Spring naar bijdragen

Dagje Jeep-en...


Atjoer
 Share

Recommended Posts

Ik heb het geluk dat ik in de Rocky Mountains woon en dus totaal geen last heb van milieuactivisten die denken dat de natuur alles is behalve de mens dus de natuur is hier open voor iedereen inclusief Jeeps.

Zolang ik de Jeep heb heb ik eigenlijk nooit een "trail" gereden en vandaag maar eens een poging gewaagd, geen gekke dingen maar gewoon een "trail" die op de kaart staat.

Iedereen "on board" voor een lekker dagje onstpannen Jeep-en?

505I.jpg

Aangezien ik in de bergen woon is het maar 100 meter naar de eerste onverharde weg en dus kon de pret beginnen:

505II.jpg

Na een uurtje gehobbel tijd voor een glaasje wijn op een of andere bergtop:

505V.jpg

Joy heeft het aardig naar de zin hier, ze straalt helemaal:

505IV.jpg

Tijd om weer verder te gaan maar deze weg wordt maar smaller en smaller:

505II.jpg

Mijn grootse fout van de dag, Kim doet het kaartleeswerk en zelfs met een gedetaileerde kaart en een werkende iPhone 3G lijkt het alsof we de compleet verkeerde kant opgaan:

505III.jpg

Nu zitten we opeens in een bos met totaal geen communicatie met de buitenwereld, geen iPhone, geen Verizon contact en zelfs de satelietradio van de Jeep zwijgt:

505VI.jpg

En dat was nog niks, na het bos kwam de afdaling, helaas geeft de foto niet echt weer hoe stijl en smal het was maar geloof me, het was stijl en smal:

505VII.jpg

Het werd alleen maar erger, het pad veranderde in een soort wandelpad en de rotsen staken als pyramides omhoog en toen na zo'n tien kilometer Kim vroeg "so what's the plan if you hit upcoming traffic" sloeg de paniek pas goed toe omdat de afgelopen tien kilometer er absoluut geen mogelijkheid van passeren was en ik voorrang zou moeten verlenen aan stijgend verkeer.

Natuurlijk heb ik geen foto's van de momenten dat we het echt dun in de broek deden omdat we te druk waren met het bevuilen van ons ondergoed dus maar een kiekje van de eerste mogelijkheid om tegemoetkomend verkeer te passeren:

505VIII.jpg

Niles moet ons vuile ondergoed hebben geroken en wist dat er iets niet in de haak was en smeekte ons om naar huis te gaan:

505IX.jpg

Bij thuiskomst (na bijna vier uur) maar eens even op het Internet rondgekeken hoe dat nou precies stond met die route 505 en blijkbaar was ik niet de enige die wat moeite had met dat wandelpad, Brett had niet eens genoeg aan 1 reservewiel ( http://rockymountainbrett.blogspot.com/2007_06_01_archive.html )

Hoe dan ook, lekker dagje Jeep-en in de Rocky Mountains.

Only in a Jeep!

Arthur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Leuk verhaal en mooie foto,s het is inderdaad geweldig om dit in je achtertuin te hebben.

Zelf heb ik ook zo een achtertuin, maar helaas ligt die tuin bij mijn huis in Hongarije, waar ik helaas maar 4 weken per jaar ben. Maar ook daar kan ik heerlijk en ongestoord rijden in de natuur.

post-2509-12873020122701_thumb.jpg

bewerkt door Ab Hart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arthur,

Ziet er goed uit, ik ken deze trail. Het is beter om vanuit Eldora te starten...

Dat was ook het plan maar we konden het begin van dat pad in Eldora nooit vinden dus dachten we het maar vanaf Caribou te doen en toen we in Eldora aankwamen snapten we meteen waarom we dat pad nooit konden vinden.

Leuk detail van de trip was dat we ons huis halverwege konden zien:

BigViewFrom505.jpg

Nou mag je dan bekend zijn met de trail maar je weet natuurlijk niet waar ik woon dus zal ik je een beetje helpen, het is aan de linkerkant van de grote plas achterin de foto, met behulp van de ongelofelijke zoom op Kim's camera wordt het allemaal wat duidelijker:

DetailViewFrom505.jpg

Ik woon dus aan de rechterkant van de weg aan de linkerkant van de foto bij de bovenste bocht en dat allemaal gezien vanaf Forest Road 505!

Als je het allemaal nog wat beter wilt zien moet je maar naar Google Maps gaan, die Google nerds die dat Maps gedoe hebben gestart zitten in Boulder en hebben ons kleine bergdorpje ooit als pilot gebruikt, zag tijden terug die puistige kids met een geimproviseerde camerawagen door het dorp rijden met als gevolg dat Nederland, CO compleet virtueel is te bezoeken.

De volgende trail die we hebben gedaan was de tweede poging om Rollins Pass te doen maar bij Lake Jenny hebben we de poging maar afgebroken omdat een vette onweersbui onze kant op kwam:

LakeYankeeDoodle.jpg

We moesten zelfs onze noodafdekhoes tevoorschijn toveren toen de onweersbui ons inhaalde:

LakeYankeeDoodlewetpart.jpg

Natuurlijk was bij thuiskomst alles weer over en was de lucht weer lekker blauw en met wat fantasie had de laatste wegtrekkende wolk nog een leuke verassing:

DogCloud.jpg

Ik zag er een hondekop in, zo'n Robbedoes hond, je weet wel, zo'n uit de kluiten gewassen poedel, weet het merk zo niet.

Arthur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...