Spring naar bijdragen

codes 12; 13;14;21


Recommended Posts

Hoi,

terug problemen met de zj. Na controle blijkt dat ik nu volgende code's te zien krijg.

#12

#13 No changes in MAP from start to run

#14 MAP voltage too low too high

#21 O2S shorted to voltage

Ik zal dus eerst maar eens mijn MAP sensor door meten, misschien brengt dit wel enige duidelijkheid .

Maar Code #12 kan ik niet vinden in mijn fsm.:(

Heeft er iemand enig idee waarvoor code 12 staat ??

Heeft er soms iemand enige suggesties waar en wat eerst te meten.

( meten is weten)

bedankt op voorhand en vriendelijke groeten

stef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

terug problemen met de zj. Na controle blijkt dat ik nu volgende code's te zien krijg.

#12

#13 No changes in MAP from start to run

#14 MAP voltage too low too high

#21 O2S shorted to voltage

Ik zal dus eerst maar eens mijn MAP sensor door meten, misschien brengt dit wel enige duidelijkheid .

Maar Code #12 kan ik niet vinden in mijn fsm.:(

Heeft er iemand enig idee waarvoor code 12 staat ??

Heeft er soms iemand enige suggesties waar en wat eerst te meten.

( meten is weten)

bedankt op voorhand en vriendelijke groeten

stef

Code 12 is volgens mij dat de accu eraf geweest is. Die code krijg je altijd als eerste. Meestal (altijd?) eindigt het met code 55.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn OBDI en OBDII redelijk algemeen gebruikt. Niet alleen in Jeeps, maar ook in andere auto's.

Ik ben in ieder geval verwijzingen naar XJ's tegengekomen, dus het zou me niet verbazen als het ook voor WJ's geldt. Mijn Hondaatje ook een OBDI-computer.

Gewoon proberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#21 O2S shorted to voltage

Dit kan de oorzaak goed zijn. kortsluiting => spanning daalt => andere sensoren krijgen te weinig spanning en werken mogelijk zelfs niet meer.

tipje: Trek de stekker van de lambda sonde los, wis de foutcodes ( ff de klemmen een paar minuten van de accu halen) en rij een stukje met de auto.

Hij zal beslist fouten geven, wanneer je hem nadien uitleest, maar met een beetje mazzel wel andere! In dat geval ben je toe aan een nieuwe lambda sonde, want deze geeft sluiting.

Suc7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal deze tips zo snel mogelijk uitvoeren, maar deze nacht is poelie van mijn krukas gekomen denk ik en zodoende is mijn belt van de poelies afgegaan. Nu heeft deze polie blijkbaar ook mijn fan door mijn radiator geduwt en alle koelvloeistof weg uiteraard. Eerst de zj naar mijn schoonbroer trekken om daar te kunnen sleutelen, hij heeft de plaats en het gereedschap.Dan zien wat er nu juist gebeurt is en dan pas de codes .

Wordt vervolgt.

groeten

Stefke :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal deze tips zo snel mogelijk uitvoeren, maar deze nacht is poelie van mijn krukas gekomen denk ik en zodoende is mijn belt van de poelies afgegaan. Nu heeft deze polie blijkbaar ook mijn fan door mijn radiator geduwt en alle koelvloeistof weg uiteraard. Eerst de zj naar mijn schoonbroer trekken om daar te kunnen sleutelen, hij heeft de plaats en het gereedschap.Dan zien wat er nu juist gebeurt is en dan pas de codes .

Wordt vervolgt.

groeten

Stefke :lol:

Vervelend allemaal zeg! Succes met de werkzaamheden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ,ik heb eindelijk de tijd gevonden om de wagen te verslepen en aan het sleutelen te beginnen.

De rubberen laag van de trillingsdemper (balancer) is verduurd , waarschijnlijk door ouderdom en/of olielekken. Nu is de buitenste rand eraf gelopen en heeft zo mijn ventilator geraakt en waterpomp naar de kl**ten uiteraard, maar niet de radiator zoals ik eerst dacht. Nu dus waterpomp , demper en dan maar ineens ook riem vervangen.

