Spring naar bijdragen

Temperatuur YJ


Moto
 Share

Recommended Posts

Hoi Kees

Het kan zijn dat je termostaat blijft zweven en niet geheel sluit, de motor kan dan niet goed op temperatuur komen en heb je geen goede werking van de termostaat.

normaal is de temp. +- 80 graden, je heb verschil in termostaten (openings temperatuur).

groete ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi forum toch. Ben steeds blij met de vele reacties.

Toen ik de Jeep nadat ik hem had opgehaald opruimde, lag er achterin wel een oude thermostaat.

Wellicht heeft de vorige eigenaar ervoor gekozen om een koud type te monteren. Hij heeft de Jeep de laatste jaren alleen maar gebruikt om er mee op vakantie te gaan en er een caravan mee te trekken.

Is er op de thermostaat te zien wat voor type het is. En heb ik dan eventueel een nieuwe pakking nodig als ik de boel weer terug bouw.

Mijn schaal van de tempmeter begint bij 40 en de volgende waarde in cijfers is 100 en einfigend op 120 . Meestal staat hij op de dikke streep in het midden tussen de 40 en 100. Da's voor mij dan rond de 70.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thermostaat is makkelijk te testen als er niks op staat.

even pannetje water opzetten en de oventhermometer van de vrouw lenen, thermostaat in pannetje water op het vuur, thermometer erbij, opwarmen totdat de thermostaat helemaal open is en daarna af laten koelen tot hij weer dicht gaat.

De temperatuurmeter is trouwens ook niet helemaal correct, hij werkt met weerstandswaardes over de sensor maar die kunnen al afwijken bij slecht contact ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan denk ik dat het het verstandigst is dat ik het voorlopig maar zo laat. We zien het van de winter wel. Heb in het verlden wel eens een Jeep gehad waarvan de thermostaat stuk ging. Nou toen werkte de kachel ook niet meer optimaal omdat deze continu open bleef staan.

Brrrrrrrrrrr.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...