin) en nieuwe filter erop gezet, 20 km verder en stationair draaien blijft de naald net boven de nul en raakt het eerste streepje.... Niet om over naar huis te schrijven dus, van de week een proefritje van en naar Utrecht op en neer...200 km dan weer even verder kijken.... Als ie weer wegvalt verliest ergens druk en moet heel de motor uit elkaar zegt ie, om te kijken waar die de druk verliest bij de lagers of tandwielen of weet ik veel !!! Ben je het nu niet een beetje zat aan het worden? Succes en hopen dat het goed komt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst November 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2009 Had voor dat geld een andere Cherokee gehaald met goedlopende motor:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.