Spring naar bijdragen

HEI en DUI onsteking


Recommended Posts

dat ziet er al beter uit. Want ik wil eigenlijk alleen me kabels veranderen dat ik gewone bougies kan pakken. Bij de eletronische onsteking moet je dus nog een apparte bobine hebben? Maar stel dat je op de verdeler van de nekaf originele bougiekabels soldeer en isoleeert dit goed. Dan zou dit toch ook moeten werken? Of weet iemand hoe je dit kan ombouwen naar orginelen kabels. Ik neem ook aan dat je echt koper kabels moet pakken en niet de moderne kabels. Vanwege de weestand?

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ziet er al beter uit. Want ik wil eigenlijk alleen me kabels veranderen dat ik gewone bougies kan pakken. Bij de eletronische onsteking moet je dus nog een apparte bobine hebben? Maar stel dat je op de verdeler van de nekaf originele bougiekabels soldeer en isoleeert dit goed. Dan zou dit toch ook moeten werken? Of weet iemand hoe je dit kan ombouwen naar orginelen kabels. Ik neem ook aan dat je echt koper kabels moet pakken en niet de moderne kabels. Vanwege de weestand?

Groeten Rick

Ik heb op mijn v8 ook gewone bougies zitten.

De bobine is ingebouwd in de verdeler, de oude kan dus weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Steven,

Jou v8 heeft standaard al gewone kabels. De nekaf heeft waterdichte dus ook waterdichte bougies en een waterdichte verdeler kap. Mijn vraag is dus is dit om te bouwen naar gewone kabels.

Groeten Rick

Weer wat bijgeleerd....

Kan je hier geen antwoord op geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HEI of DUI heb ik nog niet kunnen vinden voor de F134. Houd er wel rekenig mee dat je moet ombouwen naar 12V.

Electronische ontsteking is wel leverbaar voor dit blok -klik-

deze: http://www.jcwhitney.com/autoparts/Product/tf-VehicleBrowse/s-10101/Pr-p_Product.CATENTRY_ID:2005112/p-2005112/N-111+1960+200729647+600001579/c-10101 is ook voor de M38A1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Complete system fits all air-cooled Volkswagens with 12-volt electrical system (excluding fuel-injected)

Hehe....

Maar je nieuwe kabels op de oude schroefwartels van de verdelerkap knutselen lijkt me niet bevorderlijk voor de waterdichtheid en spannings doorgave. Ombouwen naar 12 V is wat meer werk, je zal ook de dynamo en startmotor moeten vervangen door 12V modellen.

Wellicht een nieuw setje Nekaf kabels en bougies goedkoper?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...