Spring naar bijdragen

Sleutelen op straat & de wet


Mitchell2.24v
 Share

Recommended Posts

Vandaag heb ik op straat voor de deur de olie van de ZJ ververst, en kreeg daarbij bezoek van de (toevallig passerende) politie. Zij wisten mij te vertellen dat ik dat helemaal niet mocht doen. Ik moest een olie opvangbak te grootte van de hele auto :lol: gebruiken, omdat ik anders wel eens kon knoeien met olie.

Een boete voor de mogelijkheid tot knoeien vind ik vrij apart. Gaan we dan ook boetes krijgen voor mogelijk door rood rijden?

Op mijn vraag hoe ik moet weten dat ik niet zonder meer op straat olie mag verversen, kreeg ik het voorspelbare 'dat staat in de wet' te horen. Ik heb vanavond voor de grap eens proberen op te zoeken of het wel of niet mag, maar ik kom daar geen wijs uit.

Anyway, waar ik naartoe wil... Is er hier iemand met vergelijkbare ervaring, of iemand met kennis en ervaring van relevante wetten?

Zonder bijdehand te worden wil ik in de toekomst de dames en heren in het blauw graag kunnen duidelijk maken hoe het zit. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze de burger kunnen beboeten voor zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merk met service-werkzaamheden ter plaatse ook al steeds vaker dat er voor gebeld wordt "naar de bevoegde instanties...."<_<, en dat we steeds vaker gewaarschuwd worden om dit of dat niet meer te doen ( je mag zelfs geen gaatje meer boren in staal op straat vanwege de afvalresten...of iets in de primer te spuiten uit een spuitbusje .., zucht...). Ook vloeistoffen zijn NotDone. We hebben er voor gekozen om alles maar wat in de luwte te doen ( ondanks dat reeds het legaal is.., maar puur om alle ellende die kan volgen te voorkomen....:lol:.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee...voor alleen al het wassen van de auto op straat bij ons in de wijk staat een boete. :lol:

(Dus ik ben blij dat ik een garage heb die dicht kan)

Het nadeel van knoeien kan zijn dat de gemeente 'vindt' dat de grond gesaneerd moet worden..komen ze met een graafwerktuig om de vervuilde grond af te graven. Op jou kosten uiteraard.

Dan heb ik liever een boete. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee...voor alleen al het wassen van de auto op straat bij ons in de wijk staat een boete. :P

Slik ,da`s lekker ! ,.....moet er niet aan denken dat ik zelf niet meer kan wassen ......ieder keer dat ik eens een wasstraat pak breekt er wel wat af....:lol: en de Jeep wordt zowieso niet schoon in dat automatische poetshol....:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijven vreemde wezens die petdragers....

Was met de steekassen bezig in het parkeervak voor de deur..komen er twee op de mountenbike langs (dit keer met helmpjes::no: zeiden dat ik hem beter een stuk op de stoep kon zetten dan zat ik niet op straat te werken....:lol:

Zal wel aan het mooie weer gelegen hebben... en nee ze waren niet aan het staken:lol:

Misschien waren ze jaloers op je jeep kunnen ze niet betalen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OMG... wat een bekrompenheid in dit land... :lol: Een wiel vervangen al beboeten... tsss!

Overigens heb ik wat (laten) uitzoeken:

Wet bodembescherming

Artikel 13 Bespreking

Ieder die op of in de bodem handelingen verricht als bedoeld in de artikelen 6 tot en met 11 en die weet of redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat door die handelingen de bodem kan worden verontreinigd of aangetast, is verplicht alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd, teneinde die verontreiniging of aantasting te voorkomen, dan wel indien die verontreiniging of aantasting zich voordoet, de verontreiniging of de aantasting en de directe gevolgen daarvan te beperken en zoveel mogelijk ongedaan te maken. Indien de verontreiniging of aantasting het gevolg is van een ongewoon voorval, worden de maatregelen onverwijld genomen.

Mooie vage wettekst...

"...verplicht alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd..."

Dus bak eronder... of is dat "redelijkerwijs" onvoldoende??

Met andere woorden: heeft oom agent snachts een blauwtje gelopen, ben je de klos!:)

Maar is het mooi weer en heeft de diender een rondje rond de plaatselijke recreatieplas in het verschiet, zal hij waarschijnlijk niets zeggen....:no:

Nederland... zucht...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die dienders kunnen er wat van :bye1: maar bij de plaatselijke auto rodeo's

hier in de buurt volstaat een zeil waar de auto op kan staan zodat er geen rotzooi in het milieu (lees weiland) zou kunnen komen :wacko: ja zo'n zeil is natuurlijk onbeschadigd en wordt maar 1 keer gebruikt.....

En goed milieu begint bij je zelf

blijft de vraag waar blijft naar afloop het zeil ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...toch wel blij dat ik in de achterhoek woon .....:bye1::P

Daar zeg je wat, ik baal af en toe dat ik stedelijk gebied woon.

Maar om het idee van 'verboden op straat auto te wassen' toe te lichten, het regenwater wordt hier gebruikt om sportvelden te besproeien.

Dat vind ik een zeer positief punt, dus in dat licht is het wel logisch dat ze bij ons wat zenuwachtig zijn over verontreinigingen.

Ik ben overigens door de milieupolitie (ja, ze hebben aparte voertuigen) nog nooit aangesproken op loshalen van een wiel.

En Rob, 'redelijkerwijs' is nog altijd de mening van een rechter, niet die van de agent. Als jij een bak eronder hebt: foto's maken als bewijs mocht het een probleem worden met een blauwe agent. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een blauwe agent mag niet werken... die moet eerst z'n roes uislapen!:bye1:

Zonder gekheid: idd.. de rechter zal beslissen. Echter of je dan gelijk krijgt?? De agant mag daar namelijk ook z'n verhaal doen, en die heeft een eed afgelegd!

't Blijft dus lastig... En ja, ook ik ben blij in een dorp in de liemers te wonen.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...