Spring naar bijdragen

herinnerd u zich deze nog?


patrick4wd
 Share

Recommended Posts

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=14028

Ging (gaat over lampjes, klantvriendelijkheid etc)

Nu zijn we wat verder in de tijd, de lampjes zijn bij de volgende eigenaar (kennis voor verjaardag) gekomen.

In dezelfde doos, (uiteraard) ongeopend, mailt hij mij dat één lampje niet werkt..

was al een beetje bruin toen deze uit de verpakking kwam..

Relaas is de volgende mailing:

-----------------------------------------------------------------------

Hallo,

Op lampen zit NOOIT geen garantie, als U of uw vriend/kennis een nieuwe lamp nodig heeft kunt U deze bestellen via

http://shop.strato.com/epages/61396109.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61396109/Categories/XENON/CS102/HID05/BU104/H4003

Webwinkel: http://www.pc-cam.nl

Met vriendelijke groet,

PC-CAM Drachten

Mobiel: 06 53 967402

Bent u tevreden? Zegt het voort!

Heeft u klachten? Laat het ons weten!

----- Original Message -----

From: Patrick Zoethout

To: info@pc-cam.nl

Sent: Friday, March 06, 2009 6:50 PM

Subject: lamp defect

Hallo,

Afgelopen December heb ik een set bij u besteld,

De jongen waarvoor hij bedoelt was heeft dat nu in zijn auto geplaatst en één lamp werkt niet, deze was al wat bruinig heeft hij mij verteld.

Het was een verjaardag cadeau, ik hoop dat we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen.

Vast bedankt voor uw hulp en reactie,

Bestelling:

Uw bestelling

Bestelnr.: 4695

(Gebruiken voor alle betalingen en aanvragen/verzoeken)

Klantnr. 4726

BTW-nummer:

Besteldatum: 26-12-08

Dank u voor uw bestelling:

Nr.

Hoeveelheid

Productnr.

Naam

Eenh. prijs

BTW

Korting

TP

1

1 stuk(s)

HID1533

XENON HID H4 8000K SET COMPLEET - BI-XENON

129,00 €

19%

129,00 €

2

Subtotaal

129,00 €

3

Leveringswijze

Pakket Post TNT

19%

7,90 €

4

Betalingswijze

PayPal

Transactienr.: 5NP98412NX501272E Status: Voltooid

5

Kosten voor betalingswijze

6,85 €

6

Belastinggebied

EU land

7

Totaalbedrag (incl. BTW)

143,75 €

8

Totaalbedrag (zonder BTW)

120,80 €

9

incl. BTW: Standaard BTW (19 %)

22,95 €

Verzekerde verzending tot 500 EURO , handtekening voor ontvangst bij aflevering.

Gemakkelijk betalen via uw creditcard. Extra kosten zijn 5% op de totaalsom. Voor meer informatie: www.paypal.nl

Wij hebben uw bestelling opgenomen en zal met de grootste zorg worden behandeld.

Met vriendelijke groeten

PC-CAM

--

PC-CAM SHOPPING

Michael Egberinkl

West Indischekade 72

(MAGAZIJN IS GEVESTIGD IN DRACHTEN, De Petten 15, 9202 VN te Drachten, Tel: 06-53967402)

9715 TD Groningen

Nederland

info@pc-cam.nl

Ik wacht uw reactie af.

Vriendelijke groet,

Patrick Zoethout

Het eerste antwoord kwam meteen, tot op heden nog geen reactie gehad, uiteraard nog even de voorwaarden bekeken:

9.1. PC-CAM verplicht zich alle bepalingen van de fabrieksgarantie van de geleverde zaken op te volgen. Op de meeste producten wordt een garantie gegeven van 12 maanden na aankoop, conform de leveranciersvoorschriften. Producten waar een langere garantietermijn aan verbonden is, wordt vermeld op de website.

