Stefke Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Hoi, terug problemen met de zj. Na controle blijkt dat ik nu volgende code's te zien krijg. #12 #13 No changes in MAP from start to run #14 MAP voltage too low too high #21 O2S shorted to voltage Ik zal dus eerst maar eens mijn MAP sensor door meten, misschien brengt dit wel enige duidelijkheid . Maar Code #12 kan ik niet vinden in mijn fsm. Heeft er iemand enig idee waarvoor code 12 staat ?? Heeft er soms iemand enige suggesties waar en wat eerst te meten. ( meten is weten) bedankt op voorhand en vriendelijke groeten stef Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Hoi,terug problemen met de zj. Na controle blijkt dat ik nu volgende code's te zien krijg. #12 #13 No changes in MAP from start to run #14 MAP voltage too low too high #21 O2S shorted to voltage Ik zal dus eerst maar eens mijn MAP sensor door meten, misschien brengt dit wel enige duidelijkheid . Maar Code #12 kan ik niet vinden in mijn fsm. Heeft er iemand enig idee waarvoor code 12 staat ?? Heeft er soms iemand enige suggesties waar en wat eerst te meten. ( meten is weten) bedankt op voorhand en vriendelijke groeten stef Code 12 is volgens mij dat de accu eraf geweest is. Die code krijg je altijd als eerste. Meestal (altijd?) eindigt het met code 55. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst July 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Ja met code 55 sluit de zelfdiagnose af. Na de vorige problemen is de baterie wel degelijk afgekoppeld geweest dus dat kan kloppen.dus nu nog 13 ; 14 en 21 op lossen en klaar is hij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 sensoren met een verkeerd voltage.. schoonmaken uiteraard, maar kijk ook de stekkers/bedrading etc eens goed na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 En voor een lijst met codes: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7735 Toevallig net opgezocht voor een andere post Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst July 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2008 Gelden deze codes voor elke Jeep? Dus zowel voor een WJ alsook een YJ ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Volgens mij zijn OBDI en OBDII redelijk algemeen gebruikt. Niet alleen in Jeeps, maar ook in andere auto's. Ik ben in ieder geval verwijzingen naar XJ's tegengekomen, dus het zou me niet verbazen als het ook voor WJ's geldt. Mijn Hondaatje ook een OBDI-computer. Gewoon proberen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 #21 O2S shorted to voltage Dit kan de oorzaak goed zijn. kortsluiting => spanning daalt => andere sensoren krijgen te weinig spanning en werken mogelijk zelfs niet meer. tipje: Trek de stekker van de lambda sonde los, wis de foutcodes ( ff de klemmen een paar minuten van de accu halen) en rij een stukje met de auto. Hij zal beslist fouten geven, wanneer je hem nadien uitleest, maar met een beetje mazzel wel andere! In dat geval ben je toe aan een nieuwe lambda sonde, want deze geeft sluiting. Suc7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst July 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Ik zal deze tips zo snel mogelijk uitvoeren, maar deze nacht is poelie van mijn krukas gekomen denk ik en zodoende is mijn belt van de poelies afgegaan. Nu heeft deze polie blijkbaar ook mijn fan door mijn radiator geduwt en alle koelvloeistof weg uiteraard. Eerst de zj naar mijn schoonbroer trekken om daar te kunnen sleutelen, hij heeft de plaats en het gereedschap.Dan zien wat er nu juist gebeurt is en dan pas de codes . Wordt vervolgt. groeten Stefke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst July 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2008 Ik zal deze tips zo snel mogelijk uitvoeren, maar deze nacht is poelie van mijn krukas gekomen denk ik en zodoende is mijn belt van de poelies afgegaan. Nu heeft deze polie blijkbaar ook mijn fan door mijn radiator geduwt en alle koelvloeistof weg uiteraard. Eerst de zj naar mijn schoonbroer trekken om daar te kunnen sleutelen, hij heeft de plaats en het gereedschap.Dan zien wat er nu juist gebeurt is en dan pas de codes .Wordt vervolgt. groeten Stefke Vervelend allemaal zeg! Succes met de werkzaamheden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst July 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2008 Thanks;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst July 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2008 Zo ,ik heb eindelijk de tijd gevonden om de wagen te verslepen en aan het sleutelen te beginnen. De rubberen laag van de trillingsdemper (balancer) is verduurd , waarschijnlijk door ouderdom en/of olielekken. Nu is de buitenste rand eraf gelopen en heeft zo mijn ventilator geraakt en