Jump to content

Jazzy

Forum member
  • Posts

    33
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-8 "Scrambler"
  • Bouwjaar
    1981

Recent Profile Visitors

855 profile views

Jazzy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Het heeft even geduurt maar vanmorgen heb ik de Scrambler voor de laatste keer uit de stalling gehaald. Het kenteken is uitgevoerd en aanstaande maandag vertrekt hij naar Duitsland. Dat betekent voor mij voorlopig het einde van de Jeep community. Op termijn gaat er zeker weer iets voor offroad terug komen, maar dat zou ook een G-klasse of Vitara oid. kunnen zijn. We zullen zien. In ieder geval iedereen bedankt!
  2. Deze Scrambler is verkocht en heeft een nieuw baasje gevonden in Duitsland.
  3. Ik verkoop mijn '81 Scrambler in de kleur Autumn Gold (alleen 1981). De auto komt uit Californië en dat is te zien, dit is een harde auto die op een enkel onschuldig plekje na gewoon keihard en roestvrij is. De 4.2 motor is aangepakt bij US Autoservice waarbij onder andere de extra emissiesystemen verwijderd zijn, hierdoor start hij makkelijk, loopt erg rustig en trekt met veel koppel vanuit lage toeren. Alle verwijderde delen zijn nog wel bij de auto overigens. Dana 300 met een SR4 bak, behalve ietwat hakerig inschakelen van de achteruit schakelt hij soepel en trefzeker. Het afgelopen jaar heb ik zo'n 1500 probleemloze kilometers met de Jeep gereden. Reden van verkoop is dat ik wel door wil gaan met offroad rijden maar deze auto veel te mooi vindt om er het terrein mee in te gaan. Staat op grijs kenteken en de APK is geldig tot 06-03-2022. Vraagprijs is 22.000 euro. Meer foto's staan bij de advertentie op Autoscout, of kunnen op verzoek gemaakt worden.
  4. Ik realiseer me dat ik al een tijdje niet van me heb laten horen, excuses daarvoor. Kwam vorige week nog een blauwe CJ7 met een vouwwagen tegen in Putten, misschien iemand van hier. Was de eerste keer dat mijn dochter met de Scrambler reed en ze zat de hele tijd met een smile van oor tot oor. En zelf genieten we ook met volle teugen van de Jeep, merk dat ik nog vaker de Jeep pak dan de Porsche als we een stukje gaan toeren of zelfs gewoon een boodschapje doen. Echt heerlijk gewoon! Het rijden zelf is ook een stuk prettiger nu de auto bij Jordi Houtkamp van US Autoservice geweest is. De carburateur was al een drama en na mijn eigen "reparatie" wilde de 4.2 al helemaal niet meer lekker lopen. Jordi heeft het hele Californische emissiesysteem verwijderd, een andere/betere BBD carburateur gemonteerd en nog wat ander klein onderhoud. Het blok loopt nu als een zonnetje, zo rustig als het maar kan en pakt perfect op vanuit lage toeren. De auto is inmiddels te koop maar ik betrap me er op dat ik nog steeds geen advertentie aangemaakt heb. Rationeel gezien moet ik de auto echt verkopen, ik heb teveel auto's en wil op termijn liever een Jeep die ik kan misbruiken in het terrein. Maar zo lang hij er nog staat maak ik er flink gebruik van. Schijnt dat het dit weekend lekker weer wordt, steek even je hand op als ik je tegen kom.
  5. Jammer, wij gaan die dag al met de quad op stap. Iedereen die wel gaat, veel plezier gewenst!
  6. Vorig jaar heb ik nog een Porsche 914 uit 1973 ingevoerd. De keurmeester vond in de computer een typegoedkeuring en gaf me toen de keuze om het bij de identificatie te houden en alleen ~100 euro af te tikken, of dat hij door moest gaan met de keuring. Als er dan iets kleins voor afkeur zou zijn moest er wel later voor terugkomen. Dus heb ik de auto toen meegenomen en hem bij de garage laten APK-afmelden. Bij deze Jeep was er geen typegoedkeuring die ze wilden gebruiken dus werd wel de hele auto gekeurd, je zou dus zeggen dat hij dan wel gelijk een APK-keuring zou moeten hebben. Op basis van die eerdere ervaring...
  7. Goed gespot. Ik heb wel eens eerder auto's uit deze periode ingevoerd en viel me toen ook al op dat ze ondanks een APK-achtige keuring geen APK registreren. Wilde mijn garage hem morgen even af laten melden, maar vraag me nu je het zegt af of het niet al bij de keuring zou moeten horen.