9.2. Onverminderd hetgeen in artikel 9.1. beschreven kan de opdrachtgever geen beroep doen op bovengenoemde garantiebepalingen: indien opdrachtgever wijzigingen aan de zaken heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen, waaronder ook - vallen reparaties die niet door of namens PC-CAM zijn verricht; indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik; indien de fouten zijn opgetreden als gevolg van blikseminslag, brand- of waterschade, of door andere van buitenkomende oorzaken of onheilen; indien de opdrachtgever de zaken heeft verwaarloosd; indien de opdrachtgever de zaken op andere wijze onachtzaam heeft behandeld, of zodanig heeft behandeld dat het risico naar verkeersopvattingen voor rekening van de opdrachtgever behoort te komen.

Er staat hier overigens nergens vermeld dat dit ook voor de lamp zelf geldt.

Er wordt wel verwezen naar de fabrieksgarantie, maar niet wat deze in moet houden.

Tja, wellicht kan ik u allen alleen nog maar een beetje waarschuwen, het is mij wat vreemd allemaal..

Ik heb er een naar gevoel bij, defecte materialen leveren als nieuw en dat ijskoud zeggen dat er gewoon nieuwe lampen besteld kunnen worden..

leuk, let vooral op de uitspraak;

"Bent u tevreden? Zegt het voort!

Heeft u klachten? Laat het ons weten!"

jaja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou 'm ff opknopen aan de zin die j.a.j. al citeerde...

Verder zijn er, zoals Utah terecht aanhaalde, in het verleden al gerechtelijke uitspraken gedaan in dergelijke zaken.

"Dead on arrival", ofwel DOA, komt wel vaker voor en als consument ben je ertegen beschermd.

Je betaald tenslotte voor nieuw en onbeschadigd spul, dus hoor je dat ook te krijgen! Vooral bij internet winkelen is de consument behoorlijk beschermd, je kun immers voor het kopen de waar niet beoordelen!

Vragen of 'ie het telefoonnummer van je advokaat al heeft, kan al helpen....

En anders kunnen we hier met 100 man xenon setjes bestellen, die we allemaal binnen 3 weken retour zenden.... kijken offie dat fijn vindt! :bye1:

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En anders kunnen we hier met 100 man xenon setjes bestellen, die we allemaal binnen 3 weken retour zenden.... kijken offie dat fijn vindt!

Dat had ik nooit van je verwacht. :bye1:

Wat de zaak betreft, bedankt voor de waarschuwing. Ik koop overigens nòòit breekbaar spul op 'afstand'. Zelf kijken en kiezen.

Laat ze lekker in hun sop gaarkoken, wel na een goeie brief natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had ik nooit van je verwacht. :bye1:

quote]

Haa, je kent me nog maar half!

devil.gif

:lol:;)

OT:

Blijft altijd lastig, dat kopen op internet....

Je weet nooit bij wie je klant bent, kunt de verkoper niet in de ogen kijken, enz...

Toch zal ik, n.a.v. dit verhaal, bovenstaande verkoper ook niet snel meer benaderen.

Aan de andere kant ben ik me er, met alle respect voor de topicstarter, altijd van bewust dat een verhaal altijd 2 kanten kent. Je hoort meestal slechts één kant, we zagen dat hier al eerder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit is wel dat een NIET gebruikt artikel AL defect was, men heeft (nog) niet gereageerd op de gestuurde mail.

Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen, ik ga inderdaad even googelen op consumentenrecht.

Aan de andere kant ben ik me er, met alle respect voor de topicstarter, altijd van bewust dat een verhaal altijd 2 kanten kent. Je hoort meestal slechts één kant, we zagen dat hier al eerder....

Maar je besteld toch iets in goed vertrouwen, ik ben nu ook wel gewaarschuwd om eea op het www aan te schaffen.

Ik heb dit echter nog nooit meegemaakt, dus ik beschouw dit dan ook als een incident (maar vermijd dat bedrijf wel in de toekomst).

En wellicht hebben anderen betere berichten over het betreffende bedrijf, maar het blijft (vind ik) niet correct om dit op te lossen door eenvoudig te zeggen dat ergeen garantie op lampen zou zijn..

