Black Moose Geplaatst July 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2008 Bij mijn TJ zit ook een Airo op, zonder gas, deze wil ik ombouwen tot een lucht compresor. Nu heb ik gisteren even rechtstreeks uitgeprobeerd, maar dat gaat te heftig. Had mijn reserve band terug gebracht naar 1 bar, compresor er op 3 sec zit ie alweer op 2 bar. DE vraag. Is enkel een drukregelaar genoeg, of moet er ook een tank tussen. Aangezien dat de compresor genoeg capaciteit heeft, zit ik te denken aan aleen een drukregelaar. Wie heeft er ervaaring mee, of weet raad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst July 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2008 drukregelaar zou voldoende moeten zijn. geert => www.jeepershome.be heeft dit ook zo gedaan op zijn cj... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst July 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2008 Heb even op zijn site gekeken, kom enkel een foto tegen van de compresor. Helaas geen uitleg hier over, on het moet op een èèn of ander forum geplaatst zijn. Ik zal volgende week eens kijken naar een drukregelaar. drukregelaar zou voldoende moeten zijn.geert => www.jeepershome.be heeft dit ook zo gedaan op zijn cj... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst July 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2008 kijk eens op de site van de www.roughriders.nl daar staat een mooie tekening en foto's bij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst July 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2008 Wat moet ik nu met " Really loud air horn off a '76 Mack" het is een JEEP Lucht in de bumpers of sitebars ben ik niet zo kapt van, maar iki heb nog een 5 kg campingfles. die nu niet meer gebruikt wordt.Ik denk dat ik die wel plaats. de schakeling is èènvoudiger dan ik eerst had gedacht. Een Coalescing Filter, denk niet dat het nodig is. wordt vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst July 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2008 Denk wel ff aan een overdruk ventiel op die "camping fles'' wel zo veilig. staat in voor beeld bij nummer 5 uitschakeling bij bereiken druk maar of deze ook afblaast in geval van een technische storing staat er niet. succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2008 of koop bij 4wd een 2 gallon (( liter) tankje van Viair Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst July 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2008 of een luchttankje van een vrachtwagen. of een afgedankte campinggasfles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst July 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2008 Let er op dat je zorgt dat de airco-compressor gesmeerd word. De Freon smeert normaal de pomp. Lucht doet dit niet. Daarom word meestal de aangezogen lucht via de carterontluchting aangezogen en een extra carterontluchting gemaakt (met een klein filtertje zoals ze op kleppendeksels zetten). Dit zorgt voor"vettige" aangezogen lucht en dus geen pomp die vastloopt. Qua drukregulaar vind je genoeg keuzes en je kan een oude 2 kg-brandblusser gebruiken als drukvatje(of een kleine alluminium duikersfles) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst July 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2008 bedankt voor de tip. zal ik zeker rekening mee houden. vandaag een drukregelaar en een druk schakelaar plus slang en slangklemmen aangeschaft. wordt vervolgd. Let er op dat je zorgt dat de airco-compressor gesmeerd word. De Freon smeert normaal de pomp. Lucht doet dit niet. Daarom word meestal de aangezogen lucht via de carterontluchting aangezogen en een extra carterontluchting gemaakt (met een klein filtertje zoals ze op kleppendeksels zetten). Dit zorgt voor"vettige" aangezogen lucht en dus geen pomp die vastloopt.Qua drukregulaar vind je genoeg keuzes en je kan een oude 2 kg-brandblusser gebruiken als drukvatje(of een kleine alluminium duikersfles) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2008 bedankt voor de tip. zal ik zeker rekening mee houden.vandaag een drukregelaar en een druk schakelaar plus slang en slangklemmen aangeschaft. wordt vervolgd. Wel een drukregelaar met olie/waterscheider neem ik aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst July 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2008 Nee, dat niet. maar het wordt enkel gebruikt na terreinrijden om de banden op te pompen. Dus niet voor spare of een en ander .Dus wordt zo,n 5 x per jaar gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Nee, dat niet. maar het wordt enkel gebruikt na terreinrijden om de banden op te pompen. Dus niet voor spare of een en ander .Dus wordt zo,n 5 x per jaar gebruikt. maar dan druk je wel 5 x per jaar vocht en olie je band in, dan zou ik voor een afscheider gaan, of een perslucht fles (200 Bar) met druk reduceer! makkelijk mee te nemen;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.