Spring naar bijdragen

Nekaf TLV

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Nekaf TLV's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. dat heb ik ook in mijn motor gedaan is wel wat duur maar wel goed en voor de bak 80w90 mvgr i.blom
  2. volgens mij is die jeep van mij behekst ofzo de motor sputterd nu niet meer maar nu pruttelt tie de ventilatie kleppen staan open de carberateur reageert ineens haast nergens meer op als je aan de stelschroef draait hij verandert ook niet echt als ik aan de stroom verdeler draai hmmmm te koop behekste jeep heheh:blink:
  3. en die klep moet die open? boven bij de carberateur zit ook zon ventilatie klep dat is voor onder water rijden wie weet daar meer van?? bedankt voor de tip
  4. we hebben de klep van de motor ventilatie vandaag uit elkaar gehad en zonder die klep krijgt de motor veel vacuum en verzuipt ie steeds ( die zit aan de uitlaat klep kant, boven de brandstof pomp moet ie open of dicht staan met gewoon rijden???? de klep stond dicht nu staat ie open en de motor sputterd nog wel wat , met optrekken gaat het nu wat beter . dus nu is het een kwestie van afstellen denk ik kijken of hij nog goed op tijd staat en de carberateur heeft iemand nog tips over de carberateur?? over het afstellen?
  5. ik heb het over het grondplaatje waar de condensator op zit en de contactpunten volgens een kameraad van mij ( automonteur) moet die grondplaat een beetje kunnen bewegen en zo zat het ook in elkaar er zitten bij die 2 boutjes 2 plaatjes die een beetje krom gebogen zijn en die vallen weer in een groef zo kan die plaat een beetje draaien niet veel hoor !!
  6. we hebben de verdeler ook al weer uitelkaar gehaald de contactpuntjes staan goed volgens de handleiding en het grondplaatje kan ook bewegen ( een beetje draaien)
  7. of de uitlaat in gedeukt is weet ik eigenlijk niet maar zou dat wat uitmaken? ja als ie zo plat is als een dubbeltje ok maar volgens mij is hij dat niet en of er speling op de stroom verdeler as zit weet ik zo niet maar ik denk het niet we gaan nog proberen om een andere brandstof pomp op de jeep te bouwen en als dan nog het probleem zich voor doet dan moet het haast wel de carberateur zijn of niet?
  8. ik zou als ik jou was eerst een handleiding aanschaffen zodat je de auto een beetje beter leer kennen en goed kijken op internet er zijn wel sites over de nekaf m38a1 en als je hem koopt gewoon alles belangs gaan speling van de wiel lagers, remt hij goed, slaat hij snel aan doen alle metertjes het lekkage van de motor kruip er onder door en bekijk de hele onder kant zodat je weet waar je aan toe ben afz i.blom
  9. daar ga ik vanuit van wel ik heb een revsie set bij vis nunspeet besteld ik had de carberateur na de rit door de kuil gereviseerd maar hij bleef het toen doen daarna heb ik de motor gereviseerd maar nog steeds dat probleem
  10. ik wou de motor zowieso reviseren daar bij is de hele motor uit elkaar geweest krukas en zuigers , krukas goed afgesteld kleppen gesteld , motor op tijd gezet met stroboscoop nieuwe contact punten plus condensator de carberateur is ook na gekeken en alle membraampjes vervangen en pakking en sproeiers brandstofpomp/vacuumpomp is ook gereviseerd nieuwe klepjes en membraampjes dynamo en startmotor zijn gereviseerd 4 nieuwe bougies ik heb nu de tank er uit liggen en de leidingen lijken mij goed de kuil waar ik door heen gereden heb was een trekker spoor van 40 cm diep daar ben ik dus dwars overheen gekomen de motor loopt stationair wel goed uitlaat is wel lek maar daar zit het hem toch niet in tja wat kan het nu zijn de carberateur of de brandstof pomp wat als ik gas geef als ik rij houd de motor zich in net of ie te veel of te weinig krijgt bedankt voor de reacties
  11. hallo wie kan me uit de brand helpen voor de revisie van de motor ben ik met terrein rijden door een kuil gereden en toen begon de motor te sputteren hij loopt wel goed stationair maar zodra ik gas geef sputterd de motor net of ie te veel of te weinig krijgt bougies zijn vervangen brandstof pomp gereviseerd carberateur ook gereviseerd nieuwe contact punten en condensator ik snap er niks meer van wie kan me helpen bvd dank i.blom
  12. ik ben er al uit gister de pomp voor de 4de keer weer uitelkaar gehaald na 2 uur denken en kijken hoe die pomp nou werkt ben ik er achter gekomen dat ik een veer aan de verkeerde kant van het membraam heb geplaatst ja zo doet ie het nooit natuurlijk :s hahah maar nu moet ik eerst wachten op een nieuwe bout voor het bevestigen van de pomp want die knapte me af bout bleek al zwak te zijn hopelijk heb ik de bouten maandag
  13. goeiedag ik heb een nekaf tlv m38a1 van 1956 ik heb de hele motor gereviseerd toen we de motor voor het eerst starten deed hij het goed alleen met rijden hield hij zich in wij dachten eerst aan de carberateur maar het na enig zoek werk hebben we de brandstof pomp de schuld gegeven die heb ik ook gereviseerd maar er is in het brandstofpomp gedeelte wat afgebroken er zit een aluminium ring in en daar waren al hoekjes af nu zijn er meer hoekjes af :s bram van buuren zei dat dat geen kwaad kon nou krijg ik dus geen brandstof naar de carberateur is het toch erg dat er een ietsiepietsie van die ring af is? hopelijk begrijpt iemand mijn probleem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...