Spring naar bijdragen

35ers op yj, bodylift?


Recommended Posts

Goedemorgen vraagje,

Ik ben van plan 35ers te gaan monteren op mijn yj. Ik heb er nu een skyjacker 4 inch vehogingsset onder met langere schommels. Ik rij nu met 32ers en heb achter bumpstops gemonteerd. Ik wil nu 35ers monteren maar weet niet of ik dan uitkom met de ruimte in me wielkasten. Moet ik dan ook bodyliften. Ben denk ik niet zo blij als ik moet bodyliften hoop werk volgens mij. Tankslangen, schakelpoken, radiateur en dergelijke moet allemaal dan aangepast worden volgens mij. En dan nog de vermoedelijke vastgerotte bouten. Ik heb al ff gemeten ik zou zeggen dat het moet lukken zo want de banden zijn totaal een centimeter of 7 hoger wat neer komt op 3,5cm meer vulling in de wielkasten. Nou ik hoor het wel.

Groeten Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit stukje had ik ooit eens ergens op een site gelezen, misschien heb je er wat aan met je beslissingen nemen:

CJ

Tire Size Lift Needed

30" No lift required. 1"-2" Body lift will help with articulation.

31" No lift for street. 2"-3" for off road use.

32" 2"-4" for best articulation. May need to trim in rare cases.

33" 3"-4" or Spring Over Axle. Some trimming may be required in rear.

35" 4" or Spring Over Axle, 1"-2" body lift.*

*Some trimming required for full wheel travel.

TJ/Wrangler

Tire Size Lift Needed

31" Will fit stock vehicles. 2" Budget Boost recommended for off road use.

32" 2" Budget Boost recommended.

33" 3"-4.5" suspension lift.

35" 4"-5.5" suspension lift. At this height, longer contol arms are useful.

YJ/Wrangler

Tire Size Lift Needed

30" No lift required, but 1"-2" could help with articulation.

31" No lift required for street use, 2"-3" suspension/1"-2" body for articulation

32" 2"-4", some trimming may be required.

33" 4" or Spring over axle conversion, 1"-2" body lift. Trimming required.

35" 4" or Spring Over Axle conversion, 2" body lift. Trimming required.

XJ/ZJ Cherokees

Tire Size Lift Needed

30" No lift, some fender trimming may be required with wider tires.

31" 3" for road use, 4" for off-road use. Trimming may be required with wider tired for full travel.

32" - 33" 5" of lift required. Some trimming in order.

33" - 35" 6" lift required. Serious body trimming called for.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vraagje,

Ik ben van plan 35ers te gaan monteren op mijn yj. Ik heb er nu een skyjacker 4 inch vehogingsset onder met langere schommels. Ik rij nu met 32ers en heb achter bumpstops gemonteerd. Ik wil nu 35ers monteren maar weet niet of ik dan uitkom met de ruimte in me wielkasten. Moet ik dan ook bodyliften. Ben denk ik niet zo blij als ik moet bodyliften hoop werk volgens mij. Tankslangen, schakelpoken, radiateur en dergelijke moet allemaal dan aangepast worden volgens mij. En dan nog de vermoedelijke vastgerotte bouten. Ik heb al ff gemeten ik zou zeggen dat het moet lukken zo want de banden zijn totaal een centimeter of 7 hoger wat neer komt op 3,5cm meer vulling in de wielkasten. Nou ik hoor het wel.

Groeten Marcel.

Een kennis van mij heeft ook een YJ en wilde ook 35 inch banden rijden. Hij heeft een set van Rubicon Express eronder zitten en toen hij hun emailde om te vragen wat er moest gebeuren om met 35 inch banden probleemloos in het terrein te rijden kreeg hij dit antwoord terug van hun.

suggests using at least a 5-1/2-inch to 6-inch lift to accommodate 35- or 36-inch tires. As for running 12-inch-wide tires, you should be able to run this setup as long as you stick to an 8- or 10-inch rim to avoid any unnecessary axle and steering component stress.

