Spring naar bijdragen

Kentekenplaatverlichting en apk.


Recommended Posts

Vraagje.

Ik heb voor mijn wrangler een warn rockcrawler achterbumper gekocht met tire carrier. Nu kwam ik met de montage erachter dat ik mijn kentekenplaatverlichting moest weghalen. Nu was mijn vraag moet ik deze verplaatsen of is kentekenplaatverlichting niet verplicht voor de apk. Me kentekenplaat komt nu zeg maar links te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wel. Het mistachterlicht kan wel onder bepaalde voorwaarden worden weggelaten, maar volgens mij gaat dat alleen op voor auto's die al echt heeeel oud zijn...

Dat heel oud valt wel mee.

Volgens de site van de RDW:

Eén of twee mistlichten, als de auto is van na 31 december 1997

Googled en gij zult vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies!

Overigens kun je ook een nummerbord onder het linker achterlicht monteren, zoals dat bij de YJ's tot +/- '90 het geval was. Onderin het achterlicht zat dan een transparant plaatje, zodat het achterlicht tevens de plaat verlichtte.

het nummerbord is dan naar beneden te klappen om te kunnen tanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heel oud valt wel mee.

Volgens de site van de RDW:

Eén of twee mistlichten, als de auto is van na 31 december 1997

Googled en gij zult vinden...

Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat dat al van veel eerder was. Maar goed, ik had het fout. Dus inderdaad pas na 97 en kentekenverlichting wordt niet verder gedefinieerd, als de plaat maar leesbaar is. Grappig eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
Vraagje.

Ik heb voor mijn wrangler een warn rockcrawler achterbumper gekocht met tire carrier. Nu kwam ik met de montage erachter dat ik mijn kentekenplaatverlichting moest weghalen. Nu was mijn vraag moet ik deze verplaatsen of is kentekenplaatverlichting niet verplicht voor de apk. Me kentekenplaat komt nu zeg maar links te zitten.

Ik heb een sleufje gemaakt onder het linkerachterlicht, transparant plaatje erop gelijmt en het draadje van het achteruitrijlicht doorgeknipt en aangesloten op de verlichtingsdraad. Oh ja en het glaasje van de achterruitrijlicht zwart gemaakt.

Mistachterlicht laten vervallen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb de zelfde bumper en tire carrier. Heb 1 originele kentekenplaatverlichting op de carrier boven de nummerplaatverlichting gezet. Mistlamp (bouwjaar 91) weggelaten en goedgekeurd voor de apk. Prettige Pinksterdagen, het wordt heel mooi weer, je kan ook met open dak rondrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb idd. maar zon klapplaat houder besteld voor bij mijn tankdop en bijpassend achterlicht scheelt weer een hoop gepruts en hoef ik geen onnodige gaten in mijn nieuwe bumper te boren.

Mistachterlicht laat ik wel achterwege hij is van '93 dus dan hoeft dat niet meer.

Ieder bedankt voor de tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb alles erop zitten nu onofficele amerikaanse plaat met klaphouder onder mijn achterlicht.

In mijn achterlicht een vakje eruit gezaagd en een stuk doorzichtig plastic erop dus heb nu een keurig verlichte plaat en voor de apk klem ik me normale plaat er wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij 4wd led kentekenverlichting kopen of setje waar de lampjes in de 2 bovenste bevestigingsschroefjes zitten.

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=3360

of leds

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14141

klapbaar bij je tank http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=8587

als je een amerikaanse bumper insert hebt kun je een beugel kopen voor je kentekenplaat die je erin schuift en met terrein rijden verwijderd

Ik heb hem zelf op de reserveband met Orol led verlichting

daar zit een derder remlicht in wat je als mistachterlicht kunt gebruiken.

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14325

Ik heb de mistlamp achter eraf gehaald en gebruik de schakelaar ervan onder het stuur om mn lier in te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...