Word vervolgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EN:

Garantie

Garantie door de fabrikant of winkelier is iets extra's. De garantie is dus een aanvulling op de wettelijke rechten die zojuist zijn besproken. Het voordeel van garantie is dat de bewijslast wordt omgekeerd. Niet u maar de verkoper of fabrikant moet aantonen dat het gebrek aan het product bijvoorbeeld door uw onjuiste gebruik is ontstaan. Dit is nu ook opgenomen in de wet: "Een gebrek dat zich binnen zes maanden na aankoop van een product openbaart, wordt geacht aanwezig te zijn geweest op het moment van aankoop". Garantie kan gegeven worden door de fabrikant of de winkelier. Ook al hebt u een fabrieksgarantie, u houdt ten opzichte van de winkelier altijd uw rechten uit de wet.

Omdat u met de fabrikant geen koopovereenkomst heeft gesloten, kan hij aan de garantie die hij geeft allerlei beperkingen verbinden. Bijvoorbeeld dat het arbeidsloon bij een reparatie voor uw eigen rekening komt. Deze kosten moet u dan weer bij de verkoper proberen te verhalen.

Stel dat de winkel waar u uw product gekocht heeft niet meer bestaat door faillissement. In dat geval kunt u zich niet meer tot de verkoper richten. U kunt dat nakijken of de fabrikant nog garantie geeft op het product. Zo ja dan kunt u in ieder geval nog een beroep doen op deze fabrieksgarantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eerst maar eens of het bedrijf wel is ingeschreven bij de KvK

Onze gegevens:

HandelaarPC-CAMAdresDe Petten 15

(Tevens afhalen mogelijk, op afspraak)

9202 VN Drachten

NederlandTelefoon050 8550225Fax0512 537700Contactpersoon Michael EgberinkE-mailinfo@pc-cam.nl

KvK-nr. 02091346

BTW-nr. NL107725691B01

Bankgegevens:

Bank ABN-AMRO

Rekeningnummer 455250197

Voor internationale overschrijvingen:

IBAN-code: NL85ABNA0455250197

BIC/SHIFT-code: ABNANL2A

Verkoop adressen:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel nog even gestuurd:

Geachte meneer Michael Egberink,

Ik wil duidelijk maken dat u een correct werkend apparaat dient te verkopen.

Helaas is dit niet het geval geweest.

Omdat mijn vraag omtrent enige coulance niet beantwoord wordt via deze weg.

Graag zou ik uw commentaar willen ten aanzien van het onderstaande.

Als u dit zou willen lezen, zult u wellicht tot de conclusie komen dat u uiteindelijk aan het kotste eind zal trekken.

mogelijk met hoog oplopende kosten voor u (uw bedrijf).

Mocht u tot inkeer zijn gekomen en toch nog willen ingaan op het door mij gevraagde onderdeel, kunnen wij het hierbij laten.

Wellicht wenselijk voor beide partijen.

Graag zie ik uw reactie zsm te gemoed,

Hoogachtend,

Patrick Zoethout

gele lisstraat 7

1531SB Wormer

Uitgave van:

Op 1 mei 2003 is de Wet 'Koop en garanties' in werking getreden (Wet van 6 maart 2003, Stb.110). Deze wet geeft uitvoering aan de Europese richtlijn inzake bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen. Richtlijn en wet beogen een gemeenschappelijk minimum niveau van consumentenbescherming te scheppen, ongeacht de plaats van aankoop van goederen binnen de Europese Unie.

Het gaat daarbij om de koop van roerende zaken (producten) die voor particulier gebruik door beroepsmatige verkopers worden aangeboden. Daarbij kan het gaan om duurzame gebruiksgoederen, maar ook om levensmiddelen, planten en dieren. "Diensten" zijn van deze regeling uitgezonderd.

Verplichtingen verkoper

De verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eigenschappen die bij de koop zijn toegezegd en aan eigenschappen die de koper bij normaal gebruik ervan mag verwachten. De verkoper is daarbij niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen, maar ook aan de reclame die de fabrikant voor het product maakt.

Defecten en gebreken

Als een product na aanschaf defect gaat of gebreken vertoont die de koper niet behoefde te verwachten, dan kan de koper de verkoper voor dat defect of gebrek aanspreken. Wat de koper mocht verwachten is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, de intensiteit van het gebruik en de toezeggingen van de verkoper en de producent. Het moet dan wel gaan om een defect dat al aanwezig was op het moment van levering ook al openbaarde zich dat pas later (bijvoorbeeld roest bij een auto).

