Spring naar bijdragen

uitgekleed


evald
 Share

Recommended Posts

Zijn jullie het nou ook niet zat om als maar uitgekleed te worden in nederland onderdelen stervens duur alles is niet meer te betalen ik heb bij de meeste aut dealers 30% korting omdat ik lieg heb wel een bedrijf maar geen auto bedrijf en toch vindt ik alle auto onderdelen veelste duur ben nu twee keer in de usa geweest en ben van plan om weer te gaan dit jaar de laatste keer had ik een berg onderdelen daar (natuurlijk zonder btw omdat als je daar een firma hebt btw nummer dus geen btw betaald ) ik viel stijl achter over van het totaal bedrag dacht dat ie een grapje maakte maar echt kost heel weinig daar dus nu zit ik te denken als we onze krachten bundelen en ik ga daar weer heen en maak goede afspraken met handelaren daar kunnen we dus op de totaal prijs denk ik ook 30% korting krijgen plus 20% btw is 50% van de totaal prijs komt natuurlijk wel hier btw en verzendkosten en invoer bij maar altijd veel goedkoper dan waar dan ook in holland want vergeet niet dat ook die yanken ons naaien met vervoers korting en de btw want ze verkopen iedereen met btw en bij uitvoer krijgen ze het terug en jij betaald hier weer 20% tel maar uit die winst gaat weer van jou hobby af ik heb er wel zin in om handel te doen want als wij een auto haalden uit de usa propten we die vol met onderdelen en betaalden alleen de auto aan de douane hier maar ik zie wel hoe dit opgepakt wordt op dit forum en dan ga ik me hard maken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn jullie het nou ook niet zat om als maar uitgekleed te worden in nederland onderdelen stervens duur alles is niet meer te betalen ik heb bij de meeste aut dealers 30% korting omdat ik lieg heb wel een bedrijf maar geen auto bedrijf en toch vindt ik alle auto onderdelen veelste duur ben nu twee keer in de usa geweest en ben van plan om weer te gaan dit jaar de laatste keer had ik een berg onderdelen daar (natuurlijk zonder btw omdat als je daar een firma hebt btw nummer dus geen btw betaald ) ik viel stijl achter over van het totaal bedrag dacht dat ie een grapje maakte maar echt kost heel weinig daar dus nu zit ik te denken als we onze krachten bundelen en ik ga daar weer heen en maak goede afspraken met handelaren daar kunnen we dus op de totaal prijs denk ik ook 30% korting krijgen plus 20% btw is 50% van de totaal prijs komt natuurlijk wel hier btw en verzendkosten en invoer bij maar altijd veel goedkoper dan waar dan ook in holland want vergeet niet dat ook die yanken ons naaien met vervoers korting en de btw want ze verkopen iedereen met btw en bij uitvoer krijgen ze het terug en jij betaald hier weer 20% tel maar uit die winst gaat weer van jou hobby af ik heb er wel zin in om handel te doen want als wij een auto haalden uit de usa propten we die vol met onderdelen en betaalden alleen de auto aan de douane hier maar ik zie wel hoe dit opgepakt wordt op dit forum en dan ga ik me hard maken .

Doe mij maar een compleet verhogingssetje :huh:......... ( en wat punten en komma`s...:lol:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....En wat bedoel je met onze krachten bundelen?....

bestellen met ze allen zeg maar 5 .000 of meer en een kleine container hier heen halen maar ik neem geen spullen op voorraad dus we moeten een complete bestelling gaan maken met onderdelen die je normaal niet zou kopen omdat ze te duur zijn en dan wel omdat het 30 tot 50 % kan schelen vergeet niet dat de lage dollar koers alleen maar fijn is voor de nederlandse dealers want die verlagen de prijzen niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil geen spelbreker zijn ,maar dit is al vaker geprobeerd via het forum.

Vergeet niet dat de meeste van jullie elkaar niet kennen en het hier wel weer over geld gaat.

Er zijn er zat hier op het forum die regelmatig zelf bestellen in de USA en dat scheelt (soms) ook al genoeg tov andere leveranciers hier in Nederland. Misschien dat het voor je makkelijker is om via deze forummers te bestellen ?