  8. En voor wie hem nog niet langs had zien komen, hier een schitterend verslag van de dag op terrein.nu: https://terrein.nu/off-road-report/de-jcn-remembert-rebel-ruud/
  9. Interessant. Bij mij was het slecht weer dus wilde ik de hardtop er niet afhalen maar was uiteindelijk ook vergeten om het reservewiel en -beugel thuis te laten. Hij woog 1470 maar na een beetje onderhandelen is hij op 1450 gezet, net een gewichtsklasse lager dus. Nou ja, onderhandelen... Ik wilde de deuren er afhalen en hem opnieuw laten wegen, dat duurde de keurmeester waarschijnlijk allemaal te lang. Ik had er geen rolbeugel op staan trouwens, dat verklaart waarom ik met de hardtop er nog op toch zo'n beetje op hetzelfde gewicht kwam.
  10. Ik zag dat het bedrijf nog steeds bestaat, je zou ze eens een mailtje kunnen sturen.
  11. Eigenlijk wel. Wil ik in ieder geval kunnen doen, zonder dat ik me al te veel zorgen hoef te maken om een keer om te rollen of tegen een boom aan te zakken. Nee, heb mijn keuze eigenlijk wel gemaakt. Vind het aan de ene kant ontzettend jammer om afscheid te moeten nemen van de Scrambler, ben ik korte tijd wel heel erg gesteld geraakt op deze maffe Jeep, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om aan iets nieuws te beginnen. Eerst de CJ8 maar weer even helemaal netjes schoon maken zodat hij in de verkoop kan.
  12. Het was nog een beetje stressen omdat ze bij de RDW een foutje gemaakt hadden en het allemaal wat langer duurde, maar vrijdag kon ik dan de platen (18.2) op de auto schroeven. Dat betekende dat we gisteren naar de Jeep Academy in Heerde konden! Daar aangekomen viel ons gelijk op hoe vriendelijk en gemoedelijk het sfeertje onder de Jeepers is. Inschrijven en lid worden van de JCN was zo gebeurd dus daarna maar eens even rustig bij een paar andere auto's gekeken. De overgrote meerderheid waren CJ's en Wranglers maar ook een paar Cherokee's en nieuwer spul uit het Fiat-Chrysler tijdperk. Naast een lier had ik verder niets bij me. Dat werd direct duidelijk toen onze 'blauwe' groep onder leiding van Gerard en Stefan (hoop dat ik de namen goed heb onthouden) startte met het inspecteren van de auto's. Ik had wel de goede banden, dat scheelt dan weer. Maar blijkbaar had ik ook sleepogen aan de auto moeten hebben en een kistje met sleeplint en toebehoren. Dat weten we dan voor de volgende keer. Nu heb ik best wel wat offroad-ervaring maar niet met een auto. Het steken tussen boompjes en linten ging prima, handig is ook dat de CJ8 misschien wel lang is maar niet zo breed als veel andere auto's. Maar sturen op een zijdelingse helling waarbij de achterkant omlaag glijdt is heel iets anders, je hebt de neiging om de auto recht te trekken maar moet hem juist met de voorkant de helling op blijven trekken. Gas doseren is ook zo iets, op sommige plekken wil je juist vaart houden om niet vast te raken en op andere heb je met minder gas juist meer controle waardoor je bijvoorbeeld uit een diep spoor kunt blijven in plaats van er in te zakken. De Scrambler oogstte veel complimenten, duimpjes omhoog en was her en der aanleiding voor een praatje. Maar er was ook wel verbazing of ronduit kritiek waarom ik met deze klassieker het terrein in ging. Antwoord is simpel: we wilden het eens proberen maar hadden geen idee wat te verwachten. Het goede nieuws is dat zowel mijn vrouw als ik helemaal verkocht zijn en dit zeker vaker willen doen. Het slechte nieuws is wel dat ik dat niet met de Scrambler wil doen en dus op zoek moet naar een alternatief. Gelukkig hebben we gisteren de boel heel gehouden maar ik zie nu wel dat dit ook net zo makkelijk anders had kunnen zijn. Plan is om de Scrambler te verkopen en op zoek te gaan naar een CJ7 of eventueel een CJ5 als er een geschikte op mijn pad komt.
  13. Eindelijk mijn kentekenpasje binnen, klaar om me in te schrijven, is de inschrijving gesloten! 😥 Weet iemand of daar nog een mouw aan te passen is of moet ik wachten tot een volgend evenement?
×
×
  • Create New...