Openbaart zo'n defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt ervan uitgegaan dat dit het gevolg is van een gebrek dat al bij levering bestond. De verkoper moet aantonen dat dat niet het geval is. Het is dus niet zo dat de verkoper gedurende deze zes maanden moet instaan voor elk gebrek. Indien hij bijvoorbeeld aannemelijk kan maken dat het gebrek het gevolg is van een onjuist gebruik of een onjuiste verzorging, dan is hij niet aansprakelijk. De verkoper hoeft derhalve gedurende deze zes maanden niet in te staan voor elk gebrek alsof hij een garantie heeft gegeven.

Dit alles geldt niet voor producten die bijvoorbeeld aan een bepaalde houdbaarheidsdatum zijn gebonden of een beperkte levensduur hebben, zoals etenswaren en viooltjes. Indien een gebrek zich na deze zes maanden openbaart, dient de koper te bewijzen dat het gebrek al bij de aflevering bestond.

Wat te doen bij defect?

Vanaf het moment van ontdekken van een defect of gebrek aan een product heeft de koper twee maanden de tijd om bij de verkoper te klagen en eisen te stellen. Wacht hij daarmee langer dan twee maanden dan verspeelt hij zijn rechten. Die rechten verspeelt hij ook als hij niet binnen twee jaar na de ingediende klacht actie onderneemt, bijvoorbeeld een gerechtelijke actie.

Moet nu wel duidelijk zijn toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan verder....

Hallo,

Ik laat me ten eerste niet onder druk zetten en wens U veel succes met uw stappen.

Op lampen zit nogmaals geen garantie aangezien we deze zelf niet gemonteerd hebben. Er kan van alles mis zijn gegaan met de montage cq installatie hiervan. Ik ben van mening dat het niet door een erkend xenon montagebedrijf is gebeurd, mocht dit wel het geval zijn wil ik binnen 24 uur hiervan een bewijs hebben. U kunt mij krijgen waar U het hebben wilt op een normale manier maar niet via deze weg. Bij deze is nu uw gehele garantie komen te vervallen.

Met vriendelijke groet,

PC-CAM Drachten

Mobiel: 06 53 967402

Bent u tevreden? Zegt het voort!

Heeft u klachten? Laat het ons weten!

tja, nu ben ik in conclaaf met de rechtswinkel.....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linkje van dit topic sturen, zal dat nut hebben? Op zulk reclame zitten de meeste verkopers niet op te wachten...

Gedurende de garantieperiode van een product is de leverancier verplicht reparaties kosteloos te verrichten. Je hoeft daarbij niet aan te tonen dat het defect niet jouw schuld is. Als de leverancier van mening is dat het defect door onjuist gebruik is ontstaan moet hij dit maar aantonen.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar ik kon het niet laten......ik heb een bestelling geplaatst onder rembours naar de familie Tokkie :-)

Bevestiging

Dank u.

Wij hebben uw bestelling in goede orde ontvangen.

Met vriendelijke groet,

PC-CAM

De Petten 15

9202 VN Drachten

Hoeveelheid

NaamEenh. prijsKortingTP stuk(s) HID BI-Xenon Lamp H4 4300K BULB ALL XENON 35,00 € 70,00 €ico_s_remove_item.gifSubtotaal70,00 €Leveringswijze Brievenbus post Pakket Post TNT Afhalen 7,90 €Betalingswijze Vooruitbetaling Rembours (va € 50,00) PayPal Kosten voor betalingswijze-10%7,79 €Totaalbedrag85,69 €Totaalbedrag (zonder BTW)72,01 €incl. BTW: Standaard BTW (19 %)13,68 €

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet de bedoeling om dit forum als pressiemiddel te gebruiken.:no:

Maar de reactie van deze "meneer" is wel ver onder de maat zeg.... pfff.;)

Volgende stap zou bij mij een aangetekende brief zijn.... Natuurlijk ik hem daarin ook aansprakelijk stellen voor de extra gemaakte kosten, zoals de kosten van aantekenen enz...:yes:

Als niet helpt kun je hem altijd nog bezoeken... Zo'n brullende Jeep vlak voor het raam maakt ook wel indruk... :D

bewerkt door 87wrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...