Ik heb hier dus over onderdelen en niet over containers met Jeeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind eigenlijk dat je wat hoog van de toren blaast.

Een beetje jeeper oftewel knutselaar weet de weg naar amerika wel te vinden.

Daarnaast zijn er ook importeurs die met een open calculatie werken en een

percentage opslaan voor de bemiddeling.

En wat betreft de merk dealers zoals Jeep dealers zijn ook afhankelijk van de importeur.

Tuurlijk is het leuk om samen wat te ondernemen in het kopen van onderdelen.

Dit kan zeker voordeel brengen.

Maar de term uitkleden vind ik wat rebels klinken.

Gr

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er heel veel op zeggen maar mijn ervaring is dat er toch mensen zijn die er aan willen verdienen.

Als je in Amerika wat koopt en het hier er in moet laten zetten is dat voor een garage niet prettig en dat is zach uitgedrukt

Mijn mening is dat je een andere auto hebt ook de onderdelen niet mee kunt brengen.

Dus leven en laten leven anders geen Jeep

Grt Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn spullen zowel in Amerika besteld als hier in Nederland. Het goedkoopste is gewoon bestellen in Amerika maar dat weten de mensen allemaal al hier. Tegen de prijzen in Amerika kunnen de Nederlandse leveranciers niet op. Tevens vind je bij de Nederlandse leveranciers onderling ook grote verschillen. Of je nu een eenmanszaak hebt of een mooi groot pand met 7 man personeel. Dat is ook bepalend voor de uiteindelijke prijs. De 1 neemt genoegen met 10% winst en de de ander wil er minimaal 25% aan verdienen. Van de week had ik een dynamo nodig. Ik ben aan het bellen gegaan naar de bij onsbekende leveranciers en de de dealer. Een vervangende dynamo die hetzelfde vermogen leverde kost tussen de 215 en 255 euro exclusief BTW. Nu ben ik via 1 van mijn truckleveranciers aan het bellen gegaan en vond ik dezelfde denso dynamo nieuw voor 165 euro exclusief BTW. Ook moest ik van de week een luchtfilter hebben voor mijn jeep. Ook weer diverse bedrijven gebeld en daar zat het luchtfilter tussen de 20 en 30 euro in. Ook weer via 1 van de leveranciers kon ik hem kopen voor 14 euro.

Tevens was ik aan het kijken voor een snorkel voor mijn jeep. Via de bekende leveranciers kon ik een airflow snorkel het goedkoopst kopen voor 299 euro ex btw en de duurste was 359 euro ex btw. Ik ben toen gaan zoeken op het net en kwam de importeur tegen van airflow. Ik kon daar diezelfde airflow snorkel kopen voor 279 dollar. Daar komt 50 dollar bij voor het transport naar mijn huis. Dat maakt het 329 dollar. Omgerekend is dat 220 euro en daar komt dan de belasting en invoer bij. Dan kom je omgerekend uit op 275 euro. Dan ben je nog altijd bijna 80 euro goedkoper uit als de goedkoopste leverancier hier in Nederland. Ik kan zo nog bergen voorbeelden noemen van kleine en grote verschillen tussen de leveranciers hier in Nederland en de leveranciers in Amerika. Ik ben verschillen tegen gekomen die opliepen tot wel honderden euro's en dat was zelfs hier in Nederland bij de leveranciers onderling

Dus mijn tip is. Heb je tijd vrij en wil je wat geld besparen op je onderdelen. Bestel ze dan gewoon in Amerika. Het kan je een hele berg centen schelen. Heb je kleine dingen nodig voor je jeep. Haal ze dan gewoon hier bij de bekende leveranciers want dan zijn die verschillen niet echt de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel moet bekennen als ondernemer zelf. Ik moet ook kunnen verdienen aan de diensten die ik aanbied. Dus ik snap best dat andere bedrijven ook willen verdienen aan de service of diensten die ze verlenen. Alleen ben ik wel van mening dat er een verschil is van een paar centjes verdienen of woekerwinsten maken. Maar zolang er mensen zijn die graag meebetalen aan die woekerwinsten. Zal je mij niet horen klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het zo lees wordt er heel wat tijd gestoken in het zoeken naar de laagste prijs. Ga eens na hoeveel tijd het kost en zet daar een redelijk inkomen tegenover, dan wordt het voordeel al heel wat kleiner.

