Spring naar bijdragen

CJ trekken met towbar


hkrant
 Share

Recommended Posts

ongeacht het feit of het wel of niet verplicht is het getrokken voertuig ook van remmen te voorzien (op welke manier dan ook -> brake buddy of rechtstreeks in de remmen van de Jeep 'intappen'). Het is zeker aan te raden.

In Amerika heb ik ook met 'flat towing' gewerkt en het gaan is geen probleem, maar het stoppen kan dat wel zijn :blink:

Onderstaand deze opzet:

post-970-12873020677951_thumb.jpg

post-970-12873020684819_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verlichting is geen probleem natuurlijk heb voor de aanhanger toch ook van die lossen lichtbalken die hang je achterop en de kabel gaat naar de sleper toe

maar ik heb nog niemand gezien die een antwoord heeft op de vraag hoe dat dan met de rembekrachteging moet

of het gesleepte voertuig de motor moet laten draaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er heeft een hele tijd op marktplaats een blauwe CJ7 te koop gestaan die zo'n triangel standaard aan de voorkant had hangen... ik heb nog gezocht naar de advertentie maar die is weg, anders had je die kunnen vragen hoe het werkt..:blink:

heel simpel triangel erop. contactsleutel helemaal ronddraaien zorgen dat het van het stuurslot af is. en de bobinekabel of accupool eraf halen. dat is ervoor dat de contactpunten niet inbranden. en gas erop.

zo hadden wij ongeveer 14 jaar terug. zaten wij in Boullion met de Eurpean Jeepers Jamboree. een maatje van mij had een lekke hoofdremcylinder. en had geen remmen meer. een ander maat van mij had een towbar. die hebben we op zijn jeep gemonteerd want bij cj 5 en 7 is de chassis evenbreed. en daarna terug naar eindhoven gereden. met ook nog een dubbelassige tabbert eraan gekoppeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verlichting is geen probleem natuurlijk heb voor de aanhanger toch ook van die lossen lichtbalken die hang je achterop en de kabel gaat naar de sleper toe

maar ik heb nog niemand gezien die een antwoord heeft op de vraag hoe dat dan met de rembekrachteging moet

of het gesleepte voertuig de motor moet laten draaien?

Heel simpel: de auto remt ook zonder bekrachtiging, er moet alleen wat harder op het rempedaal geduwd worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had wat documentatie opgevraagd met evt prijzen nou zie daar, heel andere prijzen dan in de USA.

Goede middag,

Wij monteren een A-frame voor een auto tot 1450 kg.

Documentatie kunt u vinden op onze website www.aframe.nl

De kosten bedragen voor een auto tot 750 kg. 1500,00 euro geheel gemonteerd en rijklaaar. De auto mag geen automaat zijn, behalve een Smart, die mag wel langdurig getrokken worden.

Voor een auto boven 750 kg is de prijs 2800,00 euro geheel gemonteerd en rijklaar, dit is inclusief de reminstallatie (BrakeBuddy). De prijzen zijn incl. BTW.

Zie: www.camperverhalen.info prikbord.

Heeft u nog vragen, neem gerust contact op 0224-216162.

Met vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
he iceman, hoe heb je dat dan geregeld met de verlichting (remmen, knipperlichten) ?

Sorry voor de late reaktie. In Amerika kan dat gewoon met een magneet verlichtings set die je op het getrokken voertuig achter bevestigt en insteekt in de stekkerdoos, zoals bij een aanhangwagen zou gebeuren.

Ga je heel veel 'flat towen' dan is het handiger om het rechtstreeks in het systeem van het getrokken voertuig te verbinden en op deze manier ook het voertuig te laten remmen (zie andere reakties).

:ohmy:

Gelukkig kan mijn CJ7 over 2 weken voor de JCN meeting op een trailer :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...