Spring naar bijdragen

Help!!


Recommended Posts

Doordat de auto nog steeds trilt bij bepaalde snelheid ga je opzoek naar antwoorden. zo kwam ik bij mijn dealer omdat ik een nieuw garantie setje schijven op ging halen. toch maar ff vragen of hun er iets van wisten.

Komen ze met het advies, rij op de snelheid dat de jeep gaat trillen, zet hem dan in de neutraal en laat hem uitrollen. Trilt de auto nog dan zit het niet in de aandrijflijn of versnellingsbak.

Een ander advies was, kijk even of alle bougies het nog doen.

Allebei gedaan, maar de auto trillde nog bij het uitrollen. dus het zit hem niet in de aandrijving.

Nu kom ik bij het echte probleem. Ik heb alle bougies er 1 voor 1 uitgehaald en getest op mijn scooter. door ze in de dop te doen en op een ijzer plaatje te houden en alle 6 vonkte. Heb ze daarna er weer in gedraait en sinds dien loopt de motor op minder cilinders<_<, heb ik nieuwe bougies gehaald bij Dez. maar hij doet het nog steeds. :yes:

ik kan niet de doppen door elkaar gehaald hebben want die zitten bij mij allemaal op een Plastic balkje. en aan het uiteinde gaat het weer verder.

Zie ik hier iets over mijn hoofd???

Alvast bedankt.

Groetjes Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk even of je een bougi kabel stuk hebt getroken (inwendig)

even 1 voor 1 los maken tijdens het lopen vn de moter.

dan kun je zien welke het is.

is de triling niet sterker bij optrekken dan kan het in het aandrijfasje zitten achter.

mvg rice

Dat is het punt. mijn bougie doppen zitten op een plastic balkje. ik moet ze alle 6 tegelijk er aftrekken. in die doppen zitten ijzere veertjes.

vanuit het balkje gaan er een 5 tal electrische draadjes en die verdwijnen onder de motor langs. ik denk naar de verdeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn persoonlijke ervaring met de trillingen:

banden en wielen!

De laatste keer was het zelfs een verkeerd afgesleten voorband.

Daarnaast kun je de verschillen duidelijk herkennen, een aandrijfas trilling is in frequentie veel hoger dan die van de banden/wielen.

Voel je de trillingen in je stuur of in je stoel?

Alle, ALLE verbindingen van de controlarmen, schokdempers, trackbar etc etc nagelopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort klachten is lastig schriftelijk te behandelen, net als rare geluidjes. Desondanks toch maar een voorzet.

Ik zou het eerst zoeken in onbalans van de wielen of eventueel cuppen van je banden (want je zult er wel geen circuitbandjes onder hebben:P).

Is het ineens gekomen of langzaam? Ik neem aan dat je gecontroleerd hebt of er in de binnenkant van je velgen geen blubber zit aangekoekt?

Een onbalans in de voorwielen voel je in het algemeen in je stuur, een onbalans achter in je kuiten (echt waar!).

En waarom je motor nu ineens niet goed meer loopt? Lastig te zeggen. Even aan de diagnosecomputer hangen bij de dealer lijkt me de zinvolste weg.

Succes,

Carl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bougies zitten idd wat anders als anders......

railscrews.jpg

plugexposed.jpg

Gewoon 6 nieuwe erin, altijd goed!

Wat trillen betreft, trucje met uitrijden in N, is leuk, maar trillen zit in rollend/draaiend gedeelte. Dus alles tot tussenbak....

Al met andere wielen getest?

Dat zijn foto's jah, en er zitten 6 nieuwe in maar de motor stottert nog steeds als een gek.

Het lampje op het dashboard brand ook, dat oranje motor tekentje:wacko:

Heb er de uitgeballanceerde wielen van het Karretje op gezet en heb het nog steeds.

Waar iemand anders mee kwam, de trackbar zou in een te grote hoek hebben. maar er zit een andere trackbar op die bij de Rancho verhoging hoort. er zitten wel nieuwe rubbers en kogel op die trackbar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wissel bougie 1 nog eens met een andere, staan de elektroden van de bougies wel op de goede afstand?

Kan de ook zijn dat de rail is beschadigd met het loshalen.

Trillen proberen zoveel mogelijk uit te sluiten, spooring goed?, wiellagers?, ruimte op de aandrijfassen schuifstukken/kruisjes?, zitten de reactiearmen goed vast?, panhartstang zit deze goed vast?, ruimte op de yokes?.

kijk maar eens wat je er aan hebt:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er kan weinig mis zijn, zou je denken.

In defecte bougies geloof ik niet zo, omdat 'ie al op 5 poten liep voordat je de nieuwe bougies plaatste. Maar proberen kan geen kwaad.