Je moet je ook afvragen, of je het je kunt verooloven op enig moment je Jeep te laten staan omdat het onderdeel er pas over twee weken is. Dat is heel gewoon, ik weet het, maar als bijvoorbeeld B&S een essentieel onderdeel niet op de plank heeft als wij het nodig hebben, zijn we minstens teleurgesteld, of krijgen we de P in. Die dealers hebben een vermogen aan onderdelen klaar liggen en soms ligt dat vrij lang in voorraad. Dat kost kapitaal en levert risico, zeker met een dalende dollar loop je de grootste kans dat je een onderdeel met korting moet verkopen omdat het verschil te groot wordt.

Bestellen in het buitenland blijft een leuke sport, maar je hebt behoorlijk wat geduld en tijd nodig voordat de zaken bij je worden thuisbezorgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle onderdelen voor je jeep zijn te bestellen bij quadratec en 4wd.com. Dat kost je nog geen paar minuten en gaat sneller als hier in Nederland bestellen. Dus met geduld en tijd valt het wel mee. Maar de kern van het verhaal is waarom alles hier in Nederland ze belachelijk duur moet zijn. Terwijl de leveranciers hier dezelfde weg bewandelen als wij consumenten. Ik heb een prijs liggen voor 8" bladveren. Deze kosten hier 398 euro per stuk ex btw. 1 belletje wat 2 minuten duurde via quadratec en ik kocht diezelfde bladveer incl. btw en invoerechten en transportkosten voor 265 euro per stuk. Dus in een paar minuutjes tijd verdien je even bijna 200 euro per bladveer.

Maar wat ik al aangaf als mensen graag willen meebetalen aan die mooie showroom , dat vele personeel , die dure auto's en hobbies van personeel / eigenaar , het mooie prive huis , de vele reizen , de vele vrouwen die ze hebben en echtscheidingen die ze moeten regelen dan hebben ze mijn zegen. Ik weet dat het sneller makkelijker en goedkoper kan. Dat moet ieder voor zich weten toch wat en waar hij het besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben het met je eens.....

maar je kunt krachten bundelen op verschillende manieren...

of samen kopen...wat altijd problemen kan veroorzaken (mensen die niet met geld op de proppen komen etc etc)

of....

elkaar op de hoogte houden waar je GOEDKOOP spullen hebt gekocht... (NL of USA)

zo komen de goedkoper aanbieders vanzelf boven drijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals michel1972 al riep iets bestellen buiten NL kost geen tijd

je hebt 4wd ok4wd quadratec summit om er maar een paar te noemen.

waneer het daar op de plank ligt heb je het met een 5 werkdagen in huis

krijg je te maken met backorders dan duurt het iid langer, maar voor de foon of met email kom je daar gauw genoeg achter.

waneer bv je waterpomp het begeeft en je wil/moet weer asap weer rijden moet je idd niet in de states bestellen, neem aan dat ook niemand zo stom is om dat dan te doen...

zeker met de serieuze dingen loont het om in de states te bestellen

liftkits lieren assen R&P en snorkels enz enz..

bdw die airflow snorkel kon ik goedkoper uit frankrijk halen (tientjes werk, ff zoeken met google op airflow en taal instellen op frans, staat die ergens boven aan op googlepagina, je hoeft dan geen invoer te betalen ) <_<

waar wel veel tijd in gaat zitten is welk type liftkit.

of welke locker..

ontopic,

bestellen in de states is goedkoper, maar is lastig om als groep iets samen te bestellen. krijg je altijd gezeik door..

idee is goed, uitvoer is lastig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle onderdelen voor je jeep zijn te bestellen bij quadratec en 4wd.com. Dat kost je nog geen paar minuten en gaat sneller als hier in Nederland bestellen. Dus met geduld en tijd valt het wel mee.

