boudewijn Geplaatst December 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 Ben vandaag de auto wat verder wezen inspecteren en nu blijkt dat er olie in het luchtfilter zit. Luchtfilter is voor de helft zeiknat van de olie en er ligt ook een klein laagje in het filterhuis. Oliepijl blijft wel constant. Iemand enig idee wat dit zijn kan en hoe los je zoiets op. Vrgr, B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 (bewerkt) Waarschijnlijjk zit je carterontluchtingsbuis verstopt. December 10, 2008 bewerkt door fransdemers frans toch... waar zitten je gedachten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 De oliedamp zoekt dan de weg naar buiten via het inlaatspruitstuk naar de luchtfilter.quote] De oorzaak is juist de olie die door de carterventilatieslang in het luchtfilter terecht komt. Via je inlaatspruitstuk kan je geen olie in je filter(huis) krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boudewijn Geplaatst December 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 Bedankt. Ik heb net even alle slangen los gekoppeld die aan het luchtfilter vast zitten. En inderdaad helemaal dichtgeslipt. Ik weet alleen niet wat de carterontluchtingsbuis is. Goed scrabbelwoord in ieder geval. Wat ik ook zag is dat er een of ander potje ( filtertje lijkt het ) die als je voor de auto staat, rechts achter op de kopdeksel ( weet niet hoe je het anders moet noemen ) zit helemaal dicht zit. Is dat wat jullie bedoelen? Graag hoor ik wederom van jullie. Thanks, B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst December 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 achterop je kleppendeksel zit een dopje met daaruit een hardplastiek slangetje die naar je inlaatspruitstuk gaat. controleer deze volledig dus doorgang slang maar ook de rubberen dop, de aansluiting op je inlaatspruitstuk en als dat nog niet heeft geholpen dan moet je je kleppendeksel lichten en alle slib die tussen je kleppen ligt (als het er ligt) weghalen en dan zal je ook zien waar je ontluchting zit ergens in het verhaal hierboven zal je een verstopping aantreffen waardoor de olie een andere weg zal vinden en dat is via de luchtaanvoer van je kleppendekselventilatie en die komt vanaf je luchtfilter dus zal je daar de olie vinden succes met herstellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 Je PCV valve kan ook vervuild zijn. En... je kunt gewoon onderdruk ( eigenlijk dus overdruk ) in het carter hebben.... Dat laatste gebeurd bij oudere motoren. De druk boven de zuigers lekt dan weg naar het carter. Als de motor loopt, en je trekt de peilstok eruit, mag er ietwat rook uit het peilstokgat komen. Komt daar echter een kolom rook onder druk uit: Onderdruk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 quote=fransdemers;171728] De oliedamp zoekt dan de weg naar buiten via het inlaatspruitstuk naar de luchtfilter. quote] De oorzaak is juist de olie die door de carterventilatieslang in het luchtfilter terecht komt. Via je inlaatspruitstuk kan je geen olie in je filter(huis) krijgen. __________________Heel correct... mijn uitleg was even niet echt duidelijk... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boudewijn Geplaatst December 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2008 achterop je kleppendeksel zit een dopje met daaruit een hardplastiek slangetje die naar je inlaatspruitstuk gaat. controleer deze volledig dus doorgang slang maar ook de rubberen dop, de aansluiting op je inlaatspruitstuk en als dat nog niet heeft geholpen dan moet je je kleppendeksel lichten en alle slib die tussen je kleppen ligt (als het er ligt) weghalen en dan zal je ook zien waar je ontluchting zit ergens in het verhaal hierboven zal je een verstopping aantreffen waardoor de olie een andere weg zal vinden en dat is via de luchtaanvoer van je kleppendekselventilatie en die komt vanaf je luchtfilter dus zal je daar de olie vinden succes met herstellen Hey bedankt. Ik heb hier volgens mij al veel troep uit gehaald maar ben niet zeker of wij het zelfde bedoelen. Dat dopje bij mij is meer een soort potje ( filter ). Aan dat potje zit inderdaad een hard plastic buisje. Dat potje zit wel weer in een rubberen ring gedrukt die weer bevestigt zit achter op het rechter kleppendeksel. Dat was echt vreselijk vies. Helemaal dichtgeslipt. Is dat wat je bedoeld ? Ook ga ik inderdaad het kleppedeksel lichten. Als ik met mijn vinger in het gat ga van waar dat potje op zit dan voelt het daarbinnen ook niet echt fris. So Far voor een zogenaamd onderhouden JEEP. Maar ach motor loopt wel als een zonnetje. Nou ik hoop dat dit duidelijk is. Thanks, B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst December 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2008 Dat potje is de PCV valve waar 87 wrangler het over heeft. Dat was bij mij ook de oorzaak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boudewijn Geplaatst December 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2008 achterop je kleppendeksel zit een dopje met daaruit een hardplastiek slangetje die naar je inlaatspruitstuk gaat. controleer deze volledig dus doorgang slang maar ook de rubberen dop, de aansluiting op je inlaatspruitstuk en als dat nog niet heeft geholpen dan moet je je kleppendeksel lichten en alle slib die tussen je kleppen ligt (als het er ligt) weghalen en dan zal je ook zien waar je ontluchting zit ergens in het verhaal hierboven zal je een verstopping aantreffen waardoor de olie een andere weg zal vinden en dat is via de luchtaanvoer van je kleppendekselventilatie en die komt vanaf je luchtfilter dus zal je daar de olie vinden succes met herstellen Je PCV valve kan ook vervuild zijn. En... je kunt gewoon onderdruk ( eigenlijk dus overdruk ) in het carter hebben.... Dat laatste gebeurd bij oudere motoren. De druk boven de zuigers lekt dan weg naar het carter. Als de motor loopt, en je trekt de peilstok eruit, mag er ietwat rook uit het peilstokgat komen. Komt daar echter een kolom rook onder druk uit: Onderdruk. Helemaal top jongens dit was inderdaad het probleem. Wel ga ik ook nog even de kleppendeksel lichten om dat ook even grondig te reinigen. Want wat er uit die slangen kwam is echt ongelofelijk. Kompleet dicht! Kan het zijn dat de motor nu rustiger loopt. Lijkt namelijk wel zo. Hij rookt in ieder geval niet meer. Alleen bij koude strart. Maar na een paar honderd met niets meer. En dat was echt wel anders. Eeen groot rook gordijn het 1e uur!! Thanks. B.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.