Spring naar bijdragen

The Mexican

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

The Mexican's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Dynamo wordt ook aangedreven door een distributieriem echter in de praktijk wordt die andere (interne) distributieriem bedoelt. In tegenstelling tot een van de anderen die gereageerd heeft vond ik in- en uitbouwen van de dynamo geen fluitje van een cent. Bouten en moeren op erg lastig te bereiken plaatsen en redelijk wat divers gereedschap nodig. Revisie was bij mij noodzakelijk, echter nadat ik de zaak had laten doormeten. Zou ik in jouw geval ook eerst doen om zeker te zijn dat het de dynamo is. The Mexican 1982
  2. Hallo ,

    heb wellicht wel interesse in V6 2.8 afhankelijk van staat en prijs.

    MVG

    Edgar

  3. Deze maand in het Maandblad Klassiek & Techniek een artikel met overwegingen bij aanschaf en onderhoud van de Wagoneer. In nummer K&S120 van maart 2008 stond ook een artikel over een schitterend gerestaureerde Wagoneer uit 1976. Oude nummers zijn overigens nog op te vragen.
  4. Heb precies hetzelfde probleem. Lang gezocht aangezien ik in eerste instantie dacht dat het vanuit de achterlichten binnenkwam. Bleek ook raam te zijn. Inderdaad oppassen met panelen aangezien hardboard omgezet wordt in zachtboard!
  5. Edgar,

    Heb je interesse in een 2.8V6?

    Marc

  6. Heb zwarte voorbumper. Stuur me e-mail adres en ik stuur een foto.
  7. Heb een blauwe deur. Welke kleur blauw is het precies? Stuur me e-mail adres en ik stuur een foto.
  8. Niet helemaal zeker aangezien alweer een tijdje geleden maar volgens mij moet je inderdaad alles los maken om de stangen ertussen uit te halen, kortom: ook de torxen in het dak allemaal eruit.Een zijde volstaat. The Mexican 1982
  9. Nee, zolang je maar gelijkmatig spuit, niet teveel maar ook niet te weinig aangezien de zaak dan weer naar beneden komt bij het terugmonteren.
  10. Vooral aan voorzijde opletten aangezien de hemel daar met klitteband vastzit. Vaak blijft bij het loshalen de klitteband met een stuk hemel aan de carrosserie vastzitten. Rest van hemel zit gewoon achter klemmetjes die vanzelf zichtbaar worden bij verwijderen binnenbekleding.
  11. Is een Wagoneer v.a. 1984 (op basis van Cherokee) niets voor jou? De Wagoneer 1989 heeft me nooit in de steek gelaten ook niet in het buitenland. De Wagoneer 1982 heeft nog wel eens een probleempje. Meestal wel snel oplosbaar maar je moet er niet compleet afhankelijk van zijn. The Mexican 1982
  12. Stoelzittingen zijn los te halen van basis (*) zodat deze vervangen kan worden. Electriciteit ligt niet altijd klaar voor andere (electrische) basis. The Mexican 1982:B (*) Heb in verleden versleten bestuurdersstoel op die manier vervangen door zelfde kleur bijrijderstoel van andere cherokee/wagoneer die meestal nog in goede conditie zijn en niet doorgezakt. Enige euvel is dat de verstelling vervolgens aan de andere kant zit en eventuele electrische bediening dient omgezet te worden naar andere zijde stoezitting.
  13. Stof vervangen is niet altijd noodzakelijk. Heb in mijn geval hemel netjes uitgebouwd en vervolgens met stof naar boven op grote tafel gelegd. Stof aan een zijde (tot aan middellijn) voorzichtig losgetrokken en omgeklapt. Daarna de hemel ingespoten met Bison spijtlijm en het stof weer vanuit het midden teruggewreven om plooien te voorkomen. Andere zijde herhalen en hemel weer als nieuw! Kosten: 1 a 2 spuitbussen bison spuitlijm. The Mexican 1982:B
  14. Hoi David, Invoeren vanuit het buitenland zonder BTW en BPM kan wanneer de auto als verhuisgoed wordt binnengebracht bij remigratie. De auto dient in het buitenland minimaal een half jaar in je bezit geweest te zijn en je mag deze een jaar lang niet verkopen in Nederland zonder alsnog aangeslagen te worden. Zelf heb ik zo een Wagoneer uit 1982 bij remigratie vanuit Mexico in Nederland ingevoerd. In jouw geval vier jaar na dato je verhuisboedel nog inklaren zonder belastingtechnische consequenties zou je moeten checken bij de belastingdienst maar lijkt mij een moeilijk verhaal worden. Succes! The Mexican
  15. Wellicht kan iemand mij helpen. Kan ik de (kapotte) uitlaat (midden- en einddemper) van een Wagoneer met 2.8 V6 liter motor (1984)zomaar vervangen door die van een Wagoneer met 4.0 liter motor (1989)? Wellicht zijn er technische beperkingen los van de vraag of het allemaal past.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...