Spring naar bijdragen

Steekas achter gebroken


Recommended Posts

:(ff naar de maasvlakte vandaag en ff iemand helpen die vastzit.

Is me steekas rechts achter gebroken net achter de spline, de assen waren nog geen jaar oud deze gelijk vervangen met het inbouwen van een locker. Dacht er goed aan te doen om het binne boeltje te vernieuwe.

Wat nu te doen, en nieuwe steekas kopen? of zijn er andere verbeterde steekassen die taaier en strekker zijn. onderde jeep zit een Dana 35 met een 4.10 diff. en de steekas is 27 spline.

Wie heeft hier ervaring mee

Groete ED.

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:(ff naar de maasvlakte vandaag en ff iemand helpen die vastzit.

Is me steekas rechts achter gebroken net achter de spline, de assen waren nog geen jaar oud deze gelijk vervangen met het inbouwen van een locker. Dacht er goed aan te doen om het binne boeltje te vernieuwe.

Wat nu te doen, en nieuwe steekas kopen? of zijn er andere verbeterde steekassen die taaier en strekker zijn. onderde jeep zit een Dana 35 met een 4.10 diff. en de steekas is 27 spline.

Wie heeft hier ervaring mee

Groete ED.

Hallo Ed,

Met wat voor maat banden rij jij? Voor de Dana 35 zijn sterkere steekassen te krijgen maar tis geen garantie. De dana 35 is namelijk niet de meest sterke as die er onder een jeep zit maar hij is wel te upgraden.

Dit vond ik over de dana 35 as hier op het forum. De 35 is wat aan de kleine kant voor het betere offroad werk, dit is te wijten aan de kleine ring (7 9/16") en dunne asbuizen (2.62"). De maximale aangeraden bandenmaat voor een standaard Dana 35 is 31" zowel met open diff als gelocked. De maximale R&P voor deze as is 4.56:1

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ed,

Met wat voor maat banden rij jij? Voor de Dana 35 zijn sterkere steekassen te krijgen maar tis geen garantie. De dana 35 is namelijk niet de meest sterke as die er onder een jeep zit maar hij is wel te upgraden.

Dit vond ik over de dana 35 as hier op het forum. De 35 is wat aan de kleine kant voor het betere offroad werk, dit is te wijten aan de kleine ring (7 9/16") en dunne asbuizen (2.62"). De maximale aangeraden bandenmaat voor een standaard Dana 35 is 31" zowel met open diff als gelocked. De maximale R&P voor deze as is 4.56:1

Hoi Michel

Ik rij met 33ers 12.5.

Zit te denke om er 30 spline Alloy`s er in te zetten + de diff. aanpassen tbv de steekas, inplaats van 27 spline steekassen. Ik hoop dat ik dan opde goede weg zit. Heeft iemand hier ervaring mee...?

Groete Ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel

Ik rij met 33ers 12.5.

Zit te denke om er 30 spline Alloy`s er in te zetten + de diff. aanpassen tbv de steekas, inplaats van 27 spline steekassen. Ik hoop dat ik dan opde goede weg zit. Heeft iemand hier ervaring mee...?

Groete Ed.

Als je deze kosten gaat doen dan kun je wellicht beter een D44 as of een 8.25 as overwegen.

Die van een cherokee zijn relatief makkelijk onder je jeep te bouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel nee, flauwekul allemaal....

Ik rijd nu 1,5 jaar met 33x12.5 (dana 35 achter, 27 spline + locker) en doe echt niet rustig met mijn cherokee......

Tot op heden alleen de aandrijfas hoeven te vernieuwen omdat kruisje kapot was, geen steekas.

Ik denk dat je pech hebt gehad met deze steekas. Mijn advies: koop ff voor een paar tientjes een 2e hands steekas (www.brabant4x4.nl) en je kunt weer verder.

Dit scheelt veel geld....

suc6,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morge

Heb zitten denke over andere assen, maar waar vind ik deze met een locker en een 4.10 verhouding..? Ik denk dat de koste dan hoger zijn om dit in een andere as ook te bouwen. In de USA zijn de steekassen 189 DLR van Alloy vraag me alleen af of dit een setprijs is of per stuk.

Groete Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morge

Heb zitten denke over andere assen, maar waar vind ik deze met een locker en een 4.10 verhouding..? Ik denk dat de koste dan hoger zijn om dit in een andere as ook te bouwen. In de USA zijn de steekassen 189 DLR van Alloy vraag me alleen af of dit een setprijs is of per stuk.

Groete Ed

Stuur ramstein maar eens een mailtje. Die heeft vaak genoeg een dergelijke as te koop staan met een 4.10 overbrenging. Hij heeft diverse assen liggen waaronder chrysler 8.25 assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm...

Ik rijd ook al jaren met een Dana35, 4.88 diffs, standaard steekassen, lockright sper en 34"-ers... Nog niks gebroken. Ja de asbuizen zijn niet de dikste en misschien daardoor wat minder sterk. Maar daar is vrij makkelijk versterking voor aan te brengen. (axle truss)

My 2 cents...

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ik heb die set gehad op mijn wrangler yj

zowel voor als achter alloy 30 spline met arb lockers en 4.10

nooit geen meer gebroken(vroeger wel regelmatig)

enkel vooraan eens een as maar dit was in garantie

zijn geld zeker waard

alloy axles is setprijs btw

zoek op dana 34 super kit

Hallo allemaal

Bedankt voor jullie reacties,

Heb een super kit 30 spline besteld en van de week binnen gekregen.

ff nog ombouwe en dan de prut weer in.

Groete ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...