waterpomp naar de kl**ten uiteraard, maar niet de radiator zoals ik eerst dacht. Nu dus waterpomp , demper en dan maar ineens ook riem vervangen. Eens deze zaken zijn hersteld zal ik aan de foutcodes kunnen beginnen. wordt vervolgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst August 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 (bewerkt) ok bovenstaande problemen zijn opgelost. Harmonic balancer en waterpomp besteld . En ondertussen gezocht naar de juiste poelietrekker en deze besteld via Ebay. Een week wachten ,en wordt het toch wel geleverd de dag dat ik op vakantie vertrek. Dus zodoende heb ik het nu pas kunnen oplossen . Tevens de o-ring vervangen tussen het reservoir van de stuurbekrachtiging en de pomp ; 35 Eurie's voor het volledige revisiesetje van de gehele pomp gewoon belachelijk maarja ... Nu zit ik enkel nog met de foutcode 12 ,14 en 55 12 en 55 is niks dus enkel nog de 14 vinden. Ondertussen wil hij ook niet meer blijven lopen op lpg wordt vervolgt August 7, 2008 bewerkt door Stefke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepsterov Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Hoi, volgens mijn manual is een code 14: 14** P0107 MAP Sensor Voltage Too Low MAP sensor input below minimum acceptable voltage. or 25 P0108 MAP Sensor Voltage Too High MAP sensor input above maximum acceptable voltage. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Eventueel heb ik een digitale PDF manual waar alle codes instaan. PM me. Succes met de auto, ik heb zelf ook het een en ander aan problemen, ik voel met je mee.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst August 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Hoi,volgens mijn manual is een code 14: 14** P0107 MAP Sensor Voltage Too Low MAP sensor input below minimum acceptable voltage. or 25 P0108 MAP Sensor Voltage Too High MAP sensor input above maximum acceptable voltage. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Eventueel heb ik een digitale PDF manual waar alle codes instaan. PM me. Succes met de auto, ik heb zelf ook het een en ander aan problemen, ik voel met je mee.... Nu heb ik mijn mAP sensor nagezien en doorgemeten en ik krijg de volgende waarden zoals vermeld in de fsm : meter tussen A en B en contact op 4.8 volt meter tussen A en B en stationair 1.8 volt dan gemeten op de pcm connector 5 : geen waarde meter tussen A en C waarde = 5,5 volt pcm connector 6 waarde = 5,5 volt ground tussen A en pcm 4 ok weerstand tussen pcm 4 en 11 is een open circuit dan de massa's van het blok gecontroleerd en alles in orde dus ... pcm vervangen of niet ????? Wie heeft raad of suggesties ?? greetz Stefke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst August 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jeepsterov Hoi, volgens mijn manual is een code 14: 14** P0107 MAP Sensor Voltage Too Low MAP sensor input below minimum acceptable voltage. or 25 P0108 MAP Sensor Voltage Too High MAP sensor input above maximum acceptable voltage. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Eventueel heb ik een digitale PDF manual waar alle codes instaan. PM me. Succes met de auto, ik heb zelf ook het een en ander aan problemen, ik voel met je mee.... Nu heb ik mijn MAP sensor nagezien en doorgemeten en ik krijg de volgende waarden zoals vermeld in de fsm : meter tussen A en B en contact op 4.8 volt meter tussen A en B en stationair 1.8 volt dan gemeten op de pcm connector 5 : geen waarde meter tussen A en C waarde = 5,5 volt pcm connector 6 waarde = 5,5 volt massa tussen A en pcm 4 ok weerstand tussen pcm 4 en 11 is een open circuit dan de massa's van het blok gecontroleerd en alles in orde dus ... pcm vervangen of niet ????? Wie heeft raad of suggesties ?? greetz Stefke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tamara Geplaatst February 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2009 ok bovenstaande problemen zijn opgelost. Harmonic balancer en waterpomp besteld . En ondertussen gezocht naar de juiste poelietrekker en deze besteld via Ebay. Een week wachten ,en wordt het toch wel geleverd de dag dat ik op vakantie vertrek. Dus zodoende heb ik het nu pas kunnen oplossen . Tevens de o-ring vervangen tussen het reservoir van de stuurbekrachtiging en de pomp ; 35 Eurie's voor het volledige revisiesetje van de gehele pomp gewoon belachelijk maarja ... Nu zit ik enkel nog met de foutcode 12 ,14 en 55 12 en 55 is niks dus enkel nog de 14 vinden. Ondertussen wil hij ook niet meer blijven lopen op lpg wordt vervolgt Hallo... Ben nieuwe hier en heb al vanalles gelezen enzo,maar zit toch met een vraag. Hoe heb je code 21 nu verholpen? Toch door de accu even los te maken? Groetjes Tamara Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.