Eens deze zaken zijn hersteld zal ik aan de foutcodes kunnen beginnen.

wordt vervolgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ok bovenstaande problemen zijn opgelost. Harmonic balancer en waterpomp besteld . En ondertussen gezocht naar de juiste poelietrekker en deze besteld via Ebay. Een week wachten ,en wordt het toch wel geleverd de dag dat ik op vakantie vertrek. Dus zodoende heb ik het nu pas kunnen oplossen . Tevens de

o-ring vervangen tussen het reservoir van de stuurbekrachtiging en de pomp ;

35 Eurie's voor het volledige revisiesetje van de gehele pomp gewoon belachelijk maarja ...

Nu zit ik enkel nog met de foutcode 12 ,14 en 55

12 en 55 is niks dus enkel nog de 14 vinden.

Ondertussen wil hij ook niet meer blijven lopen op lpg

wordt vervolgt

bewerkt door Stefke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

volgens mijn manual is een code 14:

14** P0107 MAP Sensor Voltage Too Low MAP sensor input below minimum acceptable voltage. or 25 P0108 MAP Sensor Voltage Too High MAP sensor input above maximum acceptable voltage.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Eventueel heb ik een digitale PDF manual waar alle codes instaan.

PM me.

Succes met de auto, ik heb zelf ook het een en ander aan problemen, ik voel met je mee....:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

volgens mijn manual is een code 14:

14** P0107 MAP Sensor Voltage Too Low MAP sensor input below minimum acceptable voltage. or 25 P0108 MAP Sensor Voltage Too High MAP sensor input above maximum acceptable voltage.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Eventueel heb ik een digitale PDF manual waar alle codes instaan.

PM me.

Succes met de auto, ik heb zelf ook het een en ander aan problemen, ik voel met je mee....:D

Nu heb ik mijn mAP sensor nagezien en doorgemeten en ik krijg de volgende waarden zoals vermeld in de fsm :

meter tussen A en B en contact op 4.8 volt

meter tussen A en B en stationair 1.8 volt

dan gemeten op de pcm connector 5 : geen waarde

meter tussen A en C waarde = 5,5 volt

pcm connector 6 waarde = 5,5 volt

ground tussen A en pcm 4 ok

weerstand tussen pcm 4 en 11 is een open circuit

dan de massa's van het blok gecontroleerd en alles in orde dus ...

pcm vervangen of niet ?????

Wie heeft raad of suggesties ??

greetz

Stefke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeepsterov viewpost.gif

Hoi,

volgens mijn manual is een code 14:

14** P0107 MAP Sensor Voltage Too Low MAP sensor input below minimum acceptable voltage. or 25 P0108 MAP Sensor Voltage Too High MAP sensor input above maximum acceptable voltage.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Eventueel heb ik een digitale PDF manual waar alle codes instaan.

PM me.

Succes met de auto, ik heb zelf ook het een en ander aan problemen, ik voel met je mee....:worshippy:

Nu heb ik mijn MAP sensor nagezien en doorgemeten en ik krijg de volgende waarden zoals vermeld in de fsm :

meter tussen A en B en contact op 4.8 volt

meter tussen A en B en stationair 1.8 volt

dan gemeten op de pcm connector 5 : geen waarde

meter tussen A en C waarde = 5,5 volt

pcm connector 6 waarde = 5,5 volt

massa tussen A en pcm 4 ok

weerstand tussen pcm 4 en 11 is een open circuit

dan de massa's van het blok gecontroleerd en alles in orde dus ...

pcm vervangen of niet ?????

Wie heeft raad of suggesties ??

greetz

Stefke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
ok bovenstaande problemen zijn opgelost. Harmonic balancer en waterpomp besteld . En ondertussen gezocht naar de juiste poelietrekker en deze besteld via Ebay. Een week wachten ,en wordt het toch wel geleverd de dag dat ik op vakantie vertrek. Dus zodoende heb ik het nu pas kunnen oplossen . Tevens de

o-ring vervangen tussen het reservoir van de stuurbekrachtiging en de pomp ;

35 Eurie's voor het volledige revisiesetje van de gehele pomp gewoon belachelijk maarja ...

Nu zit ik enkel nog met de foutcode 12 ,14 en 55

12 en 55 is niks dus enkel nog de 14 vinden.

Ondertussen wil hij ook niet meer blijven lopen op lpg

wordt vervolgt

Hallo...

Ben nieuwe hier en heb al vanalles gelezen enzo,maar zit toch met een vraag.

Hoe heb je code 21 nu verholpen?

Toch door de accu even los te maken?

Groetjes Tamara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...