Spring naar bijdragen

Welke YJ/XJ/ZJ rijder heeft deze velg?!


Recommended Posts

Ik ben weer blij.

Gister ff gezellig bij Swolfs in Breda geweest en heb me setje zwarte velgen van GOSS aangeschaft. Ze lijken op de 8 Softhole van Procomb allleen heeft deze 10 kleinere ronde gaten ipv 8. Maatje 8x15. Als er nu dan nog een maatje 10J band op gelegd wordt, steken ze net wat buiten de auto, precies zoals ik het wilde. Kon helaas ff niet zo snel een plaatje vinden...

Volgende maand eens kijken voor de bandjes :(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer blij.

Gister ff gezellig bij Swolfs in Breda geweest en heb me setje zwarte velgen van GOSS aangeschaft. Ze lijken op de 8 Softhole van Procomb allleen heeft deze 10 kleinere ronde gaten ipv 8. Maatje 8x15. Als er nu dan nog een maatje 10J band op gelegd wordt, steken ze net wat buiten de auto, precies zoals ik het wilde. Kon helaas ff niet zo snel een plaatje vinden...

Volgende maand eens kijken voor de bandjes :yes:.

Heb je wel gelet op de juiste backspacing? Toen ik daar mijn velgen kocht had hij veel velgen liggen die dezelfde backspace hadden als de originele maat die standaard onder een jeep zit. Dit is natuurlijk fijn want ze steken dan niet meer uit als normaal. Alleen toen ik naar banden ging met de maat vanaf 11.5 breed kreeg ik problemen. De banden raakten namelijk bij het sturen ineens mijn disconnects ( swaybar ) Ik heb dit toen moeten oplossen met spacers. Dus als ik dit vooraf had geweten had ik natuurlijk velgen genomen waarbij de backspace ervoor zorgt dat de velgen iets meer naar buiten komen. Tis nu ook opgelost alleen koste deze oplossing meer als velgen met een iets andere backspace. Je gaat nu rijden met banden die 10j breed zijn en dat gaat prima! Maar wie weet wil je in de toekomst breder gaan en dan kan het misschien wel voor problemen zorgen.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze velg heeft een ET waarde van 0, dus op basis van de standaard ET zou de velg al 2cm meer naar buiten steken. We hebben in Breda mijn wiel eraf gehaald en de velg op de naaf gezet en steekt ook zeker uit. Dus met een max bandbreedte van 10,5J zou het moeten lukken. Wel kans dat ik bij max stuur uitslag bij het rv wiel me draagarm ga raken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de schoonmaak van Heerde de wielen erop geschroefd. Wat ik mij nu afvraag is met welk moment worden stalen velgen vast gezet, en of het verstandig is de wielmoeren van me lichtmetalen velgen te gebruiken. Die LM heeft een dieper conisch bed dan de stalen velgen en zullen ook iets anders ingesleten zijn. Of gewoon beter nieuwe moeren aanschaffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ze vastgezet met 110nm en een ritje van 70km gemaakt. Wat een andere manier van rijden!! FF wennen aan de "herrie", maar die wegligging....!:) Als een tank ligt ie nu op de weg, waanzinnig gewoon. Erg goed merkbaar dat groteren banden een flink stuk van demping/vering voor zijn rekening neemt. :D Heb al wel een stukje van de bumper weg geslepen maar nog niet voldoende voor bij het inveren. Van de week eens netjes afmaken. Morgen door de wasstraat en zal dan wat foto's maken.

Nu nog ff de chromen naafkappen bestellen voor de finishing touch :(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...