Jump to content

Jazzy

Forum member
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-8 "Scrambler"
  • Bouwjaar
    1981

Recent Profile Visitors

219 profile views
  1. Jammer, wij gaan die dag al met de quad op stap. Iedereen die wel gaat, veel plezier gewenst!
  2. Vorig jaar heb ik nog een Porsche 914 uit 1973 ingevoerd. De keurmeester vond in de computer een typegoedkeuring en gaf me toen de keuze om het bij de identificatie te houden en alleen ~100 euro af te tikken, of dat hij door moest gaan met de keuring. Als er dan iets kleins voor afkeur zou zijn moest er wel later voor terugkomen. Dus heb ik de auto toen meegenomen en hem bij de garage laten APK-afmelden. Bij deze Jeep was er geen typegoedkeuring die ze wilden gebruiken dus werd wel de hele auto gekeurd, je zou dus zeggen dat hij dan wel gelijk een APK-keuring zou moeten hebben. Op basis van die eerdere ervaring...
  3. Goed gespot. Ik heb wel eens eerder auto's uit deze periode ingevoerd en viel me toen ook al op dat ze ondanks een APK-achtige keuring geen APK registreren. Wilde mijn garage hem morgen even af laten melden, maar vraag me nu je het zegt af of het niet al bij de keuring zou moeten horen.
  4. En voor wie hem nog niet langs had zien komen, hier een schitterend verslag van de dag op terrein.nu: https://terrein.nu/off-road-report/de-jcn-remembert-rebel-ruud/
  5. Mooi dat het praktischer is, maar ik vind het er zeker een heel stuk beter uitzien. De proporties van de CJ6 kloppen weer.
  6. Interessant. Bij mij was het slecht weer dus wilde ik de hardtop er niet afhalen maar was uiteindelijk ook vergeten om het reservewiel en -beugel thuis te laten. Hij woog 1470 maar na een beetje onderhandelen is hij op 1450 gezet, net een gewichtsklasse lager dus. Nou ja, onderhandelen... Ik wilde de deuren er afhalen en hem opnieuw laten wegen, dat duurde de keurmeester waarschijnlijk allemaal te lang. Ik had er geen rolbeugel op staan trouwens, dat verklaart waarom ik met de hardtop er nog op toch zo'n beetje op hetzelfde gewicht kwam.
  7. Ik zag dat het bedrijf nog steeds bestaat, je zou ze eens een mailtje kunnen sturen.
  8. Eigenlijk wel. Wil ik in ieder geval kunnen doen, zonder dat ik me al te veel zorgen hoef te maken om een keer om te rollen of tegen een boom aan te zakken. Nee, heb mijn keuze eigenlijk wel gemaakt. Vind het aan de ene kant ontzettend jammer om afscheid te moeten nemen van de Scrambler, ben ik korte tijd wel heel erg gesteld geraakt op deze maffe Jeep, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om aan iets nieuws te beginnen. Eerst de CJ8 maar weer even helemaal netjes schoon maken zodat hij in de verkoop kan.
  9. Het was nog een beetje stressen omdat ze bij de RDW een foutje gemaakt hadden en het allemaal wat langer duurde, maar vrijdag kon ik dan de platen (18.2) op de auto schroeven. Dat betekende dat we gisteren naar de Jeep Academy in Heerde konden! Daar aangekomen viel ons gelijk op hoe vriendelijk en gemoedelijk het sfeertje onder de Jeepers is. Inschrijven en lid worden van de JCN was zo gebeurd dus daarna maar eens even rustig bij een paar andere auto's gekeken. De overgrote meerderheid waren CJ's en Wranglers maar ook een paar Cherokee's en nieuwer spul uit het Fiat-Chrysler tijdperk. Naast een lier had ik verder niets bij me. Dat werd direct duidelijk toen onze 'blauwe' groep onder leiding van Gerard en Stefan (hoop dat ik de namen goed heb onthouden) startte met het inspecteren van de auto's. Ik had wel de goede banden, dat scheelt dan weer. Maar blijkbaar had ik ook sleepogen aan de auto moeten hebben en een kistje met sleeplint en toebehoren. Dat weten we dan voor de volgende keer. Nu heb ik best wel wat offroad-ervaring maar niet met een auto. Het steken tussen boompjes en linten ging prima, handig is ook dat de CJ8 misschien wel lang is maar niet zo breed als veel andere auto's. Maar sturen op een zijdelingse helling waarbij de achterkant omlaag glijdt is heel iets anders, je hebt de neiging om de auto recht te trekken maar moet hem juist met de voorkant de helling op blijven trekken. Gas doseren is ook zo iets, op sommige plekken wil je juist vaart houden om niet vast te raken en op andere heb je met minder gas juist meer controle waardoor je bijvoorbeeld uit een diep spoor kunt blijven in plaats van er in te zakken. De Scrambler oogstte veel complimenten, duimpjes omhoog en was her en der aanleiding voor een praatje. Maar er was ook wel verbazing of ronduit kritiek waarom ik met deze klassieker het terrein in ging. Antwoord is simpel: we wilden het eens proberen maar hadden geen idee wat te verwachten. Het goede nieuws is dat zowel mijn vrouw als ik helemaal verkocht zijn en dit zeker vaker willen doen. Het slechte nieuws is wel dat ik dat niet met de Scrambler wil doen en dus op zoek moet naar een alternatief. Gelukkig hebben we gisteren de boel heel gehouden maar ik zie nu wel dat dit ook net zo makkelijk anders had kunnen zijn. Plan is om de Scrambler te verkopen en op zoek te gaan naar een CJ7 of eventueel een CJ5 als er een geschikte op mijn pad komt.
  10. Eindelijk mijn kentekenpasje binnen, klaar om me in te schrijven, is de inschrijving gesloten! 😥 Weet iemand of daar nog een mouw aan te passen is of moet ik wachten tot een volgend evenement?
  11. Heb er de hele tijd met mijn neus bovenop gestaan. De keurmeester was een Pietje precies, en behoorlijk streng. De reflector in het linkerachterlicht deed weinig meer en daar werd hij in eerste instantie op afgekeurd. Maar als ik een foto zou mailen met goede reflectoren dan werd hij alsnog goedgekeurd, hoefde ik niet voor terug te komen. Dat betekent dus ook dat de auto verder helemaal in orde was, en dat vind ik eigenlijk al heel mooi voor een bijna 40-jarige Jeep. O ja, achteruitrijlicht bleef continu branden. Samen even de stekker opgezocht en van de bak getrokken, achteruitrijlicht is namelijk niet verplicht.
  12. Dank voor het advies, Robin. Daar sta ik zeker voor open, maar wist niet helemaal zeker of ik die zo zonder aanpassingen om kan wisselen. Prijs is natuurlijk wel een factor, maar eerst überhaupt maar eens een geschikte bak vinden. Daarna kijken we wel verder.
  13. Ter vervanging van de SR4 in mijn CJ8 ben ik op zoek naar een T4 of T5 bak. Heeft iemand iets liggen?
×
×
  • Create New...