Spring naar bijdragen

wj gegrommel voorbanden? :(


Recommended Posts

ik ben dus echt blij met deze forum ;) er zijn een paar dingen waar ik zelf niet aan kan met mn verstand dus kdenk best aan jullie vragen ;)

dus...

mij gc van 2002 maar geluid aan de voorbanden als ik een bocht wil nemen,

echt zo een gegrommel... enig idee van waar dit zou komen? en heeft iemand dit nog meegemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het in een korte krappe bocht of ook bij flauwe bochten? Als het voornamelijk bij de korte krappe bochten is en vooral na een koude start, dan is het de koppeling in je voor diff. Deze grijpt dan wat eerder aan i.v.m. het snelheidsverschil tussen de linker en rechterband. Doordat de diff olie nog koud is, levert de gerotor dan te snel druk en sluit de koppeling een beetje (gegrom komt van de koppelingsplaten). Vaak schokt de voorkant dan ook een beetje doordat de boel wringt. De oplossing is: Een beetje extra diff toevoeging (Mopar friction modifier) zodat de koppelingsplaatjes wat langer doorslippen (friction modifier = minder wrijving). Als de diff olie lang niet ververst is, zou ik deze ook doen (full synth 75W140).

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
kheb ondertussen de olie vervangen maar het hielp nie veel :s ik heb geen mopar oli gebruikt kan het echt een groot verschil maken?

Ja, als de friction modifier er niet in zit maakt het inderdaad niets of weinig uit. Dat was namelijk het punt.

...als dat spul er wel in zat ligt het dus aan iets anders. Homokineten of lagers, maar dat hangt dus af van wat er in je olie zit.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...