djbountyhunter Geplaatst February 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2008 de toeter van mijn cj5 doet het niet meer. ik heb net een nieuwe horn relay gestoken dus die doet het wel hij klikt. is er ergens een zekering voor de claxon en waar vind ik die? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2008 Heeft je toetert wel massa, en krijgt 'ie inderdaad geen spanning als je op de toettoetknop drukt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djbountyhunter Geplaatst February 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2008 massa zou ok moeten zijn spanning aan de toeter 0. van de knop naar de relais is het nog ok want die klikt dus krijgt stroom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan thai 1940 Geplaatst February 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 Soms zit er een stelschroefje aan de achterkant. Daar stel je het membraam mee af,dus de toonhoogte. Als e.a. niet goed werkt dan blijf dat magneetje,wat bekrachtigt wordt in staan en word niet onderbroken . succes. Jan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 als het een luchthoorn is kan hij ook vol stof zitten heb ik regelmatig. compressor gaat niet kapot maar de hoorns. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2008 heb je de draad tussen het relais en de toeter al door gemeten Tot het relais heb je spanning want het relais klikt dus zou je het moeten zoeken in de draad die van het relais naar de toeter loopt ga er van uit dat de massa en de toeter ok zijn meten is weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djbountyhunter Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 als het eens even zou willen ophouden met regenen kan ik het effe meten . ik heb wel ooit de bedrading van de toeter los moeten rukken omdat hij bleef hangen en ik toen geen andere snelle oplossing zag. en het moest ff snel gaan toen, ik reed rond zonder papieren omdat ik op een nieuw pvg nr aan het wachten was. de vonken vlogen er toen naturlijk vanaf dus daarom d8 ik aan een zekering hier of daar. maar ik ga de draad uitmeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 De aansturing van het relais is niet persé ook de voeding voor je claxon. Kan dus wel zijn dat je relais aangestuurd wordt en schakelt maar geen stroom doorstuurt naar je claxon. Een relais heeft 5 aansluitpunten en 2 daarvan zijn aansturing en de overige 3 zijn van hetgeen je wilt schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djbountyhunter Geplaatst February 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2008 euh ik moet corrigeren... een NORMALE relais heeft er 5. een horn relais van een cj5 slechts 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2008 3? ohja... Plus, schakeldraad naar de clackson, en de draad vanaf het stuur. (massa geschakeld.) Als het relais klikt, wil dat dus automatisch zeggen dat er geen zekering oid stuk is. Dus, meten bij de clackson zelf. En wel met de toeter zelf aangesloten! Meet je zonder de aangeslote clackson, dan kan een hoge overgangsweerstan dergens je aardig in de luren leggen. Als je geen spanning meet, meet dan eens met één pen van de voltmeter op de min van de accu, en de andere op de plus van de clackson. Dan weer testen. Meet je dan wel spanning dan is het waarschijnlijk toch een slechte massa. Je kunt ook nog meten tussen de min van de accu en de min van de clackson: als je spanning mee, weet je 100% zeker dat het de massa is. Succes maar weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.