Iceman Geplaatst November 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2008 ongeacht het feit of het wel of niet verplicht is het getrokken voertuig ook van remmen te voorzien (op welke manier dan ook -> brake buddy of rechtstreeks in de remmen van de Jeep 'intappen'). Het is zeker aan te raden. In Amerika heb ik ook met 'flat towing' gewerkt en het gaan is geen probleem, maar het stoppen kan dat wel zijn Onderstaand deze opzet: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst November 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2008 he iceman, hoe heb je dat dan geregeld met de verlichting (remmen, knipperlichten) ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst November 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2008 he iceman, hoe heb je dat dan geregeld met de verlichting (remmen, knipperlichten) ? Zou dat niet via het trekkende voertuig met aanhangerstekker kunnen en dan met een kabel naar de aanhangerstekker van het te trekkende voertuig of is dat te simpel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst November 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2008 verlichting is geen probleem natuurlijk heb voor de aanhanger toch ook van die lossen lichtbalken die hang je achterop en de kabel gaat naar de sleper toe maar ik heb nog niemand gezien die een antwoord heeft op de vraag hoe dat dan met de rembekrachteging moet of het gesleepte voertuig de motor moet laten draaien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2008 Er heeft een hele tijd op marktplaats een blauwe CJ7 te koop gestaan die zo'n triangel standaard aan de voorkant had hangen... ik heb nog gezocht naar de advertentie maar die is weg, anders had je die kunnen vragen hoe het werkt.. heel simpel triangel erop. contactsleutel helemaal ronddraaien zorgen dat het van het stuurslot af is. en de bobinekabel of accupool eraf halen. dat is ervoor dat de contactpunten niet inbranden. en gas erop. zo hadden wij ongeveer 14 jaar terug. zaten wij in Boullion met de Eurpean Jeepers Jamboree. een maatje van mij had een lekke hoofdremcylinder. en had geen remmen meer. een ander maat van mij had een towbar. die hebben we op zijn jeep gemonteerd want bij cj 5 en 7 is de chassis evenbreed. en daarna terug naar eindhoven gereden. met ook nog een dubbelassige tabbert eraan gekoppeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2008 verlichting is geen probleem natuurlijk heb voor de aanhanger toch ook van die lossen lichtbalken die hang je achterop en de kabel gaat naar de sleper toemaar ik heb nog niemand gezien die een antwoord heeft op de vraag hoe dat dan met de rembekrachteging moet of het gesleepte voertuig de motor moet laten draaien? Heel simpel: de auto remt ook zonder bekrachtiging, er moet alleen wat harder op het rempedaal geduwd worden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst November 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2008 Ik had wat documentatie opgevraagd met evt prijzen nou zie daar, heel andere prijzen dan in de USA. Goede middag, Wij monteren een A-frame voor een auto tot 1450 kg. Documentatie kunt u vinden op onze website www.aframe.nl De kosten bedragen voor een auto tot 750 kg. 1500,00 euro geheel gemonteerd en rijklaaar. De auto mag geen automaat zijn, behalve een Smart, die mag wel langdurig getrokken worden. Voor een auto boven 750 kg is de prijs 2800,00 euro geheel gemonteerd en rijklaar, dit is inclusief de reminstallatie (BrakeBuddy). De prijzen zijn incl. BTW. Zie: www.camperverhalen.info prikbord. Heeft u nog vragen, neem gerust contact op 0224-216162. Met vriendelijke groet, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst December 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2008 he iceman, hoe heb je dat dan geregeld met de verlichting (remmen, knipperlichten) ? Sorry voor de late reaktie. In Amerika kan dat gewoon met een magneet verlichtings set die je op het getrokken voertuig achter bevestigt en insteekt in de stekkerdoos, zoals bij een aanhangwagen zou gebeuren. Ga je heel veel 'flat towen' dan is het handiger om het rechtstreeks in het systeem van het getrokken voertuig te verbinden en op deze manier ook het voertuig te laten remmen (zie andere reakties). Gelukkig kan mijn CJ7 over 2 weken voor de JCN meeting op een trailer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst December 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2008 voor degenen die willen "flat towen" :=> http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=737207 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.