Nico 4x4 Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Hallo allemaal, Ik ben mijn jeep uitelkaar aan het halen en heb de hoofdrem cilinder van de body gehaald, maar toen viel mij iets op hij heeft geen rembekrachtiging. Hebben veel jeep cj7 dat niet? Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 Had het ook niet op onze 80er CJ7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst January 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 is altijd een "optie" geweest op de standaard CJ-7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst January 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 Merk je veel verschil? Is het echt nodig of rijden er veel jeeps zonder? Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 Merk je veel verschil?Is het echt nodig of rijden er veel jeeps zonder? Gr Nico Hoi Nico, mijn 85'er cj7 heeft ook geen rembekrachtiging, de andere cj7 die ik nog aan klaarmaken ben (78'er) wel. In het terrein is het wat harder duwen, denk ik. Op de weg merk ik er niet veel van tov de gewone auto's die ik rij. Wat je wel meteen merkt is als je een andere maat banden gaat rijden, ik had dat van 31 naar 33. Dat is wennen in het begin, ga je nog groter is het verstandig w�bekrachtiging te hebben. Ik wil die van mij ook nog ombouwen, ik heb al een bekrachtigde hoofdremcylinder liggen.. Overigens heeft Charlie (forum) nog een liggen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2009 Inderdaad, ik heb er nog 1 liggen, Mocht je interesse hebben hoor ik het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst February 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 Ik heb gisteren nog maar een jeep erbij gekocht voor onderdelen. Het is een laredo dus daar zit het op. Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2009 "76er CJ7 V8 quadratrack stuurbekrachteging en rondom trommels en g� rembekrachteging. Maar nu heb ik � van de eerste CJ7ens met het reservewiel nog aan de rechterzijkant en het kleine luchtinlaatroostertje en de kachel van de CJ5...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst February 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2009 Hallo, Als ik even op de onbekrachtigde rem trap, blokkeren de achterwielen al. Ik heb aanschaf bekrachtiging overwogen, maar vind het niet nodig. Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 Nu ik rondom schijven ga monteren. heb ik ook maar een hoofdremcylinder met bekrachteging gekocht. icm 35ers lijkt het me toch beter remmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schumer Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 Heb ook geen rembekrachtiging, gewoon een kwestie van iets verder vooruit kijken en optijd remmen. @Walter, die brede banden van jou hebben zo veel weestand dat jou jeep uit zichzelf afremt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 als je toch gaat ombouwen (ivm grote banden) dan kan een hydroboost pomp ook een oplossing zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 Heb ook geen rembekrachtiging, gewoon een kwestie van iets verder vooruit kijken en optijd remmen.@Walter, die brede banden van jou hebben zo veel weestand dat jou jeep uit zichzelf afremt. en daarom heb ik nu: 35x12.5x15 op 10j velgen ipv: 33x14.4x15 op12j velgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 Wie weet of de kijk glaasjes nog verplicht zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 mijn apk keurmeester doet er niet aan....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 Als we toch bezig zijn ,wie heeft er wel eens een remcylinder en booster van een wrangler op een cj gezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Wie weet of de kijk glaasjes nog verplicht zijn? Er is iets met bouwjaren geloof ik....... je zou Charlie een PBtje kunnen sturen, die had vorig jaar ook met zoiets te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 ...wie heeft er wel eens een remcylinder en booster van een wrangler op een cj gezet... Ikke ! En dat werkt... Enige punten zijn dat de aansluiting langs de andere kant zitten en de aansluitnippels een andere schroefdraad zijn. Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 ik heb op mijn CJ7 een remleiding voor de voorkant en een leiding voor de achterremmen. En nu heb ik de hoofdremcylinder eens bekeken, en daar zitten meerdere uitgangen op. Hoe zit dat bij de Wrangler heeft hij voor bv de voorremmen twee leidingen l+r en eentje voor de beide achteremmen? En hoe heb jij de leiding nippels omgefelst? groeten Walter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Op de CJ ziten inderdaad 2 aansluitingen, maar dat was op de master van dien YJ ook. Alleen zaten die aan de buitenkant en de originele aan de zijde van de motorblok. Maar de spiralen in m'n remleiding waren langenoeg op uit te rekken en zo de afstand te overbruggen. Voor het aansluiten heb ik toen verloopnippels gebruikt. Ondertussen heb ik zelf een set om dubbele kragen te maken in remleidingen. Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Dus als ik het goed begrijp heb jij dat "blok"er dus niet tussen heb gemaakt Wat is de werking van het ''blok'' en waarom heb je het er tussen uit gelaten? Als het zo kan,dan ga ik dat ook doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Dus als ik het goed begrijp heb jij dat "blok"er dus niet tussen heb gemaaktWat is de werking van het ''blok'' en waarom heb je het er tussen uit gelaten? Als het zo kan,dan ga ik dat ook doen. nu ben ik effe ni mee... wat "blok"...? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 remkrachtverdeler ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Zou het een remkrachtverdeler kunnen zijn? Het is in ieder geval dat metalen''blok'' waar de leidingen van de mastercylinder heen gaan en er zit daar ook een schakelaar op. Remlichten misschien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Klein blokje wat op het chassis zit? Is idd een druk verdeler, schakelaar is wss een veiligheid sensor ivm drukwegval in het remsysteem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.