Spring naar bijdragen

Motor Sputterd


Nekaf TLV
 Share

Recommended Posts

hallo wie kan me uit de brand helpen

voor de revisie van de motor ben ik met terrein rijden door een kuil gereden

en toen begon de motor te sputteren

hij loopt wel goed stationair maar zodra ik gas geef sputterd de motor

net of ie te veel of te weinig krijgt

bougies zijn vervangen brandstof pomp gereviseerd carberateur ook gereviseerd nieuwe contact punten en condensator

ik snap er niks meer van wie kan me helpen

bvd dank i.blom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lag er ook water in de kuil? En welke kleur rook komt er uit de uitlaat als hij sputterd? De kleur van de rook en de kleur van de bougies kunnen je veel vertellen... Bij zwarte rook, het meest waarschijlijke, krijgt hij te veel benzine. Kan komen door een te hoog vlotter niveau, vuiltje, losse sproeier of iets dergelijks..

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omschrijf jij eens wat een kuil is volgens jou... <_<

Als het zo'n plas is die tot aan je koplampen komt, dan kan het dus wel voorvallen dat er ergens water/vuil zit waar het normaal niet mag zitten.

Jou probleem doet me sterk denken aan een tekort van de elementaire dingen die een motor nodig heeft: lucht en voeding.

Ik zou eens het lijstje aflopen:

luchtaanzuiging ok ?

benzinedruk ok ?

vonken ok ?

losse verbindingen allerlei checken

Is de stroomverdeler niet losgeraakt en een slag verdraaid ?

Contactpunten check ok ?

Choke klep blijft niet hangen ?

en nadat je alles hebt bekeken, zijn er dan nog wel een paar meer geavanceerde dingen, maar soms ligt het in de eenvoud.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wou de motor zowieso reviseren

daar bij is de hele motor uit elkaar geweest

krukas en zuigers , krukas goed afgesteld

kleppen gesteld , motor op tijd gezet met stroboscoop

nieuwe contact punten plus condensator

de carberateur is ook na gekeken en alle membraampjes vervangen en pakking en sproeiers

brandstofpomp/vacuumpomp is ook gereviseerd

nieuwe klepjes en membraampjes

dynamo en startmotor zijn gereviseerd 4 nieuwe bougies

ik heb nu de tank er uit liggen en de leidingen lijken mij goed

de kuil waar ik door heen gereden heb was een trekker spoor van 40 cm diep

daar ben ik dus dwars overheen gekomen

de motor loopt stationair wel goed uitlaat is wel lek maar daar zit het hem toch niet in

tja wat kan het nu zijn de carberateur of de brandstof pomp

wat als ik gas geef als ik rij houd de motor zich in net of ie te veel of te weinig krijgt

bedankt voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK... Dan zal dat goed moeten zijn.

Hoe is het met de stroomverdeler? Geen speling op de as?

En de uitlaat is lek, zeg je. Alleen lek, of ook geplet in die kuil?

of de uitlaat in gedeukt is weet ik eigenlijk niet maar zou dat wat uitmaken? ja als ie zo plat is als een dubbeltje ok maar volgens mij is hij dat niet

en of er speling op de stroom verdeler as zit weet ik zo niet maar ik denk het niet

we gaan nog proberen om een andere brandstof pomp op de jeep te bouwen en als dan nog het probleem zich voor doet dan moet het haast wel de carberateur zijn

of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het over het grondplaatje waar de condensator op zit en de contactpunten

volgens een kameraad van mij ( automonteur)

moet die grondplaat een beetje kunnen bewegen en zo zat het ook in elkaar

er zitten bij die 2 boutjes 2 plaatjes die een beetje krom gebogen zijn en die vallen weer in een groef zo kan die plaat een beetje draaien

niet veel hoor !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sluit eens een ontstekingslamp aan.

Bij stationair moet het ritme van branden constand zijn(hij loopt dan goed)

Als het aan de ontsteking ligt en je geeft gas dan zal je zien dat het ritme niet klopt maw hij begint te haperen tegelijk met het stotteren van de motor.

Als de lamp niet wegvalt zit het hem in de brandstof toevoer waarschijnlijk.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we hebben de klep van de motor ventilatie vandaag uit elkaar gehad en zonder die klep krijgt de motor veel vacuum en verzuipt ie steeds

( die zit aan de uitlaat klep kant, boven de brandstof pomp moet ie open of dicht staan met gewoon rijden????

de klep stond dicht

nu staat ie open en de motor sputterd nog wel wat , met optrekken gaat het nu wat beter .

dus nu is het een kwestie van afstellen denk ik

kijken of hij nog goed op tijd staat en de carberateur

heeft iemand nog tips over de carberateur?? over het afstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik trek altijd het handgas een tikje uit. Zodat hij wat harder stationeer draai. Daarna draai ik aan d elucht schroef tot hij het 'lekkerst' draait. hierna duw ik me handgas trug en stel ik me stationeer toerental af bij warme moter uiteraard;) Succes. En wanneer je moter goed draait is 9 van de 10x je bougie ook bruin kleurig.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is die jeep van mij behekst ofzo

de motor sputterd nu niet meer maar nu pruttelt tie

de ventilatie kleppen staan open

de carberateur reageert ineens haast nergens meer op als je aan de stelschroef draait

hij verandert ook niet echt als ik aan de stroom verdeler draai

hmmmm

te koop behekste jeep heheh:blink::thumbsup::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo,

Het is alweer een oudere discussie maar ik heb een soortgelijk probleem. Op een amerikaanse site, kan hem zo snel niet meer terug vinden, stond dat de benzine pomp te veel druk kan leveren. In het leger was dat ook al bekend en daarom zijn in de benzine pomp vaak meerdere pakkingen aangebracht. Bij mijn pomp 3 stuks. Nog steeds pompt hij zo hard dat de vlotter hem niet kan tegenhouden.

Dus stationair geen probleem. Maar met een beetje toeren krijgt hij zo veel druk dat de benzine niet meer te stoppen is. De motor gaat stotteren en zwart walmen. Dit komt ook vaker voor bij een warme mortor.

De oplossing is een drukregelaar of een ingenieuze oplossing... Ik zat te denken aan het verwijderen van een van de 6 terugslagklepjes zodat hij wel pompt maar niet te hard

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dikke of dunne slangen hebben helemaal geen zin. Het debiet wordt afgeregeld door de vlotter. Maar als de druk te hoog is krijgt hij hem niet meer dicht.

Voorbeeld: 50 liter compressor met 10 bar en een 20 liter compressor met 10 bar. Druk is gelijk en de zelfde motor doet alleen wat langer over het vullen van de 50 liter tank.

Een van de klepjes vervangen door een mechano ringetje en loopt nu prima.

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...