Op de weg zal je geen problemen krijgen maar eenmaal van de weg af bestaat de kans dat je wat kan raken met 35 inch banden maar dat ligt toch ook aan wat voor bumpstops ga je gebruiken. Zo hou je namelijk wel alles langer heel.

Ik heb een Cherokee XJ die ruim 10 inch verhoogd is en ik raak zelfs met mijn 34 inch banden nog dingen die ik eigenlijk niet wil raken. Ik rij wel zonder bumpstops.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vraagje,

Ik ben van plan 35ers te gaan monteren op mijn yj. Ik heb er nu een skyjacker 4 inch vehogingsset onder met langere schommels. Ik rij nu met 32ers en heb achter bumpstops gemonteerd. Ik wil nu 35ers monteren maar weet niet of ik dan uitkom met de ruimte in me wielkasten. Moet ik dan ook bodyliften. Ben denk ik niet zo blij als ik moet bodyliften hoop werk volgens mij. Tankslangen, schakelpoken, radiateur en dergelijke moet allemaal dan aangepast worden volgens mij. En dan nog de vermoedelijke vastgerotte bouten. Ik heb al ff gemeten ik zou zeggen dat het moet lukken zo want de banden zijn totaal een centimeter of 7 hoger wat neer komt op 3,5cm meer vulling in de wielkasten. Nou ik hoor het wel.

Groeten Marcel.

Ik zag dat je ook een locker heb gekocht voor je Dana 35 achteras. Let wel op dat je dan met 35 inch banden een groter probleem kan krijgen met je achteras.

De 35 is wat aan de kleine kant voor het betere offroad werk, dit is te wijten aan de kleine ring (7 9/16") en dunne asbuizen (2.62"). De maximale aangeraden bandenmaat voor een standaard Dana 35 is 31" zowel met open diff als gelocked. De maximale R&P voor deze as is 4.56:1

Tevens heb jij waarschijnlijk nog een 3.55 overbrenging. Dan heb je gelijk het volgende probleem te pakken. Je gaat dat met het rijden op de openbare weg goed merken dat je met grote banden rond rijdt! Je gaat behoorlijk wat trekkracht missen t.o.v. de situatie nu in de hogere versnellingen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt ik heb een locker gekocht. Ik heb een paar gebruikte 35ers op het oog, eerst ff proberen of het gaat en of het wat is. Zo ruig terrein rij ik niet. Als ik as problemen krijg is dat de volgende stap tzt. Ik heb achter bumpstops op me achteras en van die grote rubber blokken op me chassis. Denk dat ik voor ook maar bumpstops en rubber moet plaatsen voor zijn me standaard bumpstops kuis verrot.

Groeten Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het ook van de r&p maar ik wil het stap voor stap doen en liep nu tegen de locker aan voor een "leuk" prijsje dus ja ach. Eventueel in de toekomst de volgende mod andere assen met andere r&p. Ik heb over het hele verhaal al met je van gedachten staan wisselen op spaarnwoude met jeebee toen over de super swampers die je verkocht;).

Greetz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het ook van de r&p maar ik wil het stap voor stap doen en liep nu tegen de locker aan voor een "leuk" prijsje dus ja ach. Eventueel in de toekomst de volgende mod andere assen met andere r&p. Ik heb over het hele verhaal al met je van gedachten staan wisselen op spaarnwoude met jeebee toen over de super swampers die je verkocht;).

Greetz.

Ok dan weet ik het weer! Dan ben je goed voorgelicht door mij:B

Maar is logisch stap voor stop. Is leuker vind ik!

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee ben er uit ga de stap maar wagen. Ga toch de auto verder omhoog doen met een bodylift en op zoek naar 35ers. Bodylift is toch al geen overbodige luxe zondag wezen rijden in rilland bath en toch weer diverse keren de body geraakt met me 32 inch banden ondanks 4 inch verhoging en langere schommels en bumpstops.

