Nekaf TLV Geplaatst December 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2007 hallo wie kan me uit de brand helpen voor de revisie van de motor ben ik met terrein rijden door een kuil gereden en toen begon de motor te sputteren hij loopt wel goed stationair maar zodra ik gas geef sputterd de motor net of ie te veel of te weinig krijgt bougies zijn vervangen brandstof pomp gereviseerd carberateur ook gereviseerd nieuwe contact punten en condensator ik snap er niks meer van wie kan me helpen bvd dank i.blom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2007 stroomverdeler nog goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mark Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 lag er ook water in de kuil? En welke kleur rook komt er uit de uitlaat als hij sputterd? De kleur van de rook en de kleur van de bougies kunnen je veel vertellen... Bij zwarte rook, het meest waarschijlijke, krijgt hij te veel benzine. Kan komen door een te hoog vlotter niveau, vuiltje, losse sproeier of iets dergelijks.. Groeten Mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Omschrijf jij eens wat een kuil is volgens jou... <_< Als het zo'n plas is die tot aan je koplampen komt, dan kan het dus wel voorvallen dat er ergens water/vuil zit waar het normaal niet mag zitten. Jou probleem doet me sterk denken aan een tekort van de elementaire dingen die een motor nodig heeft: lucht en voeding. Ik zou eens het lijstje aflopen: luchtaanzuiging ok ? benzinedruk ok ? vonken ok ? losse verbindingen allerlei checken Is de stroomverdeler niet losgeraakt en een slag verdraaid ? Contactpunten check ok ? Choke klep blijft niet hangen ? en nadat je alles hebt bekeken, zijn er dan nog wel een paar meer geavanceerde dingen, maar soms ligt het in de eenvoud. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Controleer eens of er niet iets tegen de benzineleiding aan is gekomen in die kuil (een kei o.i.d.) waardoor deze is ingedeukt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Je schrijft "Voor de revisie van de motor ben ik door een kuil gereden". Is de motor nadien geheel gereviseerd dan? En waarom? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2008 ik wou de motor zowieso reviseren daar bij is de hele motor uit elkaar geweest krukas en zuigers , krukas goed afgesteld kleppen gesteld , motor op tijd gezet met stroboscoop nieuwe contact punten plus condensator de carberateur is ook na gekeken en alle membraampjes vervangen en pakking en sproeiers brandstofpomp/vacuumpomp is ook gereviseerd nieuwe klepjes en membraampjes dynamo en startmotor zijn gereviseerd 4 nieuwe bougies ik heb nu de tank er uit liggen en de leidingen lijken mij goed de kuil waar ik door heen gereden heb was een trekker spoor van 40 cm diep daar ben ik dus dwars overheen gekomen de motor loopt stationair wel goed uitlaat is wel lek maar daar zit het hem toch niet in tja wat kan het nu zijn de carberateur of de brandstof pomp wat als ik gas geef als ik rij houd de motor zich in net of ie te veel of te weinig krijgt bedankt voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2008 Carburateur is gereviseerd, schrijf je... Dus ook nieuwe sproeiers... zijn dat de juiste?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2008 daar ga ik vanuit van wel ik heb een revsie set bij vis nunspeet besteld ik had de carberateur na de rit door de kuil gereviseerd maar hij bleef het toen doen daarna heb ik de motor gereviseerd maar nog steeds dat probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2008 OK... Dan zal dat goed moeten zijn. Hoe is het met de stroomverdeler? Geen speling op de as? En de uitlaat is lek, zeg je. Alleen lek, of ook geplet in die kuil? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 OK... Dan zal dat goed moeten zijn.Hoe is het met de stroomverdeler? Geen speling op de as? En de uitlaat is lek, zeg je. Alleen lek, of ook geplet in die kuil? of de uitlaat in gedeukt is weet ik eigenlijk niet maar zou dat wat uitmaken? ja als ie zo plat is als een dubbeltje ok maar volgens mij is hij dat niet en of er speling op de stroom verdeler as zit weet ik zo niet maar ik denk het niet we gaan nog proberen om een andere brandstof pomp op de jeep te bouwen en als dan nog het probleem zich voor doet dan moet het haast wel de carberateur zijn of niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 ook nieuwe contactpuntjes? zijn deze niet iets verlopen? Dit was bij mij het geval liep goed stationeer maar zodra ik gas gaf leek het alsof hij maar op 2 zuigers liep:D Misschien heb je ze niet goed vastgezet? Succes! Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 we hebben de verdeler ook al weer uitelkaar gehaald de contactpuntjes staan goed volgens de handleiding en het grondplaatje kan ook bewegen ( een beetje draaien) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 bij mij zit het grondplaatje vast met 2 boutjes die geborgt zijn door een veerring? Of heb ik het nou over een andere grondplaatje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 ik heb het over het grondplaatje waar de condensator op zit en de contactpunten volgens een kameraad van mij ( automonteur) moet die grondplaat een beetje kunnen bewegen en zo zat het ook in elkaar er zitten bij die 2 boutjes 2 plaatjes die een beetje krom gebogen zijn en die vallen weer in een groef zo kan die plaat een beetje draaien niet veel hoor !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst January 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 sluit eens een ontstekingslamp aan. Bij stationair moet het ritme van branden constand zijn(hij loopt dan goed) Als het aan de ontsteking ligt en je geeft gas dan zal je zien dat het ritme niet klopt maw hij begint te haperen tegelijk met het stotteren van de motor. Als de lamp niet wegvalt zit het hem in de brandstof toevoer waarschijnlijk. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 we hebben de klep van de motor ventilatie vandaag uit elkaar gehad en zonder die klep krijgt de motor veel vacuum en verzuipt ie steeds ( die zit aan de uitlaat klep kant, boven de brandstof pomp moet ie open of dicht staan met gewoon rijden???? de klep stond dicht nu staat ie open en de motor sputterd nog wel wat , met optrekken gaat het nu wat beter . dus nu is het een kwestie van afstellen denk ik kijken of hij nog goed op tijd staat en de carberateur heeft iemand nog tips over de carberateur?? over het afstellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 ik trek altijd het handgas een tikje uit. Zodat hij wat harder stationeer draai. Daarna draai ik aan d elucht schroef tot hij het 'lekkerst' draait. hierna duw ik me handgas trug en stel ik me stationeer toerental af bij warme moter uiteraard;) Succes. En wanneer je moter goed draait is 9 van de 10x je bougie ook bruin kleurig. Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 en die klep moet die open? boven bij de carberateur zit ook zon ventilatie klep dat is voor onder water rijden wie weet daar meer van?? bedankt voor de tip Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 biede kleppen moeten open staan. Als ze dicht staan maak je juist onderdruk/overdruk Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nekaf TLV Geplaatst January 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2008 volgens mij is die jeep van mij behekst ofzo de motor sputterd nu niet meer maar nu pruttelt tie de ventilatie kleppen staan open de carberateur reageert ineens haast nergens meer op als je aan de stelschroef draait hij verandert ook niet echt als ik aan de stroom verdeler draai hmmmm te koop behekste jeep heheh:blink: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2008 ik denk zelf dat hij ergens valse lucht trekt:blush: hier zou ik eerst eens goed achter zoeken... Succes! Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mark Geplaatst March 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2008 Hallo, Het is alweer een oudere discussie maar ik heb een soortgelijk probleem. Op een amerikaanse site, kan hem zo snel niet meer terug vinden, stond dat de benzine pomp te veel druk kan leveren. In het leger was dat ook al bekend en daarom zijn in de benzine pomp vaak meerdere pakkingen aangebracht. Bij mijn pomp 3 stuks. Nog steeds pompt hij zo hard dat de vlotter hem niet kan tegenhouden. Dus stationair geen probleem. Maar met een beetje toeren krijgt hij zo veel druk dat de benzine niet meer te stoppen is. De motor gaat stotteren en zwart walmen. Dit komt ook vaker voor bij een warme mortor. De oplossing is een drukregelaar of een ingenieuze oplossing... Ik zat te denken aan het verwijderen van een van de 6 terugslagklepjes zodat hij wel pompt maar niet te hard Groeten Mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2008 Wat is er te groot ? De druk of het debiet ? De oplossing varieert m.i. naargelang één van de twee oorzaken. Druk kun je verlagen door een dikkere slang te gebruiken. Debiet kun je verlagen door een kleinere slangdiameter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mark Geplaatst April 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2008 Dikke of dunne slangen hebben helemaal geen zin. Het debiet wordt afgeregeld door de vlotter. Maar als de druk te hoog is krijgt hij hem niet meer dicht. Voorbeeld: 50 liter compressor met 10 bar en een 20 liter compressor met 10 bar. Druk is gelijk en de zelfde motor doet alleen wat langer over het vullen van de 50 liter tank. Een van de klepjes vervangen door een mechano ringetje en loopt nu prima. Groeten Mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.