Spring naar bijdragen

Rembekrachtiger


Nico 4x4
 Share

Recommended Posts

Als je op je jeep nog rondom trommelremmen hebt , heb jeeigenlijk helimaal geen extra rembekrachtiger nodig, trommelremmen hebben zelfbekrachtiging door de oplopende remschoen wwar de frictie meehelpt de druk te vergroten , raceauto's en motoren hadden wel vaak twwe oplopende remschoenen ( 2 leading shoes ) om dit effect nog te vergroten , alleen fading door warmte was en is het probleem bij trommelremmen.En bij offroad natuurlijk de zooi die er in komt:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het een remkrachtverdeler kunnen zijn?

Het is in ieder geval dat metalen''blok'' waar de leidingen van de mastercylinder heen gaan en er zit daar ook een schakelaar op.

Remlichten misschien?

Ah, de remkrachtverdeler op het chassis...

Dat staat er nog steeds op natuurlijk. zou anders niet zo goed komen..

Grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net onder de CJ7 vandaan en wat zien ik

Nog een remkracht verdeler.

Dus nu denk ik dat de YJ hem gewoon onder de mastercylinder heeft zitten en de CJ7 op het frame.

Nu begrijp ik ook dat je de twee leidingen die uit de CJ mastercylinder komen pas kan maken op de YJ mastercylinder.

En dat dan de verdeler van de YJ er gewoon tussen uit kan.

Nu nog even felsje regelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben nu zelf een CJ 7 aan het opknappen en ik heb een YJ uit 1987 gesloopt voor de carrosserie. Voor zover ik het kon zien waren beide pedalenboxen hetzelfde, dus of het nu bekrachtigd of onbekrachtigd is, het oog van de remzuiger zou moeten passen.

Wat betreft het remsysteem: beide rempotjes (Master Cylinder) van de CJ en YJ hebben twee reservoirs, � voor voor en � voor achter. Volgens mij zit er bij de YJ dus ook een aparte remkrachtverdeler op maar niet onder de Master Cylinder, maar meer zoiets als op de CJ. Sommigen willen die er wel tussenuit halen, maar hij verdeelt de remdruk juist omdat schijven (in mijn geval) minder druk nodig hebben en de trommels achter anders meteen zouden blokkeren. En er zit inderdaad zoals iemand al zei een schakelaar in om aan te geven dat de remdruk weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nou, de hoofdremcylinder van de YJ zit er op.

De oogjes zijn NIET gelijk de CJ is 2mm in doorsnee kleiner.

Dus nu heb ik een beetje ruimte, ga even een vulbusje van nylon draaien.

Nu heb ik wel even een ander vraagje:

De remdrukverdeler die ik heb is voor trommels voor en achter dus een verdeling van bv: 60/40

Stel dat je een remdrukverdeler hebt die gemaakt is voor trommels achter en remschijven voor,heb je dan meer druk voor,dan achter.bv: 80/20

Dit vraag ik me af omdat schijfremmen meer werkdruk nodig hebben dan trommelremmen omdat de remsegmenten zichzelf bekrachtigen.

Hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Paul,ik heb er twee � van een YJ en � van een CJ(rondom trommels

De cj verdeler is dus rondom trommels, en dat lijkt me beter als ik naar rondom schijven ga.

De drukverdeling is dan precies goed lijkt mij, alleen de werkdruk zal door de bekrachtiger hoger zijn.

groeten Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Paul,ik heb er twee � van een YJ en � van een CJ(rondom trommels

De cj verdeler is dus rondom trommels, en dat lijkt me beter als ik naar rondom schijven ga.

De drukverdeling is dan precies goed lijkt mij, alleen de werkdruk zal door de bekrachtiger hoger zijn.

groeten Walter

Walter, heb je de hoofdremcilinder en bekrachtiger van een YJ? Dan heb je toch een gescheiden remsysteem? Dan is een remdrukverdeler voor/achter toch niet aan de orde? Of mis ik iets?

Carl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de hoofdremcylinder van de YJ zit er op.

De oogjes zijn NIET gelijk de CJ is 2mm in doorsnee kleiner.

Dus nu heb ik een beetje ruimte, ga even een vulbusje van nylon draaien.

ga anders even bij de automaterialenzaak 2 nieuwe nippels halen het zijn wel je remmen rijdt anders niet graag voorje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nippels?

Het asje van het rempedaal is 12mm en het oogje 16mm en daar zit een kunstof busje tussen maar daar zit te veel speling op naar mijn zin. (nylonbusje)

Ik heb nieuwe ontluchtingsnippels liggen maar die op de remcylindertjes zitten zijn allemaal al eens vervangen en dus gangbaar.

De nippels van de hoofdremcylinder zijn ook helemaal ,Oké!

Welke nippels bedoel jij dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...