Spring naar bijdragen

GGuido's YJ!


GGuido
 Share

Recommended Posts

Nu ik eindelijk weer eens tijd heb, ga ik maar eens beginnen om mijn project op het forum te zetten!

Ik rij in een wrangler YJ 2.5ltr uit 92 (officieel is ie uit 91, maar vanwege invoer blabla staat er 92 op kenteken)

In 2004 heb ik hem gekocht bij een volvodealer in Raalte.

Van kinds af aan al Jeep-fan en ik vond hem direct geweldig.

Toen nog totaal geen verstand van autotechniek (nog steeds niet al te veel....) en had geen idee wat voor verschillende motoren etc erin zaten.

Ik ruilde mijn Daihatsu Feroza in en reed dus vanaf toen in deze Jeep:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zoals jullie zien, geheel standaard aangekocht dus.

Ik gebruikte hem als woon-werk auto en niet in het terrein.

Ik durfde nog niet zo goed en was er erg zuinig op, ook de angst voor het onbekende speelde een beetje mee.

Maar toch, vanaf 2006 vond ik hem te duur worden als dagelijkse auto.

Ik had geen rooie cent, maar wou hem perse niet kwijt.

Ik kocht er een VW Polo uit 87 bij voor 400euro. Vanaf toen wilde ik meer met de Jeep.

Ik zag er geregeld een paar rijden, die een stuk stoerder waren, groter, onder de modder zaten met een enorm geluid! Dat wilde ik dus ook!

Ik begon voorzichtig met een bodylift 2inch, die Maasbach eronder heeft gezet.

Nadat ik voor mijn werk naar Afghanistan moest, had ik na die 4,5maand erg veel geld. Overspuiten dus! Heb ik laten doen bij een erkend bedrijf nabij Hardenberg.

Ook kocht ik 31inch modderbanden, stoer en handig in het terrein.

Foto's kale Jeep:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hardtop en de hele stalen deuren verkocht ik.

Daarmee kon ik namelijk weer wat andere mooie dingetjes voor de Jeep voor kopen.

Ik heb ze beide nog niet gemist, ook niet op de snelweg.

Ik heb nu een softtop en softdeuren en die werken prima! (moet ik er wel bij zeggen dat ik in de winter weinig rij :bye1:)

Hier een foto met zoals hij er vorige maand uitzag:

Ook al met langere shackels (van Pullie overgenomen) en dus met de 31inch banden.

bewerkt door GGuido
foto erbij
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen maand heb ik geheel zelfstandig (jaja ik leer het wel...)

een RE 2.5inch liftkit eronder gezet.

Via Dezperado besteld, ging allemaal prima, echter kwam ik 4bushings tekort, had bij het controleren verkeerd geteld en merkte het dus pas later toen ik midden in de klus zat :bye1:

Dit is het eind resultaat:

Zo staat hij er vandaag de dag bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een heleboel andere leuke foto's, alleen die wil ie niet uploaden omdat ze te groot zijn.

Beetje raar, want ze zijn allemaal gemaakt met hetzelfde toestel:wacko:.

Ik probeer die nog wel te verkleinen en ze er bij te zetten.

Om topic: Het volgende projectje staat al weer voor de deur.

Ik ga de 2.5ltr ombouwen naar een 4.2

Dit blok neem ik over van Bonanza:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zo, anderhalve week geleden het blok opgehaald.

Die staat nu mooi in de garage te wachten tot ik hem schoongemaakt heb en in kan bouwen.

Afgelopen weekend begonnen met de uitbouw:

Accu eraf, Grill en radiator gedemonteerd.

Zoveel mogelijk slangen en draden labellen, is wel zo handig later om te weten waar het van was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond wat kleine dingetjes gedaan, kon het niet laten;).

Luchtfilterhuis eraf, uitlaat tot cat eraf en begonnen met de draadboom.

Computer heb ik er al wel af, moest even het ruitensproeier-reservoir aan de kant, (die kan ik straks weer gebruiken).

De kruisjes vd aandrijfassen even ge-WD-40't, zaten toch wel erg vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe aardig mee valt.

Gaat niet snel, maar zoveel tijd heb ik ook niet en de vakantie is helaas net voorbij.

Het grootste probleem zullen de motorsteunen worden, die moeten eraf met de slijptol ( =geen probleem) maar de nieuwe moeten er weer opgelast worden (=probleem).

Als iemand dit kan en mij er straks mee wil helpen: graag!

Als tegenprestatie stel ik de inhoud van mn beertender ter beschikking;)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey

Vorige week heb ik mijn 2,5 omgebouwd naar een 4,2.

Ik heb gewoon mijn chasiesteunen voorzichtig afgeslepen (alleen de las inslijpen) en dan deze enkele centimeters naar voor geplaatst. als je dan ook nog eens motorsteunen gebruikt van een cherokee 4.0 moet je gewoon 1 chasiesteun verlengen door er een plaat op te lassen

fotos heb ik nog niet maar zal er in de toekomst wel wat plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

De laatste tijd niet heel veel gedaan, maar we gaan gestaag verder!

2wkn geleden een 'half' chassis opgehaald bij Maasbach met motorsteunen voor een 6cil. Netjes eraf slijpen dus!

De oude steunen moesten dus van mijn chassis af en alles netjes vlakschuren!

Het resultaat van het nodige slijp en schuur werk:

bewerkt door GGuido
spelvout....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

En voor de oplettende kijker:

Ook de andere motorsteunen zijn geplaatst!

Pullie is vorige week langsgekomen en heeft ze netjes vastgelast! (Pullie bedankt!)

Omdat alles op de oprit in de buitenlucht gebeurd, ben ik erg weersgebonden.

Daarom geen foto's van tijdens het lassen want toen school ik voor de regen..... Pullie was druk ah werk onder de motorkap (die omhoog werd gehouden door een bezemsteel) achter een poncho:lol:.

Erg vindingrijk gevonden vonden wij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De vakantie is begonnen en het hobbyen kan weer verdergaan!!!

Het blok is schoon en hier een daar wat kleur gegeven (het oog wil ook wat:yes:). Gewoon met een hitte-bestendige spuitbus van de plaatselijke verfzaak.

Ook even de multi-riemen vervangen, kon er nu toch mooi bij!

Ik heb 1" verhoogde motorsteunen gekocht, waar ik toch een tijdje op heb moeten wachten, dus de inbouw liep wat vertraging op.

( Die wilde ik zodat ik de transfer-lowering weg kan laten, scheelt weer 2cm ::(

Gisteren met 2 maten van me, dan toch eindelijk de motor erin gehangen:

( In gedachten zou het allemaal soepel gaan verlopen........ echter bij de uitvoering kwamen we erachter dat dat natuurlijk weer niet ging gebeuren.......) Maar goed, uiteindelijk gelukt!!:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over mijn 'nieuwe oude' blok:

(op de foto nog ingebouwd in de YJ van Bonanza)

het is een 4.2ltr uit 88 met:

-Holley 4bbl carburateur,

-K&N open luchtfilter,

-Offenhauser inlaatspruitstuk,

-'Semi-spaghetti'(?) uitlaatspruitstuk.

(ik weet dat het geen 'echte' is omdat niet alle buizen even lang zijn, dus vind ik het een semi-spaghetti..... zal er wel een foto van plaatsen, vast iemand die het weet!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...