Alleen nu de volgende vraag wat adviseren jullie miij 2 inch bodylift of 3 inch bodylift. Kleven er nog voor of nadelen aan 2 of 3inch. Me voorkeur gaat uit naar 3 inch ( hoe hoger hoe beter ). Heb een 3 inch body lift kit van 4wd op het oog heeft iemand hier ervaring mee kwaliteit/compleetheid en montage.

Thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EJG bedankt,

Ik heb er al een 4 inch suspnsion kit onder zitten en langere schommels erop. Maar wil van 32 naar 35 inch banden. Dus vandaar de bodylift. Ik vind me 4 inch verenkit wel even genoeg om er nu gelijk weer een hele ander suspension kit onder te zetten gaat me even te ver. Dus vandaar de 2 of 3 inch bodylift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EJG bedankt,

Ik heb er al een 4 inch suspnsion kit onder zitten en langere schommels erop. Maar wil van 32 naar 35 inch banden. Dus vandaar de bodylift. Ik vind me 4 inch verenkit wel even genoeg om er nu gelijk weer een hele ander suspension kit onder te zetten gaat me even te ver. Dus vandaar de 2 of 3 inch bodylift.

Weet je al wat voor type en merk banden je gaat monteren op je YJ?

Ik weet namelijk uit ervaring dat er banden zijn die ze 35 ers noemen maar in werkelijkheid tussen de 34 en 34.5 zitten.

Weet je ook al wat voor velgen je daarvoor gaat gebruiken. Je huidige velgen of andere velgen?

Tevens is het geen schande om wat te raken in Rilland Bath. Ik met mijn 10 inch verhoging raakte daar ook nog dingen die ik liever niet wilde raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik voor bf muds ga 35 goed in het terrein rij nu ook bf muds en nog goed te doen op de weg. Wil ze op me velgen doen die ik nu eronder heb. 15 inch 8j staal zwart. Maar wil weten of het veel verschil maakt voor dauto 2 of 3 inch. Mijn voorkeur gaat uit naar 3inch bodylift Hoe meer ruimte hoe beter. Maar kom ik dan uit met me stuurstang/schakelpook/radiateur enz.enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt ik heb een locker gekocht. Ik heb een paar gebruikte 35ers op het oog, eerst ff proberen of het gaat en of het wat is. Zo ruig terrein rij ik niet. Als ik as problemen krijg is dat de volgende stap tzt. Ik heb achter bumpstops op me achteras en van die grote rubber blokken op me chassis. Denk dat ik voor ook maar bumpstops en rubber moet plaatsen voor zijn me standaard bumpstops kuis verrot.

Groeten Marcel.

Als je 35'ers gaat rijden met sper op standaard steekassen, leg dat geld voor die steekassen vast opzij.

Als je niet zo ruig terrein rijdt, zou ik even wachten met die sper en de sterkere steekassen straks tegelijk monteren. (alles ligt dan toch open)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je 35'ers gaat rijden met sper op standaard steekassen, leg dat geld voor die steekassen vast opzij.

Als je niet zo ruig terrein rijdt, zou ik even wachten met die sper en de sterkere steekassen straks tegelijk monteren. (alles ligt dan toch open)

Bedankt voor de goeie adviezen en tips.;)

Maar wil eerst de body gaan liften daar gaat eigenlijk me vraag over. Wat voor verschil het maakt tussen 2 of 3 inch bodylift. Qua aanpassen van de diverse dingen ik neem aan dat 3inch meer aanpassing vraagt als 2 inch en zo ja wat dan en is dit makkelijke zelf te doen?

Dus de assen en dergelijke zien we later wel weer. Als de 35ers er onder zitten.........:blink:

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind elke inch van een body lift teveel. Zaag de hoeken in je achterschermen een stukje weg ( met inveren gaat je wiel naar achteren) en/of maak evt afstelbare bumpstops.

in het metalen onderste brugje een gat boren draad tappen bout met plaatje op de kop lassen en erin draaien.

Als je toch de body lift ga dan niet verder dan 1 of 2 inch.

Het enige voordeel is dat je de onderkant makkelijker schoon maakt.

In het algemeen

Ieder heeft hier andere ideeën over en het blijft een kwestie van smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...