Spring naar bijdragen

Zekering#11 PDC Coils brand steeds door...


Recommended Posts

Beste Jeepers,

Laatste wedstrijd brande telkens bij veel water zekering nummer 11 achter het handschoenenkastje door met de tekst PDC coils.

De motor krijgt op dat moment geen brandstof en de klokjes van de accu, brandstofniveau en temp. nul geven geen indicatie.

Nu was de brandstof pomp/stekker verdacht en deze hebben we goed schoongemaakt en geisoleerd.

Nu als we de motor willen starten brand continu de zekering 11 weer door (PDC Coils) terwijl alles schoon en droog is.

Toch niet de brandstofpomp? Wie helpt??

Marco

www.team-ruttchen.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

Laatste wedstrijd brande telkens bij veel water zekering nummer 11 achter het handschoenenkastje door met de tekst PDC coils.

De motor krijgt op dat moment geen brandstof en de klokjes van de accu, brandstofniveau en temp. nul geven geen indicatie.

Nu was de brandstof pomp/stekker verdacht en deze hebben we goed schoongemaakt en geisoleerd.

Nu als we de motor willen starten brand continu de zekering 11 weer door (PDC Coils) terwijl alles schoon en droog is.

Toch niet de brandstofpomp? Wie helpt??

Marco

www.team-ruttchen.nl

Het lijkt er op dat de PDC defect is (de computer dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij repetitief zekering doorsmelten is het eliminatie systeem het beste:

Trek alle zekeringen eruit van alle randapparatuur. Ook diegene die je het minst verdenkt (Engels spreekwoord zegt: never overlook the obvious), m.a.w. het is niet omdat je denkt dat het niet kapot is of kan zijn dat het niet zo is.

Dan steek je ze één per één terug en probeer je te starten. Zolang de zekering niet springt, voeg je er één toe.

Van zodra de zekering doorslaat, is het laatst toegevoegd circuit verdacht...

Trouwens, ik dacht toch dat PDC de afkorting was van Power Distribution Center ?

Dat is toch iets anders dan de computer ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker probleem Marco...

Op internet kom je dit specifieke probleem meer tegen, bijv. hier http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=156244 een oplossing kan ik echter nergens vinden.....

De suggesties van Rene en Ab lijkt me op dit moment het beste, kun je in ieder geval zaken uitsluiten...

Succes!! (je hebt nog tijd zat....:lol:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een stapje verder.

De electrische fan bleef stil staan, terwijl deze wel veel stroom trok. De voeding van deze fan lijkt afgetakt van het circuit waar de zekering 11 in zit. Ik ga vanavond een eigen voeding vanaf de accu trekken en dan nog maar eens proberen.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voeding van deze fan lijkt afgetakt van het circuit waar de zekering 11 in zit.

Is dit gefoefeld of origineel ?

Als er achteraf iemand deze Fan heeft omgeleid naar een ander circuit, wijst dit er toch op dat er in deze kar al lang iets mis is met de electro...

Trouwens, een Fan die stilstaat en toch stroomtrekt, wijst ook ergens op een defect toch ?

alvast veel succes gewenst, we denken met je mee !:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit gefoefeld of origineel ?

Als er achteraf iemand deze Fan heeft omgeleid naar een ander circuit, wijst dit er toch op dat er in deze kar al lang iets mis is met de electro...

Trouwens, een Fan die stilstaat en toch stroomtrekt, wijst ook ergens op een defect toch ?

alvast veel succes gewenst, we denken met je mee !:wacko:

Is gefoefeld:blush:.

We hebben de fan incl. motor vorige week vervangen voor een andere (eerder gebruikte) fan en niet vooraf gecontroleerd of de fan wel lekker draaide :thumbsup:.

We hebben ook al eerder problemen gehad met zekering#11 telkens als we met de wagen in het water stonden. Dus ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het probleem nu compleet verholpen is, maar de motor draait in ieder geval weer en we zijn een stap dichter bij de oplossing.

Nog twee avonden sleutelen en voorbereiden en dan hopen dat we het hele weekend kunnen (blijven) rijden.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en adviezen.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...