Spring naar bijdragen

Hoe hou ik het vuil uit mijn assen


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik ben begonnen met het plaatsen van een Long arm kit. Nu had ik mijn as eronderuit gehaald en de steekassen verwijderd. Nu zit aan de binnenkant van de assen ontzettend veel vuil. Ik weet dat ik dat vuil buiten kan houden als ik niet ga terreinrijden maar dat gaat niet goed komen :lol:

Weet iemand een andere oplossing om te voorkomen dat je assen zo vies worden van binnen. Tis namelijk echt niet normaal hoeveel vuil er in de as zat. Ik neem aan dat iedereen daar last van heeft als je geregeld in de blubber zit maar weet iemand daar wat tegen te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben begonnen met het plaatsen van een Long arm kit. Nu had ik mijn as eronderuit gehaald en de steekassen verwijderd. Nu zit aan de binnenkant van de assen ontzettend veel vuil. Ik weet dat ik dat vuil buiten kan houden als ik niet ga terreinrijden maar dat gaat niet goed komen :lol:

Weet iemand een andere oplossing om te voorkomen dat je assen zo vies worden van binnen. Tis namelijk echt niet normaal hoeveel vuil er in de as zat. Ik neem aan dat iedereen daar last van heeft als je geregeld in de blubber zit maar weet iemand daar wat tegen te doen?

ik weet niet of het mogelijk is om een keerring te plaatsen, want dat zou de oplossing zijn

zelfs als je niet het terrein in gaat schijnt er veel vuil in te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor bepaalde types zijn er speciale sets met keerringen in omloop die dit probleem verminderen.

Er zijn seals in de handel voor uitsluitend TJ (niet YJ....:no:) D30 assen. Deze sluiten de asbuis af. Kijk maar bij 4wd, die heeft deze in het assortiment.

Ik wou graag iets bijleren: :lol:

Van waar komt dat vuil in die assen ?

Normaal gezien is het diff en de asbehuizing toch volledig dicht ?

Als er vuil in kan, waarom kan er dan geen olie uit ?

Snap ik even niet echt ...:no:

De asbuizen worden bij het dif gesealed en niet bij het asuiteinde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn seals in de handel voor uitsluitend TJ (niet YJ....:lol:) D30 assen. Deze sluiten de asbuis af. Kijk maar bij 4wd, die heeft deze in het assortiment.
kun die seals misschien ook bij cj gebruiken. en kun je er ook ff een linkje bij plaatsen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn seals in de handel voor uitsluitend TJ (niet YJ....:lol:) D30 assen. Deze sluiten de asbuis af. Kijk maar bij 4wd, die heeft deze in het assortiment.De asbuizen worden bij het dif gesealed en niet bij het asuiteinde.

Hoe zit het dan met het warm worden? Stel ik moet 150 km naar een evenement rijden. Is dat dan niet slecht als die ruimte afgedicht is ivm warmteafvoer?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik zo geen zicht op.

Mijn WJ heeft geen vacuum en alles is potdicht.

Kan dus bij de andere modellen afwijken wellicht...

bij je achteras zitten je keerringen(seals) aan de buitenkant

bij je vooras zitten je keerringen naast het diff, dit betekent dat het tot aan het punt waar de steekas naar buiten komt open is en er dus vuil in kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kun die seals misschien ook bij cj gebruiken. en kun je er ook ff een linkje bij plaatsen

Omdat je het zo lief vraagt dan....:lol:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=3706

En nee, denk niet dat je die voor een CJ kunt gebruiken, maar geef mijn mening graag voor een betere.

Baal nogal dat ze voor YJ er niet zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de CJ wordt de as al voor een groot gedeelte afgedicht door de stalen flens op de steekas, geen ruimte dus voor een extra afdichting.

De afdichtdoppen voor de dana 30 zijn er ook voor YJ (mischien dezelfde als voor TJ?)

Willem "El Chico" rijdt er volgens mij mee rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat je het zo lief vraagt dan....:lol:

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=3706

En nee, denk niet dat je die voor een CJ kunt gebruiken, maar geef mijn mening graag voor een betere.

Baal nogal dat ze voor YJ er niet zijn..

Jij rijdt toch met TJ steekassen?

En hebt toch geen vacuum meer op je vooras?

Dan zouden ze moeten passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...