Spring naar bijdragen

CJ7 Bouwjaar 1991


Recommended Posts

Beste mensen,

Sinds 3 dagen beschik ik over een CJ-7 Limited, ik had nooit gedacht dat ik uberhaupt een Jeep zou kopen maar het is gebeurd, zag 'm langs de weg te koop staan en was meteen verliefd.

Ik heb dus geen ervaring/kennis van Jeeps en hoop daarom jullie forum te bezoeken e.d.

Zal maar gelijk mijn eerste vraag stellen dan;

Ik heb gelezen dat de CJ-7's tot '86 gebouwd zijn, nu is het zo dat op mijn originele papieren bouwjaar 1991 staat. Ik woon tijdelijk in Indonesië en vroeg me af of het zo zou kunnen zijn dat de jeep hier in losse onderdelen naartoe is gekomen en hier in elkaar gebouwd is, misschien vandaar het jaar 1991?

Anyway in the meantime gaan we hier het land verkennen met een Jeep CJ-7. Een land waar buiten de steden geen/weinig asfalt is, geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Welkom

De CJ`s zijn idd tot `86 gebouwd, ik heb er zelf wel eens uit `89 gehad, wellicht oude voorraad die op kenteken is gezet.

Het echte bouwjaar kun je aflezen in het chassisnummer, nu weet ik niet of ze daar in licentie gebouwd zijn, dat gebeurde ook veel .

Voor de laatste CJ`s geld de 10e plek in het chas. nr het bouwjaar . :

Op plaats tien wordt het bouwjaar bepaalt

B 1981

C 1982

D 1983

E 1984

F 1985

G 1986

Misschien kun je er iets mee.

Veel succes

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Sinds 3 dagen beschik ik over een CJ-7 Limited, ik had nooit gedacht dat ik uberhaupt een Jeep zou kopen maar het is gebeurd, zag 'm langs de weg te koop staan en was meteen verliefd.

Ik heb dus geen ervaring/kennis van Jeeps en hoop daarom jullie forum te bezoeken e.d.

Zal maar gelijk mijn eerste vraag stellen dan;

Ik heb gelezen dat de CJ-7's tot '86 gebouwd zijn, nu is het zo dat op mijn originele papieren bouwjaar 1991 staat. Ik woon tijdelijk in Indonesië en vroeg me af of het zo zou kunnen zijn dat de jeep hier in losse onderdelen naartoe is gekomen en hier in elkaar gebouwd is, misschien vandaar het jaar 1991?

Anyway in the meantime gaan we hier het land verkennen met een Jeep CJ-7. Een land waar buiten de steden geen/weinig asfalt is, geweldig!

Hallo CJ-7 limited,

Allereerst gefeliciteerd met je Jeep!!

Ik wordt haast jaloers dat je daar zoveel kunt spelen met je Jeep.

Zoals RobV8 al melde is de CJ 7 officieel tot 1986 gebouwd. Op basis van het chassisnummer zijn er VIN decoders die je precies bouwjaar, originele motor en versnellingsbak aangeven.

Een van die VIN decoders is

http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_en.asp

Er zijn er vast nog wel meer te vinden.

Hier is ook nog een linkje waar je kunt vinden wat de cijfers en letters in het chassisnummer aangeven:

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=508783

Mocht je eventueel de CJ meenemen naar Nederland is het juiste bouwjaar belangrijk!!! Je kunt dan, als de auto ouder is dan 25 jaar, belastingvrij rijden. Aantonen bouwjaar gaat het makkelijkste door een verklaring te vragen van Chrysler Nederland.

Heb inmiddels de ervaring opgedaan dat de belastingdienst (die gaan over de belastingvrijstelling en niet de RDW!!!!!!) Geen verstand hebben van auto's. Ik heb zelf een Jeep die in 1999 is geimporteerd uit Duitsland, volgens de papieren van bouwjaar 1989 is en volgens het chassisnummer (en na veel communicatie met de belastingdienst ook volkgens de belastingdienst) uit 1983 is en dus belastingvrij.

In elk geval heel veel plezier met je Jeep en mogelijk ook tot ziens in Nederland.

Groet,

Jeep7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze vonden 5 jaar na het einde van het productie proces nog een motor en een frame.. na wat biertjes en het vinden van de uitlaat, die ook een perfecte trompet bleek, besloten ze de stap te nemen en nog één keer de beroemde CJ op te bouwen.

Het werd een historische avond.

Geen enkele fabrikant heeft dat ooit voor elkaar gekregen wat zij zojuist hebben klaargespeeld.

Het moet een geweldig gezicht zijn geweest. Daar, te midden van al die lelijke moderne Wranglers en Cherokees reed hij, de oerJeep. En hun AMC hartjes sloegen weer een paar keer over.

;)

...nee, waarschijnlijk hebben ze met de papieren een foutje gemaakt, dat lijkt me wat logischer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Jeep, maar ook een hele mooie omgeving! Waar zit je als ik vragen mag?:bye1::bye1:

:D Thanks, de vorige eigenaar is er zuinig op geweest!

Jakarta, dat is op zich niet zo spannend en een metropool met 24 miljoen inwoners, maar hier vandaan een straat verder houdt de weg op (en ga je een soort van off-road). :yes: En in de stad is het ook wel handig als we in willen voegen.:ph34r:

Oja en de benzine is hier 0.40 eurocent. En we betalen ook geen wegenbelasting, en verzekering is niet verplicht.:blush::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, geen idee. Achterklep is op zeker CJ7, evenals de neus en de hardtop. Spiegels zijn weer YJ...... bumper met ijzeren hoeken voorzijde is ook vreemd.....militaire trekhaak, derde remlicht ook niet echt CJ.

Geen foto van het interieur en motor? Jeep of Joop logo op zijpaneel? Kijk eens onder die kunststof kap voor de grille, zit er een plaat onder of een ronde pijp als verbinding tussen linker en rechter chassis balk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, geen idee. Achterklep is op zeker CJ7, evenals de neus en de hardtop. Spiegels zijn weer YJ...... bumper met ijzeren hoeken voorzijde is ook vreemd.....militaire trekhaak, derde remlicht ook niet echt CJ.

Geen foto van het interieur en motor? Jeep of Joop logo op zijpaneel? Kijk eens onder die kunststof kap voor de grille, zit er een plaat onder of een ronde pijp als verbinding tussen linker en rechter chassis balk.

Hier twee foto's van het interieur, auto heeft jeep logo op zijpaneel, verder zoals jij beschrijft een ronde pijp tussen de linker en rechter chassisbalk. Ik zal een foto maken van de motor;

http://picasaweb.google.com/janoudeman/JeepCJ7#5244188024041212146

http://picasaweb.google.com/janoudeman/JeepCJ7#5244188026930416674

http://picasaweb.google.com/janoudeman/JeepCJ7#5244188032154733314

http://picasaweb.google.com/janoudeman/JeepCJ7#5244188026437875202

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...