Spring naar bijdragen

Bonkend geluid achter as??


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een Cherokee uit 98... (volgens mij een XJ type) 4.0 automaat. met gas (G3) gelukkig.

Nu maakt de auto een bonkend geluid op een slechte weg... het lijkt erop dat de schokbrekers het geluid maken. Ik heb me laten vertellen dat de boutjes (boven in de carroserie) van de schokkers vaak afbreken.. Heeft iemand ervaring hiermee om dit te voorkomen??

Heeft iemand ervaring met het geluid en kan die mij tips geven??

Alvast bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo. Bovenbouten van de schokbrekers breken meestal af wanneer je ze gaat demonteren. Wel kunnen de bouter en/of rubberbussen slecht zijn.

Dit is goed te zien en te voelen bij nadere inspektie

Zijn de veerstroppen wel goed vast.? Ook de uitlaat ophangsteunen checken! succes, hopelijk vind je het euvel.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo. Bovenbouten van de schokbrekers breken meestal af wanneer je ze gaat demonteren. Wel kunnen de bouter en/of rubberbussen slecht zijn.

Dit is goed te zien en te voelen bij nadere inspektie

Zijn de veerstroppen wel goed vast.? Ook de uitlaat ophangsteunen checken! succes, hopelijk vind je het euvel.:yes:

Beste Wim,

Ik heb eronder gelegen en alles bekeken... ziet er allemaal goed uit.. stel dat de bouten afbreken zijn ze dan wel goed eruit te halen met een tap?

Of heb je hier ook geen ervaring mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze afbreken, voorzichtig uitboren, eerst een klein boortje in het midden, dan groter tot bout maat, als je geluk hebt draait hij met boren eruit, anders opnieuw tappen en nieuwe bouten monteren.

Begin al een paar weken vantevoren met inspuiten met kruipolie, ook op het draadeinde, zit tussen de dubbele plaat/toog, deze is open in het midden, hier goed inspuiten, eventueel met een slangetje op de spuitbus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wim,

Ik heb eronder gelegen en alles bekeken... ziet er allemaal goed uit.. stel dat de bouten afbreken zijn ze dan wel goed eruit te halen met een tap?

Of heb je hier ook geen ervaring mee....

heb de mijne er uit gekregen gaatje boren toen getapt en daarna de bout er in gezet warm maken en dan laten schrikken met

stikstof of gewoon water werkte prima

schroefdraad weer schoongemaakt nieuwe bouten er in en klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb de mijne er uit gekregen gaatje boren toen getapt en daarna de bout er in gezet warm maken en dan laten schrikken met

stikstof of gewoon water werkte prima

schroefdraad weer schoongemaakt nieuwe bouten er in en klaar

Hallo. Ik zie aan de reacties, dat je alle kanten uit kan.

Bij mijn 92 gingen de bouten heel makkelijk eruit, dus het hoeft niet altijd tegen te zitten.

Als de zaak toch tegen valt, dan zijn er zelfs nog andere mogelijkheden.

Benadering van bovenaf. Aan de onderkant tussen de 2 bouten zit een kuiltje, boor een gat naar boven als plaatsbepaling en je weet precies waar je een stuk plaatwerk uit kan zagen om bij de afgebroken bouten te komen.

Oude bouten verwijderen. Nieuwe erin met moeren,zodat de tapeinden uitsteken voor de dempers. Gat met plaatwerk en parkers/lassen dichten.

Bekleding sluiten en klaar is kees. Hoop nu maar gewoon op de normale manier.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Hallo. Ik zie aan de reacties, dat je alle kanten uit kan.

Bij mijn 92 gingen de bouten heel makkelijk eruit, dus het hoeft niet altijd tegen te zitten.

Als de zaak toch tegen valt, dan zijn er zelfs nog andere mogelijkheden.

Benadering van bovenaf. Aan de onderkant tussen de 2 bouten zit een kuiltje, boor een gat naar boven als plaatsbepaling en je weet precies waar je een stuk plaatwerk uit kan zagen om bij de afgebroken bouten te komen.

Oude bouten verwijderen. Nieuwe erin met moeren,zodat de tapeinden uitsteken voor de dempers. Gat met plaatwerk en parkers/lassen dichten.

Bekleding sluiten en klaar is kees. Hoop nu maar gewoon op de normale manier.:bye1:

Het is gelukt en gemaakt!!

Nieuwe schokbrekers en stabilisatie stang rubbers achter.. Alles ging gewoon goed los.

Het geluid is weg:thumbsup:

Bedankt voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...