Spring naar bijdragen

G3 in XJ 1997


jan de jong
 Share

Recommended Posts

hallo liefhebbers

heb mezelf cherokee 1997 kado gedaan ,proef gereden en dacht sommige dingen moet je 15 jaar eerder doen, nu heb ik alleen wijze raad nodig en dacht ga dat via deze weg proberen.

ik wil er dus een g3 in laten bouwen maar wat zal de beste[goed werkende]

zijn? waar plaats ik mijn tank? en wat zijn de risicos?

is er iemand die zijn/haar ervaringen wil delen bvd jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jan,

Weer een Jeepliefhebber op de weg en op het Forum.

Ik heb G3 en dat bevalt mij zeer goed, vooral omdat ik met mijn Jeep best wel wat kilometers rij.

Op gezette tijden rijd ik ook op benzine, moet je zeker doen voor het benzinesysteem (blijft alle lekker soepel).

Mocht je een keer onverhoopt 'leeg' staan op LPG, dan kun je in ieder geval probleemloos overschakelen naar benzine.

Ik heb de gastank geplaatst als 'onderbouw'. D.w.z. dat de tank onder en buiten de auto is geplaatst achter de achteras. De vulaansluiting zit verwerkt in de achterwielkast (zijkant van de auto).

Voordeel: de tankt neemt geen onnodige ruimte in in de laadruimte. Bij het vullen van de LPG tank blijf je met de vulslang buiten de auto. Geen gaslucht in de auto.

Het schijnt dat er geruchten gaan dat LPG niet veilig zou zijn (vooral de tankstations zouden het ontgelden bij de overheid)...., tenminste dat heb ik enige tijd geleden vernomen. Zal mogelijk te maken hebben met het feit dat de stations gesitueerd waren in woonwijken e.d.

Ben het daar niet mee eens....., het is een veilig en schoon systeem op de auto en de tankstations voldoen echt aan alle eisen.

Laat het systeem inbouwen door een erkend bedrijf....., wie??

Mogelijk kunnen andere forumleden je daar over informeren, ben ik niet helemaal in thuis.

G3 zat bij de aanschaf bij mij al in de auto.

Veel succes met jouw beslissing en jouw 'bak' natuurlijk.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het hangt er sterk vanaf welk merk je wilt en hoe de inbouw moet. Een onderbouw tank is, omdat er ook een andere benzinetank geplaatst wordt, duurder dan een tank in de kofferbak. Je kan ook een tank krijgen die staat op de plek van het reservewiel.

Ik denk dat je zo'n beetje vanaf € 2.000 moet rekenen, maar een paar telefoontjes naar gasboeren in de buurt werkt vast heel verhelderend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff een vraagje tussendoor aan de mensen die een onderbouwtank in de XJ hebben: Komt deze niet in de knoei met een trekhaak? Die is voor mij namelijk nogal belangrijk.

Geen probleem,

Bij ons hangt hij, de tank, onder de auto en er zit een prins gas tank onder van 70 liter.

Hoewel 70 liter... volgens mij werkt de 80% vulling niet meer zo goed dus die moet er snel ff onderuit.

Volgens mensen bij prins kan je de gewoon afbreken!!??:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...