Spring naar bijdragen

claxon


Recommended Posts

als het eens even zou willen ophouden met regenen kan ik het effe meten .

ik heb wel ooit de bedrading van de toeter los moeten rukken omdat hij bleef hangen en ik toen geen andere snelle oplossing zag. en het moest ff snel gaan toen, ik reed rond zonder papieren omdat ik op een nieuw pvg nr aan het wachten was.

de vonken vlogen er toen naturlijk vanaf dus daarom d8 ik aan een zekering hier of daar.

maar ik ga de draad uitmeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aansturing van het relais is niet persé ook de voeding voor je claxon.

Kan dus wel zijn dat je relais aangestuurd wordt en schakelt maar geen stroom doorstuurt naar je claxon.

Een relais heeft 5 aansluitpunten en 2 daarvan zijn aansturing en de overige 3 zijn van hetgeen je wilt schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3?

ohja...

Plus, schakeldraad naar de clackson, en de draad vanaf het stuur. (massa geschakeld.)

Als het relais klikt, wil dat dus automatisch zeggen dat er geen zekering oid stuk is.

Dus, meten bij de clackson zelf. En wel met de toeter zelf aangesloten! Meet je zonder de aangeslote clackson, dan kan een hoge overgangsweerstan dergens je aardig in de luren leggen.

Als je geen spanning meet, meet dan eens met één pen van de voltmeter op de min van de accu, en de andere op de plus van de clackson. Dan weer testen. Meet je dan wel spanning dan is het waarschijnlijk toch een slechte massa. Je kunt ook nog meten tussen de min van de accu en de min van de clackson: als je spanning mee, weet je 100% zeker dat het de massa is.

Succes maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...