Spring naar bijdragen

PaulZaal

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

PaulZaal's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ben geen expert, maar had hier laatst ook last van. Bleek de homokinetische koppeling te zijn. Vervangen vereist speciaal gereedschap. Ding zelf heeft mij € 125,- gekost.
  2. Klopt, verschrijving van mij. Geen V6 maar inderdaad 6 in lijn.
  3. Bedankt voor de tip. Is zeker een optie, maar hoe weet ik nou zeker dat dit het goede model is ?
  4. Helaas, 't zijn de aandrijflagers. Reparatie hiervan + slijpen krukas is (volgends de garage) ontzettend duur en bovendien geen garantie voor succes. Een totale revisie kan ook, maar is duurder dan een gebruikt blok. Voor het overige is de Jeep inderdaad pas net wakker en doet alles wat die moet doen (waarbij ik eerlijksheidshalve wel moet vermelden dat vorig jaar de aandrijfstang is vervangen).
  5. Een paar weken geleden heeft de motor van mijn ZJ V6/4l uit '98 het begeven. Een hele prestatie na 340.000 km op LPG (en zonder noemenswaardig olieverbruik!!) en ik heb hier dan ook geen hard-feelings bij. Maar wat wel heel vervelend wordt is dat er maar geen juiste vervangende motor geleverd kan worden. Aan de hand van het chassisnr, het typenr. en het nr. op het blok heeft de (merkonafhankelijke) garage waar de ZJ staat al 2x via de Onderdelenlijn een verkeerde motor uit het demontagebedrijven-circuit toegeleverd gekregen (verkeerde ophanging en waterpomp op een andere plaats). Nu zou het zo zijn dat er alleen in '98 een bepaald type motor zou zijn toegepast.........? Vreemd en dus maar eens zoeken. Ik heb gezocht en gezocht, maar ik kan over deze mogelijke afwijking helemaal niets vinden. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? (of misschien zelfs wel een idee waar een vervangende motor met een redelijke kilometerstand te vinden is)
  6. Jullie hebben allemaal veel ervaring ondertussen met blower-problemen en ik heb met veel interesse de discussies gevolgd, maar ik krijg mijn probleem niet opgelost. De blower van mijn ZJ'98 doet het helemaal niet meer. De zelfdiagnose vindt geen fout en test 02 "Blower FeedBack" geeft code - -. Dat is vreemd want de code kan alleen maar "?" of "00-255" zijn. De blower doet het ook niet op volle toeren, dus lijkt het erop dat de blower zelf de geest gegeven heeft (en kan dus ook geen FeedBack geven). Ik wil dus eigenlijk ook even de blower testen door deze hard aan de 12V te hangen, maar ik kan de aansluiting hiervan niet vinden. Ik heb rechts wel iets gevonden dat lijkt op de weerstand (ziet er origineel uit, maar de kleurcode komt niet overeen met het russische schema) en op de unit zelf heb ik de motorsturing voor de kleppen gevonden, maar de High speed fan en de aansluiting op de blower zelf zie ik niet. Kan iemand mij even op weg helpen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...