Spring naar bijdragen

afstandbediening 1 meter


Recommended Posts

vraagje. mijn afstandsbediening werkt slechts binnen een straal van een meter (misschien 2). dit is vrij kort. ik heb er al een nieuwe batterij ingestopt. vaak loop je al bij je auto weg en duw je nog even op het knopje, maar bij de jeep moet ik iedere keer weer even terug lopen.... Is dit normaal?

groet,arjen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje. mijn afstandsbediening werkt slechts binnen een straal van een meter (misschien 2). dit is vrij kort. ik heb er al een nieuwe batterij ingestopt. vaak loop je al bij je auto weg en duw je nog even op het knopje, maar bij de jeep moet ik iedere keer weer even terug lopen.... Is dit normaal?

groet,arjen

Moet toch wel een meter of 6-7 kunnen zijn lijkt me , is bij mijn a.b. wel zo.

Misschien een vuile ontvanger op auto o.i.d.... succes :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kijkindevegtea Deze ervaring kan ik delen met U. Bij mij werkt de afstandbedining ook niet altijd zoals het moet zijn. Bij het afsluiten moet ik meestal vlakbij de auto gaan staan, en soms ook nog meermaals drukken. Nieuwe batterijen geven ook geen oplossing bij mij.

Soms is het als na het werk naar men auto ga, (deze staat op een grote open parking) zit ik soms al spelenderwijs op de knopjes van de afstandsbediening te drukken. Hierbij heb ik als gemerkt dat soms de deuren al open vanop een tiental meter.

Bij mij gaat het vermoeden van het probleem naar de drukknopjes van het AB kastje. Ik denk dat de knopjes niet altijd onmiddelijk reageren.

Deze zijn hetzelfde opgebouwd zoals bij een Televisie afstandsbediening, hier bij heb komt het probleem ook wel eens voor als de AB ouder en veel gebruikt word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is inderdaad een RF afstandsbediening. ik weet niet of het de knopjes zijn die minder worden, je krijgt ook geen terugmelding als je hebt gedrukt. er zit geen ledje op het kastje bijvoorbeeld, en je knipperlichten van de auto gaan niet knipperen, dan weet je tenminste dat je gedrukt hebt.

dit is iets dat wel in te schakelen is bij de nieuwere grand cherokees in de boordcomputer. kan dit toevallig ook met een ZJ van 98 ? zou handig zijn, weet iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik moet bij mijn WJ 2002 vlak bij de bestuurdersportier gaan staan. Heb er nieuwe batterijen in maar help niet. Soms gaat het AB over een grotere afstand maar soms moet ik ook vaker dan een keer drukken. Soms moet ik een gesloten portier eerst NOG eens sluiten vooraleerst ik kan openen. Maarja, ik heb de auto (nog ) altijd open gekregen. Maar als er een oplossing voor te vinden is ..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje. mijn afstandsbediening werkt slechts binnen een straal van een meter (misschien 2). dit is vrij kort. ik heb er al een nieuwe batterij ingestopt. vaak loop je al bij je auto weg en duw je nog even op het knopje, maar bij de jeep moet ik iedere keer weer even terug lopen.... Is dit normaal?

groet,arjen

zj van 1998.

Mijne gaat al open door de muur van mijn huis heen.

Drukte een keer op <<panic>> en hhorde de auto loeien.

dit was zeker 10 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...