Het ging fout na demontage/montage van de rail.

Haal 'm er nog eens af en check het ding op barsten e.d.

Loop meteen ff de bouten en contactvlakken met de motor na: geen oxidatie oid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem met bougie is opgelost:D, heb hem uitlaten lezen en werd gezegd dat er geen injectie werd ingespoten bij cilinder nummer 1

maar wist neit of dat nu de gene vooraan was of achteraan.

Achteraan begonnen en daar was alles in orde. dan toch de gene vooraan gekeken en daar bleek dat er een draadje niet verbonden was die de injectie regelt. die er weer goed in gestoken, deed die het nog niet. bougie er uit gehaald en bleek dat het ijzer te dichtbij zat zodat het geen vonk kon maken.

dit is nu verholpen dus hij rijd weer op alle 6 de cilinders:D

weer ervaring rijker:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Kenneth...nou dat trillen nog. :wub:

Yep, ff opsomming maken wat ik al gedaan heb.

- Wiellagers vervangen, zijn nog steeds goed

- Rond om remmenschijven+blokken vervangen, voor 2x nieuwe

- Stuurdemper gecontroleerd, doet het nog prima

- Rubber en kogel van panhardstang(trackbar) vervangen

- LCA gecontroleerd

- links en rechts voor kruisjes vervangen, was nodig

- Olie in diff, voor en achter vervangen.

- Banden gebalanceerd

- Uit laten lijnen

- Banden omgewisseld

Mogelijke opties

- schokbrekers niet meer goed, te testen op trilplaat.

- De stang van het stuurwiel naar de pomp gaat(dus die stang die van binnen de jeep naar buiten gaat) niet goed is?

- de trackbar in een te grote hoek door verhoging??

- ???

Ben benieuwd naar opties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne... onbalans in een aandrijfas?

Aandrijfas krom?

Kruisjes? ( Niet alleen speling, maar ook controleren op vastzitten. En dan bedoel ik met vastzitten niet of de boutjes aangedraaid zijn, maar of de kruisjes intern vastgerot zitten bijv.)

bewerkt door 87wrangler
zreivvautun.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne... onbalans in een aandrijfad? Heb nog nieuwe aandrijfas liggen, alle balansloodjes zitten nog op de zelfde plek als de gene onder de auto, voor in ieder geval.

Aandrijfas krom? Ziet er niet zo uit, vaak is dat wel te zien toch.

Kruisjes? ( Niet alleen speling, maar ook controleren op vastzitten. En dan bedoel ik met vastzitten niet of de boutjes aangedraaid zijn, maar of de kruisjes intern vastgerot zitten bijv.) Toch die nieuwe aandrijfas voor er onder zetten om dat te controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals, de aandrijfassen draaien aanzienlijk sneller dan de wielen. Dat verschil in trilling moet je uit elkaar kunnen houden.

Verder heb ik ooit te maken gehad met een band die t.o.v. het wiel een kwartslag gedraaid is, Toen was het ook over. (er moest teveel lood op)

Zijn de banden zelf nog in goeie staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier en daar zijn er op de hoekjes stukjes rubber uit de banden maar niet van de banden die ik nu voorop heb zitten. die komen van het karretje af en hebben zelfs nog haartjes op zeikant zitten.

Ik ga morgen ander set velgen+banden, kan ik zo mee nemen, ff kijken of die past, zo ja blijf ik daar mee op de weg rijden als die goed zijn, en wissel ik de banden wel af als ik ga terrein rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier en daar zijn er op de hoekjes stukjes rubber uit de banden maar niet van de banden die ik nu voorop heb zitten. die komen van het karretje af en hebben zelfs nog haartjes op zeikant zitten.

Ik ga morgen ander set velgen+banden, kan ik zo mee nemen, ff kijken of die past, zo ja blijf ik daar mee op de weg rijden als die goed zijn, en wissel ik de banden wel af als ik ga terrein rijden.

Als dan het trillen voorbij is (of niet), weet je in ieder geval meer. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals al eerder gesuggereerd zou ik toch eens nader kijken naar de aandrijfassen. Haal de voorste eens los aan de diff kant (effe omhoog 'opbergen') en dan rijden -> trilling verholpen? ja, probleem gevonden.

Nee door naar de volgende aktie -> achter aandrijfas ervan halen en effe op alleen de voorste rijden -> trilling verholpen? ja probleem gevonden.

En wat modder op de wielen wil ook wel eens trillen veroorzaken. Veel opties zoals anderen ook al gemeld hebben ...

Maar het kan inderdaad even zoeken zijn :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...