Mee eens. En voor mij behoort het 'van ver halen' van de onderdelen ook wel een beetje bij het Jeep-rijden.

Bestellen in USA is goed te doen, maar je moet wel opletten. Ik had laatst pech bij 4WD. Ik had Coil Spring Isolators 2x voor en 2x achter besteld, en 2x bumpstops achter voor de '94 ZJ. Expliciet gevraagd of de boel zou passen. En bij montage bleek dat de Coil Spring Isolator achter anders is dan voor, en ik had 4x dezelfde gekregen. Ook de bump stops passen niet. Nu zijn dat niet de duurste onderdelen, en die verkoop je hier wel weer, maar teruggaan is nu niet handig.

Per saldo heb ik veel meer goede dan slecht ervaringen (als in: slechts 1 slechte) met het bestellen in Amerika. En als je het goed uitkient vallen de BTW en invoer soms nog weg ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Goededag Allen,

Vraagje, ik wil ook wat spullen bestellen in de us hebben jullie nog tips of sites waar ik wat kan bestellen. Heb het bij quadratec.com geprobeerd maar dat wou niet zo vlotten.

Ben op zoek naar een andere voor en achterbumper, sidebars cq. rockguards en bushwacker spatbordverbreders en nog wat ander spul. Of weten jullie hier in nl nog een adres wat nog redelijk betaalbaar is??

Groeten Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag Allen,

Vraagje, ik wil ook wat spullen bestellen in de us hebben jullie nog tips of sites waar ik wat kan bestellen. Heb het bij quadratec.com geprobeerd maar dat wou niet zo vlotten.

Ben op zoek naar een andere voor en achterbumper, sidebars cq. rockguards en bushwacker spatbordverbreders en nog wat ander spul. Of weten jullie hier in nl nog een adres wat nog redelijk betaalbaar is??

Groeten Marcel.

Bij 4WD

Daar bestellen veel jeepers onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag Allen,

Vraagje, ik wil ook wat spullen bestellen in de us hebben jullie nog tips of sites waar ik wat kan bestellen. Heb het bij quadratec.com geprobeerd maar dat wou niet zo vlotten.

Leg eens uit waarom het bij Quadratec niet wou vlotten? Ik bestel er geregeld spullen en heb nog nooit problemen ermee gehad. Ik vraag ook bij 4wd.com tarieven op maar wat mij opvalt is dat de prijzen van de goederen behoorlijk gelijk liggen maar de transportkosten bij Quadratec zijn in mijn situatie steeds lager geweest als de transportkosten bij 4WD.

In Nederland is geen enkel bedrijf die qua kosten in de buurt kan komen t.o.v. de bedrijven in Amerika. Zeker als het gaat om grote dingen. Met kleine spullen is dat verschil minder groot en kan je het nog wel eens poberen bij bedrijven hier in Nederland.

Voorbeeld. Ik heb een bestop sunrider besteld voor de wrangler. In Nederland was de goedkoopste die ik kon vinden bij de bij ons bekende bedrijven 795 euro ex btw. Dus incl BTW 946 euro. In Amerika ben ik voor diezelfde top incl transport en invoerrechten (23.5%) 594 euro kwijt. En dat verschil van bijna 350 euro vind ik heel groot.

Dus mijn advies is als jij een achterbumper , sidebars , rockguards en bushwackers wil bestellen. Doe dat in Amerika. Want hier in Nederland ga je gewoon bijna het dubbele betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leg eens uit waarom het bij Quadratec niet wou vlotten?

