Spring naar bijdragen

Xenon lampen voor WG 2.7 CRD


Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met ombouw naar Xenon. Zo ja welk merk waar te koop etc en eventuele tips and tricks for DIY

Wij zelf verkopen Pilot deze zijn RDW gekeurd.

Er is pas een topic geweest over de inbouw (ik dacht onder de XJ).

Het is een vrij makkelijk systeem plug en play.

pilotxenon.jpg

Vermogen 35 Watt Nominale spanning 85 Volt (rms) Ontsteekspanning 20.000 Volt

Voor dit produkt is het volgende bestand beschikbaar:

Open-Box.jpg € 215.00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat dit alleen maar voor dimlicht (low beam) is. Blijft groot licht (high beam) dan een normale lamp? of bestaat de set uit 4 stuks?

Zal het lijntje ook eventjes opzoeken, met zoek functie heb ik deze niet gevonden maar probeer het nog maals.

Ik ben nieuwsgierig hoe het er straks uitziet. Dit omdat ik het bij nagenoeg alle auto zo lelijk vind. Het zal een ieder erg verblinden omdat het geen echte xenon is + de bijbehorende electronische stabilisatie. Erg nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoe het er uitziet weet ik ook niet. Als het zover komt, en daar ben ik nog niet zeker van, dan zal ik foto's van voor en na ombouw publiceren.

Het gaat mij om het voordeel, beter licht, betekend in ieder geval beter zicht.

Ervaring met geleende auto is uitstekend is ook ombouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen dim-licht.

We verkopen ook de Bi-xeon , dan is het grootlicht ook Xeon. (wel 60,-- duurder)

De Bi-xeon werkt mechanisch , er wordt een spiegel omgezet.

De Bi-xeon heb ik in mijn Comanche gebouwd.

(wel wat meer inbouwwerk t.o.v. de normale uitvoering)

Bij een single is het grootlicht een los pitje , echter als je dit dan aan zit komt er een kaars-lichtje bij......

Er zijn veel neppers in omloop , de Pilot is denk ik wel de duurste die in de markt is , maar wel de beste , RDW gekeurd en 2 jaar volledige garantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draaijer, after markt Xenon zoals van Pilot is ook echte Xenon hoor!! (verblinding ligt voor een groot deel aan de slechte afstelling!!, en ja je hebt meer lichtopbrengst:whistle:, dus in de praktijk ook een stuk feller).En als je de "nep look" wil vermijden moet je niet hoger gaan dan 6000k, persoonlijk hou ik van 12000k:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draaijer, after markt Xenon zoals van Pilot is ook echte Xenon hoor!! (verblinding ligt voor een groot deel aan de slechte afstelling!!, en ja je hebt meer lichtopbrengst:whistle:, dus in de praktijk ook een stuk feller).En als je de "nep look" wil vermijden moet je niet hoger gaan dan 6000k, persoonlijk hou ik van 12000k:P

Thanks.. Dat wist ik niet.. Heb jij het in je wagen? Heb je ook foto's gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hallo Compaqniet, ,heb je het al in je auto verwerkt? Bevalt het en hoe ziet het eruit?

Gr. Draaijer

Ik ga het toevallig vanavond inbouwen. gelijk twee setjes voor die keer dat ik groot licht wil hebben of iemand niet netjes rechts gaat rijden op de snelweg;)

Heb trouwens ook de 6000k gekozen vanwege meer licht opbrengst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het toevallig vanavond inbouwen. gelijk twee setjes voor die keer dat ik groot licht wil hebben of iemand niet netjes rechts gaat rijden op de snelweg;)

Heb trouwens ook de 6000k gekozen vanwege meer licht opbrengst

Houd er rekening mee dat je met overschakelen dim/grootlicht en andersom zelf ook even weinig ziet. De ballast moet weer opladen en je zit even met iets minder licht. Even seinen met grootlicht is geen probleem omdat de xenon dan wel opflitst. Als je langere tijd op grootlicht heb gereden en terugschakelt naar dimlicht dan heb je dus te maken met het feit dat de lampen moeten opstarten. Dit probleem heb je echter niet als je dimlicht (ook in grootlichtstand) blijft branden.

P.s. het aantal k's zegt niets over de lichtopbrengst. Dit zegt alleen iets over de kleur. Hoe lager het cijfer des te geler de uitstraling. Hoe hoger het cijfer des te paarser de uitstraling. 6000k is net iets naar het blauw toe.

Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

Groeten Hans :wacko:

En o ja, wij zijn ook Pilot verkooppunt en inbouwstation

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam net dit filmpje tegen van een kerel die ook andere koplampen had verwerkt in zijn jeep. Het is overdag, maar je kan wel zien hoe een andere unit eruit ziet. Zie op 1/3 van het filmpje

Deze kan je er niet mee vergelijken. In dit filmpje is Xenon achter DE units gemonteerd. Gelijk de originele Halogeen, bepaalt de bol het lichtbeeld.

Bij de gewone reflectorkoplampen wordt de halogeen lamp (klein gloeidraadje in de breedte) vervangen door een Xenonlamp (iets langere boog in de lengte) waardoor het lichtbeeld door de stand van de boog tov. de reflector iets kan veranderen.

Dit hoeft echter niet schadelijk te zijn, en met de APK lichtbeeld tester was alles dik in orde. In al mijn vorige auto's heb ik Xenon gehad, en zodra ik even tijd heb bouw ik weer xenon in mijn ZJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...