Spring naar bijdragen

Van airco naar lucht compresor


Recommended Posts

Bij mijn TJ zit ook een Airo op, zonder gas, deze wil ik ombouwen tot een lucht compresor.

Nu heb ik gisteren even rechtstreeks uitgeprobeerd, maar dat gaat te heftig.:thumbsup:

Had mijn reserve band terug gebracht naar 1 bar, compresor er op 3 sec zit ie alweer op 2 bar.

DE vraag.

Is enkel een drukregelaar genoeg, of moet er ook een tank tussen.

Aangezien dat de compresor genoeg capaciteit heeft, zit ik te denken aan aleen een drukregelaar.

Wie heeft er ervaaring mee, of weet raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even op zijn site gekeken, kom enkel een foto tegen van de compresor.

Helaas geen uitleg hier over, on het moet op een èèn of ander forum geplaatst zijn.

Ik zal volgende week eens kijken naar een drukregelaar.

drukregelaar zou voldoende moeten zijn.

geert => www.jeepershome.be heeft dit ook zo gedaan op zijn cj...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet ik nu met " Really loud air horn off a '76 Mack" het is een JEEP :ph34r:

Lucht in de bumpers of sitebars ben ik niet zo kapt van, maar iki heb nog een 5 kg campingfles. die nu niet meer gebruikt wordt.Ik denk dat ik die wel plaats.

de schakeling is èènvoudiger dan ik eerst had gedacht.

Een Coalescing Filter, denk niet dat het nodig is.

wordt vervolgd.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let er op dat je zorgt dat de airco-compressor gesmeerd word. De Freon smeert normaal de pomp. Lucht doet dit niet. Daarom word meestal de aangezogen lucht via de carterontluchting aangezogen en een extra carterontluchting gemaakt (met een klein filtertje zoals ze op kleppendeksels zetten). Dit zorgt voor"vettige" aangezogen lucht en dus geen pomp die vastloopt.

Qua drukregulaar vind je genoeg keuzes en je kan een oude 2 kg-brandblusser gebruiken als drukvatje(of een kleine alluminium duikersfles)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tip. zal ik zeker rekening mee houden.

vandaag een drukregelaar en een druk schakelaar plus slang en slangklemmen aangeschaft.

wordt vervolgd.:wub:

Let er op dat je zorgt dat de airco-compressor gesmeerd word. De Freon smeert normaal de pomp. Lucht doet dit niet. Daarom word meestal de aangezogen lucht via de carterontluchting aangezogen en een extra carterontluchting gemaakt (met een klein filtertje zoals ze op kleppendeksels zetten). Dit zorgt voor"vettige" aangezogen lucht en dus geen pomp die vastloopt.

Qua drukregulaar vind je genoeg keuzes en je kan een oude 2 kg-brandblusser gebruiken als drukvatje(of een kleine alluminium duikersfles)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Nee, dat niet. maar het wordt enkel gebruikt na terreinrijden om de banden op te pompen. Dus niet voor spare of een en ander .Dus wordt zo,n 5 x per jaar gebruikt.

maar dan druk je wel 5 x per jaar vocht en olie je band in, dan zou ik voor een afscheider gaan, of een perslucht fles (200 Bar) met druk reduceer! makkelijk mee te nemen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...