Ik had een order samengesteld van ruim 2000 usd. Geen kattenpies dacht ik. Spul besteld dus order doorgegeven alles erop en eraan. Regelmatig status gecontroleerd op de site van Quadratec. Stond steeds waiting for customer en uit de order was niet alles op voorraad dus ik denk zal wel wachten tot alles er is en dan zal het wel afgestuurd worden. Na Anderhalve week maar is een mailtje eraan gewaagd om te vragen hoe het ermee stond geen reactie ontvangen. Na 3 dagen orderhistory maar weer is geraadpleegd staat er order cancelled. Ik wederom mail gestuurd met de vraag waarom de order gecancelled is maar wederom geen antwoord dus vandaar dat ik naar een ander op zoek ben. Had hier in nl prijs opgevraagd van een set bumpers met wiel carrier en dat scheelde aanzienlijk met de us dus vandaar dat ik het in de us wil bestellen maar dat schiet tot op heden nog niet erg op.

Maar is er nog een alternatief behalve 4wd.com en quadratech.com

Alvast bedankt weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op google gaan kijken wat voor type bumper ik mooi vind en graag zou willen hebben. Toen ik het merk wist ben ik een zoekopdracht gaan plaatsen van het type bumper dat ik wilde. Ik kwam toen bij heel veel leveranciers uit.

Ik heb toen mijn bumper besteld bij rusty's offroad en andere dingen bestelde ik weer bij 4x4groupbuy.com of bij 4wheelcustoms.com of 4wheelerssuply.com of jeepinoutfitters.com of muddyrocksoffroad.com en zo zijn er nog honderden die kunnen leveren. Alleen tis geen garantie dat het bij deze bedrijven wel goed gaat.

Als ik wat bestel bij Quadratec dan doe ik dat altijd telefonisch en bevestig dit per fax. Ik krijg dan binnen 24 uur antwoord en een bevestiging terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb nu me spullen besteld bij 4wd.com.

Heb het spul besteld 12/3. Is nu eindelijk 19/4 op schiphol aangekomen, maar blijft nog erg stil wanneer ik het spul mag ophalen. Duurt het bestellen in de usa altijd zolang of niet? En hoelang duurt het normaal voordat alles ingeklaard is en dat het spul gehaald kan worden op schiphol of hebben onze vrienden van de douane het zo druk ? Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Vind het namelijk allemaal nogal lang duren had gehoopt het van het weekend kon sleutelen maar zoals het er nu naar uitziet zit dit er ook niet in.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu me spullen besteld bij 4wd.com.

Heb het spul besteld 12/3. Is nu eindelijk 19/4 op schiphol aangekomen, maar blijft nog erg stil wanneer ik het spul mag ophalen. Duurt het bestellen in de usa altijd zolang of niet? En hoelang duurt het normaal voordat alles ingeklaard is en dat het spul gehaald kan worden op schiphol of hebben onze vrienden van de douane het zo druk ? Ben benieuwd naar jullie bevindingen. Vind het namelijk allemaal nogal lang duren had gehoopt het van het weekend kon sleutelen maar zoals het er nu naar uitziet zit dit er ook niet in.......

heb je veel pech ik bestelde op donderdag en dinsag was het al via schiphol bij me thuis afgeleverd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gaan ophalen. Ben je hele dag mee druk.

Als het van 4wd komt en is zware zending met luchtvracht en 4wd noemt Baxx Global dan komt het binnen bij Schenker.

Bel Schenker ( Nanda van brakel)

je betaalt ongeveer eur 124 afhandelingskosten

Laat het bij je thuis bezorgen. voor de prijs waar zij het voor versturen kuyn jij niet rijden. Je betaalt alle kosten aan de deur. Als je na het krijgen van de rekening , per bank betaald gaat dat via Tilburg en duurt nog langer.

Hou er rekening mee dat je de luchtvrachtkosten betaalt de btw en de invoerrechten en de afhandelingskosten.

zendingen boven 75 kgs gaan met Schenker van 4wd en daaronder met UPS

je hebt spullen besteld die niet op voorraad waren en bij een toeleverancier moet worden besteld vandaar de vertraging

als je per email besteld weet je gelijk wat er wel en wat er niet in backorder is en kun je ook kiezen om te laten sturen wat er wel is en rest later maar betaal je weer vracht.

Met UPS verreken je alle kosten zoals afhandeling en transport met 4wd en betaal je alleen de BTW en invoerrechten aan UPS ( eur 10,00 adimistratiekosten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...