Challenge TJ Geplaatst April 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2008 Beste Jeepers, Laatste wedstrijd brande telkens bij veel water zekering nummer 11 achter het handschoenenkastje door met de tekst PDC coils. De motor krijgt op dat moment geen brandstof en de klokjes van de accu, brandstofniveau en temp. nul geven geen indicatie. Nu was de brandstof pomp/stekker verdacht en deze hebben we goed schoongemaakt en geisoleerd. Nu als we de motor willen starten brand continu de zekering 11 weer door (PDC Coils) terwijl alles schoon en droog is. Toch niet de brandstofpomp? Wie helpt?? Marco www.team-ruttchen.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2008 Beste Jeepers,Laatste wedstrijd brande telkens bij veel water zekering nummer 11 achter het handschoenenkastje door met de tekst PDC coils. De motor krijgt op dat moment geen brandstof en de klokjes van de accu, brandstofniveau en temp. nul geven geen indicatie. Nu was de brandstof pomp/stekker verdacht en deze hebben we goed schoongemaakt en geisoleerd. Nu als we de motor willen starten brand continu de zekering 11 weer door (PDC Coils) terwijl alles schoon en droog is. Toch niet de brandstofpomp? Wie helpt?? Marco www.team-ruttchen.nl Het lijkt er op dat de PDC defect is (de computer dus) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Even proberen met stekker van de pomp los, de motor zal niet starten , maar als de zekering er wel uitgaat, weet je dat het de pomp niet is. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Even een goede Ampere meter tussen de draad van de brandstof pomp. De stroom meten van de pomp. Dan weer je wat. Meten is weten... Groet Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Bij repetitief zekering doorsmelten is het eliminatie systeem het beste: Trek alle zekeringen eruit van alle randapparatuur. Ook diegene die je het minst verdenkt (Engels spreekwoord zegt: never overlook the obvious), m.a.w. het is niet omdat je denkt dat het niet kapot is of kan zijn dat het niet zo is. Dan steek je ze één per één terug en probeer je te starten. Zolang de zekering niet springt, voeg je er één toe. Van zodra de zekering doorslaat, is het laatst toegevoegd circuit verdacht... Trouwens, ik dacht toch dat PDC de afkorting was van Power Distribution Center ? Dat is toch iets anders dan de computer ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 De PDC is idd Power Distribution Center, zwart rechthoekig kastje met de startrelais etc. Heb je die ook al eens open- en schoongemaakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 Lekker probleem Marco... Op internet kom je dit specifieke probleem meer tegen, bijv. hier http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=156244 een oplossing kan ik echter nergens vinden..... De suggesties van Rene en Ab lijkt me op dit moment het beste, kun je in ieder geval zaken uitsluiten... Succes!! (je hebt nog tijd zat....) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 idd. kameel, dat is het. kan goed zijn, dat aan de onderkant van de PDC de aansluitingen aan het rotten zijn. Alles checken dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst April 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2008 inderdaad bovenstaande proberen...hoop dat jullie het klaar krijgen voor het weekend !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst April 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 Ik ben een stapje verder. De electrische fan bleef stil staan, terwijl deze wel veel stroom trok. De voeding van deze fan lijkt afgetakt van het circuit waar de zekering 11 in zit. Ik ga vanavond een eigen voeding vanaf de accu trekken en dan nog maar eens proberen. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 De voeding van deze fan lijkt afgetakt van het circuit waar de zekering 11 in zit. Is dit gefoefeld of origineel ? Als er achteraf iemand deze Fan heeft omgeleid naar een ander circuit, wijst dit er toch op dat er in deze kar al lang iets mis is met de electro... Trouwens, een Fan die stilstaat en toch stroomtrekt, wijst ook ergens op een defect toch ? alvast veel succes gewenst, we denken met je mee ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst April 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 Is dit gefoefeld of origineel ?Als er achteraf iemand deze Fan heeft omgeleid naar een ander circuit, wijst dit er toch op dat er in deze kar al lang iets mis is met de electro... Trouwens, een Fan die stilstaat en toch stroomtrekt, wijst ook ergens op een defect toch ? alvast veel succes gewenst, we denken met je mee ! Is gefoefeld:blush:. We hebben de fan incl. motor vorige week vervangen voor een andere (eerder gebruikte) fan en niet vooraf gecontroleerd of de fan wel lekker draaide . We hebben ook al eerder problemen gehad met zekering#11 telkens als we met de wagen in het water stonden. Dus ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het probleem nu compleet verholpen is, maar de motor draait in ieder geval weer en we zijn een stap dichter bij de oplossing. Nog twee avonden sleutelen en voorbereiden en dan hopen dat we het hele weekend kunnen (blijven) rijden. Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en adviezen. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 Zekering 11 zit tussen een aantal relais en het contact. (oa brandstofpomp- en Airco relais ) Dus zou zomaar kunnen dat ze de fan daarbij hebben geplugt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2008 problemen gehad met zekering#11 telkens als we met de wagen in het water stonden euh... hoe zie ik dat dan ? Staat er dan ook al water in je carburator ? Of is het nog net iets lager ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.