Spring naar bijdragen

HELP! Verlichting blijft branden.


Recommended Posts

Kom net thuis van een lekker partijtje schaatsen, zet de Jeep uit..... Blijft alle verlichting branden. Dimlicht en achterlichten. De verlichtings-schakelaars aan het stuur doen niets meer. Grootlicht / mistlicht doen het niet als ik aan de pookschakelaar draai. Dimlicht en achterlichten blijven dus branden, ook als ik het contact uitzet. Kortom, ik kan de verlichting dus niet meer uitzetten. Snel maar even de accu losgekoppelt, want in het donker wordt het niks meer. Ik zit zelf te denken aan een sluiting ivm het zout op de weg, maar ja, waar begin ik morgen met zoeken.........:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat is het niet. Ik heb na thuiskomst eerst ff in het manual zitten kijken en toen ik weer naar buiten kwam (+/- 5 minuten later) brandde de lampen voor en achter nog steeds. Vandaar dat ik de accu maar heb losgekoppeld. Misschien is het trouwens een schakel-relais, wat blijft hangen, bedenk ik me net. Morgen maar weer ff verder zoeken. Alle hulp blijft welkom........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wel iets soortgelijks mijn lichtschakelaar moet ik twee keer uit zetten voordat het licht uit gaat

bij de zj geld: licht uit terwijl contact nog aanstaat, alles uit. licht uit terwijl contact al uit is, gaan inderdaad de dimlichten weer branden.

of dit het follow me home is weet ik niet, heb de auto nog maar net

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de zj geld: licht uit terwijl contact nog aanstaat, alles uit. licht uit terwijl contact al uit is, gaan inderdaad de dimlichten weer branden.

of dit het follow me home is weet ik niet, heb de auto nog maar net

Grtz

Yep, dat is follow-me-home. Zit al op m'n '91 XJ :whistle:

De eerste avond dat ik ermee thuis kwam dacht ik "shit, heb ik weer, net een tweedehandsje gekocht, nu al de lichtschakelaar stuk":lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee jongens, het is niet de follow-me-home functie. De lichtschakelaar werkt niet meer. Het licht gaat na 5 minuten nog niet uit en tevens kan ik ook de mistlampen voor of achter niet inschakelen. Ook blijven bij de follow-me-home functie de achterlampen niet branden en bij mij nu wel. Nogmaals, alleen als ik de accu losgooi gaat de verlichting uit.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gingen de lichten op een gegeven moment niet meer uit.

Als ik thuis kwam de handeling net even andersom uit voeren, eerst lichten uit en dan motor af.

Dit heeft 2 maand geduurd en toen werkte alles weer na behoren.

Nu ik er over nadenk, dit was vorig jaar ook in een koude periode.

Weet niet of het er wat mee te maken heeft maar bij een Jeep is alles mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar bij een Jeep is alles mogelijk.

als dat maar waar is !

nu, die lichtschakelaar kan inderdaad kapot zijn, maar je mag ook niet vergeten dat dit meer is dan een gewone schakelaar. Er zit nl. een hele zooi electronica in die Jeeps en soms is die zo gek als een BSE rund...:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UPDATE :frusty::

Na vanochtend de accu weer te hebben aangesloten, werkt alles weer normaal. Elektronica blijft vreemd. Even stroomloos maken en opnieuw opstarten en alles werkt weer....

Zelf denk ik nog steeds aan een relais dat bleef "plakken"......

Misschien preventief vervangen?

(voordat je straks ergens onderweg met problemen zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...