Spring naar bijdragen

31" Banden - en anders schakelen ...


 Share

Recommended Posts

Beste -

Ik heb een 4.0L automaat en onlangs 31" A/T banden gestoken. Ik heb het gevoel dat hij nu anders schakelt en minder kracht heeft in hoge versnellingen. Een jaar of twee geleden heb ik iets gelijkaardigs gelezen en dat kon opgelosd worden door een special "box" , die de verhouding van de automaat zou aanpassen.

Weet iemand waarover ik het heb?? Weet iemand waar ik dit kan kopen?? En is dit gemakkelijk te plaatsen ??

Bedankt,

David vB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het plaatsen van grotere banden wijzig je in feite ook de overbrengingsverhoudingen. Kleinere banden zullen meer kracht geven, grotere banden wat minder, en dat merk je vooral in de hogere versnellingen.

Als je dat wilt ondervangen zal er iets in de overbrengingsverhoudingen moeten worden gewijzigd.

Zelf heb ik banden gezet die een fractie groter zijn dan de standaard en dat komt neer op 29" nu. Opmerkelijk is dat in vergelijking met de GPS de snelheidsmeter de exacte snelheid aangeeft maar inderdaad, in de hoogste versnelling trekt hij een fractie trager, tenzij ik terug laat schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het plaatsen van grotere banden wijzig je in feite ook de overbrengingsverhoudingen. Kleinere banden zullen meer kracht geven, grotere banden wat minder, en dat merk je vooral in de hogere versnellingen.

Als je dat wilt ondervangen zal er iets in de overbrengingsverhoudingen moeten worden gewijzigd.

Zelf heb ik banden gezet die een fractie groter zijn dan de standaard en dat komt neer op 29" nu. Opmerkelijk is dat in vergelijking met de GPS de snelheidsmeter de exacte snelheid aangeeft maar inderdaad, in de hoogste versnelling trekt hij een fractie trager, tenzij ik terug laat schakelen.

Hallo. Ik rijd zelf met 31" banden. Verlies van kracht is inderdaad duidelijk merkbaar. Dat is ook de reden waarom ik in de powerstand van de automaat rij. Achja het is een Jeep. geen raceauto.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die powerstand is een optie natuurlijk, maar in de lagere versnellingen heb je dat niet echt nodig, en leidt het tot extra verbruik. Ik kan er goed mee leven zoals het nu is, maar niet alle verandering brengt dus verbetering over de hele linie. Voor in het terrein is het natuurlijk prachtig die 31".:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die powerstand is een optie natuurlijk, maar in de lagere versnellingen heb je dat niet echt nodig, en leidt het tot extra verbruik. Ik kan er goed mee leven zoals het nu is, maar niet alle verandering brengt dus verbetering over de hele linie. Voor in het terrein is het natuurlijk prachtig die 31".:)
.

Vooral de Mudbanden geven veel tractie in het terrein en gaan heel goed op de weg. Viel mij 100% mee, ondanks de negatieve berichtgeving hierover.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...