Spring naar bijdragen

achterwielen speling


 Share

Recommended Posts

:whistle:vandaag mijn yj op bokken geplaatst om mijn kokerbalken van ml te voorzien

en de achterwielen eraf gehaald,trek ik aan de remtrommels kan ik ze aan beide zijden zo'n 2 a 3cm na me toehalen en nu mij vraag is dit normaal of moet ik mij zorgen maken.

een van de voorwielmoeren is met geen mogelijk los te krijgen zijn er tips om het los te krijgen en is er een amerikaanse moersleutel voor nodig.

bvd harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je de trommels zomaar eraf kan schuiven kan er aan liggen dat het (automatische) stel mechanisme niet meer helemaal werkt. Wees gerust je ben niet de enigste. Waarschijnlijk zal je ook wel relatief hard/diep moeten trappen(sponsig pedaal) om te remmen. Evt is trommel er helemaal af trekken om is te kijken hoe het spulletje erbij hangt daarbinnen(evt is een nieuw setje erop/ of gangbaar maken). Kan je gelijk je remschoenen is checken. Er weer opzetten en afstellen, elk werkplaatshandboek(haynes etc) zal je percies vertellen hoe dat te doen.

Maar in principe wordt je trommel alleen op z'n plaats gehouden door je velg en das normaal.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de voorwielmoer los te krijgen kun je proberen om over de moersleutel een pijp te zetten om zo de arm te verlengen waardoor er meer kracht wordt overgebracht,als je de moer voor de tijd even een nachtje in de kruipolie zet

komt ie denk ik wel los.

kijk wel uit dat je goed staat bij mij brak eens een wiel bout af en rolde ik er zo achter aan.

en ten slot als ie los is alles weer vet vrij maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je de trommels zomaar eraf kan schuiven kan er aan liggen dat het (automatische) stel mechanisme niet meer helemaal werkt. Wees gerust je ben niet de enigste. Waarschijnlijk zal je ook wel relatief hard/diep moeten trappen(sponsig pedaal) om te remmen. Evt is trommel er helemaal af trekken om is te kijken hoe het spulletje erbij hangt daarbinnen(evt is een nieuw setje erop/ of gangbaar maken). Kan je gelijk je remschoenen is checken. Er weer opzetten en afstellen, elk werkplaatshandboek(haynes etc) zal je percies vertellen hoe dat te doen.

Maar in principe wordt je trommel alleen op z'n plaats gehouden door je velg en das normaal.;)

Ook bij een goed werken stelmechanisme kun je de trommels vaak eraf halen, zonder de boel terug te stellen. Het ligt er maar net aan hoever ze ingesleten zijn.

Maar dat de trommels vastgehouden worden door het wiel is helemaal waar.

In ieder geval is het NU het moment om de remmen ff grondig te inspecteren en waar nodig de zaak weer 100% schoon en gangbaar te maken. Let wel ff op: De remvoering kan astbest bevatten! Daar hoef je niet bang voor te zijn, maar wel ff met verstand mee omgaan. ( niet de boel met perslucht afblazen ofzo...;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren bedankt

ik heb het denk ik niet helemaal goed verteld want ook als ik mijn wielen er op vastzet kan ik de wiele aan beide zijden iets naar me toe halen.

moer is er af maar wel naar zn grootje ga op zoek naar een nieuwe.

grt harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

".......kan ik ze aan beide zijden zo'n 2 a 3cm na me toehalen....... ":blink:

Nu denk ik eigenlijk dat je 2 á 3 mm. bedoeld. Waarschijnlijk hoor je bij het trekken/duwen een klonk/kloeink-geluid :) vanuit het diff. C-clips en/of kopse kanten van de steekas ingesleten. Die bepalen da axiale speling en vindt je in het diff. Is al veel over geschreven incl. oplossingen (zoekfunctie)

Als de speling idd 2 á 3 cm bedraagd (met de wielen erop) zou ik me idd ernstig zorgen maken en er geen meter meer mee durven rijden.

2 á 3 mm is net op/buiten de tolerantie.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...