Spring naar bijdragen

Trekhaak monteren


Jwr
 Share

Recommended Posts

Het is ff pielen met de bedrading ik heb stroom achter in de hoek ( links) weggehaald Daar zat een stekker voor de electra zooi van mn hardtop en komt de kabelboom uit met je achteruit,remlichten en achterlichten. . Een jeep manual erbij voor de kleuren codes

zet de stekker niet op de normale plaats maar beetje hoger anders rij je hem eraf in het terrein. Neem wel trekhaak die met beugels aan je chassis vast zit. De gaten zitten er al in om ze vast te zetten.

Ga je erg verhogen dan valt te overwegen om iets te maken dat je de kogel hoger of lager kunt maken. Bij een laro zit een soort plaat met gaatjes waar je de kogel op hoogte kunt zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is niet zo moeilijk technisch gezien, het kan wil vrij zenuwslopend zijn om de bouten achter de benzine tank erin te krijgen. waar je zeker op moet letten is dat alles nog recht is. als er bv aan de achterse "sleepoog" getrokken is is de kans groot dat erachter het een en ander krom is en effe in contackt moet komen met de grootste hamer die je kan vinden.

bedrading vald ook redelijk me als je een euro model hebt. ik heb alles aan de achterlichten zelf weggehaald, maar het kan ook aan de kabelboom. zorg er wel voor dat de kabel niet kapot kan gaan in het terrein (bovenop leggen help al een heel eind)

denk er ook aand dat een laag gemonteerde kogel problemen oplevert bij het off-roaden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
En mocht je "amerikaanse" achterlichten hebben, dan wordt het óf een extra 3 aderige kabel naar je stuurkolom trekken, óf er genoegen mee nemen dat je knipperlichten op de aanhanger ook als remlichten fungeren! dry.gif

@87wrangler en anderen,

Sorry, oud draadje:)

Mijn probleem gaat wel hierover. Ik heb een caravan aangeschaft en heb dus ook Amerikaanse achterlichten. Er zit maar 1 lampje in met 2 draden. Als ik nu rem, gaan de remlichten en de knipperlichten branden. Als ik de knipperlichten gebruik gaan ook de remlichten meeknipperen. Zoal ik lees 87wrangler is dit dus gemakkelijk op te lossen. Zou jij eens uit kunnen leggen wat ik dan precies moet doen. Ik ben niet zo'n electroman:blush:. 3 aderige kabel naar de stuurkolom. En dan? Waar moeten de draden aangeknoopt worden?

Groeten Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je terrein rijd zou ik een losse stekker maken dus als je wat trekt stekker langs achterdeur eruit of een beugel maken dat je hem achter du bumper kunt klappen.

Ik heb al mn 3 e stopcontact op de bumper.

Heb nog een originele wrangler bumper liggen voor eur 75,00 compleet met armen naar het chassis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een trekhaak liggen die ik onder mijn YJ vandaan heb gehaald.

Weet niet wat voor een Wrangler jij hebt?

En idd, monteer de stekkerdoos zo hoog mogelijk, of verzin iets wat weg te klappen dan wel te verwijderen is. Mijn stekkerdoos was compleet onbruikbaar geworden, dus hele zooi er maar afgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je terrein rijd zou ik een losse stekker maken dus als je wat trekt stekker langs achterdeur eruit of een beugel maken dat je hem achter du bumper kunt klappen.

Ik heb al mn 3 e stopcontact op de bumper.

Heb nog een originele wrangler bumper liggen voor eur 75,00 compleet met armen naar het chassis

:wacko: Misschien had ik beter een nieuw draadje kunnen starten.

Maar het ging mij om de oplossing om de verlichting van een caravan, die achter een Jeep met amerikaanse achterlichten gehangen is, fatsoenlijk te laten werken. Zie mijn vorige posting. 87wrangler gaf een hint; 3-aderige kabel naar de stuurkolom. Maar dat is voor mij iets te vaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een trekhaak liggen die ik onder mijn YJ vandaan heb gehaald.

Weet niet wat voor een Wrangler jij hebt?

En idd, monteer de stekkerdoos zo hoog mogelijk, of verzin iets wat weg te klappen dan wel te verwijderen is. Mijn stekkerdoos was compleet onbruikbaar geworden, dus hele zooi er maar afgehaald.

:wacko::blush:Ik start maar een nieuwe discussie. Sorry jongens voor de verwarring.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...