Jump to content

Jazzy

Forum member
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-8 "Scrambler"
  • Bouwjaar
    1981

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heb er de hele tijd met mijn neus bovenop gestaan. De keurmeester was een Pietje precies, en behoorlijk streng. De reflector in het linkerachterlicht deed weinig meer en daar werd hij in eerste instantie op afgekeurd. Maar als ik een foto zou mailen met goede reflectoren dan werd hij alsnog goedgekeurd, hoefde ik niet voor terug te komen. Dat betekent dus ook dat de auto verder helemaal in orde was, en dat vind ik eigenlijk al heel mooi voor een bijna 40-jarige Jeep. O ja, achteruitrijlicht bleef continu branden. Samen even de stekker opgezocht en van de bak getrokken, achteruitrijlicht is namelijk niet verplicht.
  2. Dank voor het advies, Robin. Daar sta ik zeker voor open, maar wist niet helemaal zeker of ik die zo zonder aanpassingen om kan wisselen. Prijs is natuurlijk wel een factor, maar eerst überhaupt maar eens een geschikte bak vinden. Daarna kijken we wel verder.
  3. Ter vervanging van de SR4 in mijn CJ8 ben ik op zoek naar een T4 of T5 bak. Heeft iemand iets liggen?
  4. Niet alleen die uitleg klopt niet, de hele beschrijving bij die foto is fake. Het is een bouwpakket van een Filipijns bedrijf: https://www.mdjuan.com.ph/ Is alleen de body trouwens, er zit geen aandrijflijn bij.
  5. Haha, dat lijkt me een hele eer. Praktisch vraagje, ik was niet van plan om hele technische proeven te doen maar gewoon een beetje leren kennen wat de auto kan qua grip e.d. Hoe wordt er in de 4x4 wereld naar een auto zonder rollbar gekeken? Is dat een dingetje?
  6. Vrijdag naar de RDW, als alles goed gaat en ik mijn kenteken op tijd binnen heb dan ben ik er zeker bij!
  7. Afspraak bij de RDW gemaakt voor aanstaande vrijdag. De Scrambler staat nog even bij de garage, tot nu toe hoefde alleen de achterremmen aandacht. Heb de auto ook even van onderen kunnen bekijken: gewoon vrijwel helemaal zonder roest! Ik overweeg om snel even een Dinitrol behandeling te doen om hem zo roestvrij te kunnen houden in ons natte landje.
  8. Dat is briljant en precies wat ik zoek! Scheelt het gepuzzel waar @Vette73 ook al over schrijft. Lijkt er alleen niet op dat ik hem in Nederland kan krijgen, zal er eentje uit de US moeten laten komen. Op zich geen probleem maar ik had het graag af willen hebben voor ik naar de RDW ga met de auto.
  9. Ik heb een CJ8 uit 1981 en zou graag bedrading willen trekken voor een aanhanger, alleen heeft mijn auto de raw geschakeld op het remlicht. Zit al een tijdje te puzzelen maar zou niet weten hoe ik dat kan oplossen zonder bedrading te trekken vanaf het relais naar achteren. Kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier tegenaan loopt. Heeft iemand toevallig tips of een tekening?
  10. Schitterende beelden, volgens mij hebben jullie lol gehad. Ik ben daar al zo vaak geweest met de 4x4 quad, kan niet wachten tot mijn Jeep klaar is en ik het eens met de auto mee kan maken.
  11. Bedankt voor de reacties! Moest het zelf ook even nakijken maar een mistachterlicht (en zelfs achteruitrijlicht!) zijn niet verplicht bij auto's van voor 1998. Rode reflectoren zitten in de achterlichten ingebouwd maar ik zal er voor de zekerheid wel even twee op de bumper plakken. Goede tip! Eendagskentekenplaten moeten echt de standaard maat zijn, die mag je niet in 18.2 maken, dus die vlieger gaat helaas niet op. Ben er ook nog niet helemaal uit of ik er per sé kleine platen op moet hebben. Over verlichting gesproken, ik zou hem graag keuren met trekhaak en al. Zit me alleen even af te vragen wat ik met bedrading voor de richtingaanwijzers moet, aangezien de knipperlichten nu werken door de remlichten te knipperen danwel te onderbreken. Iemand hier ervaring mee?
  12. Dank je! Dat verschilt nogal en hangt onder andere af van het land van herkomst en het bouwjaar. Voor auto's van na 1-1-1998 die een Europese typegoedkeuring hebben geldt dat de RDW ze alleen identificeert, dus de herkomst nagaat en de auto vervolgens registreert. Als de auto niet gelijk is aan de typegoedkeuring dan moet je zelfs een (dure) individuele keuring in Lelystad laten doen. Voor auto's die ouder zijn is het een stuk eenvoudiger. Naast de identificatie krijg je een keuring die met de APK vergelijkbaar is om te controleren of de auto voldoet aan de permanente eisen die op dat moment golden. Als de auto niet goedgekeurd wordt dan moet je in principe later terugkomen, al hebben ze me wel eens gematst met een kapotte mistlamp voor die het opeens niet meer deed. Eerder dit jaar heb ik een Amerikaanse Porsche 914 ingevoerd die tot mijn verbazing volgens de keurmeester gelijk was aan het Nederlandse model. Toen kreeg ik wel de keuze om gewoon het goedkope tarief af te rekenen en de auto zelf APK te laten keuren. Kon ik ook daar laten doen maar dan zou ik in theorie bij afkeur wegens een kleinigheidje later weer naar de RDW terug moeten komen voor een herkeuring.
  13. Dank mannen! Vandaag de verlichting afgemaakt, Hella H4 units gemonteerd. Moest de lampen nogal aanpassen want ik had het model met een stadslichtje gekocht, die passen standaard niet in de ring waar hij in hoort te vallen. Ben niet helemaal overtuigd door de lichtbundel, zal daar later wel een keertje een relais tussen zetten. Ook de auto afgeleverd bij de garage. Daar wordt hij even helemaal nagelopen zodat ik bij de RDW niet tegen problemen aanloop. Ik ben benieuwd...
×
×
  • Create New...